מערכת COL | יום כ"ג סיון ה׳תשע״ט 26.06.2019

קריאה: חיזוק בתי הכנסת חב"ד ליובאוויטש בירושלים

"הבחנתי בחודשים האחרונים, כי מספר המתפללים בבתי הכנסת החבדי"ם יורד בהתמדה, וזאת מכל מיני סיבות, חלקן טבעיות וחלקן מצריכות מחשבה והיערכות" • הרב יעקב גלויברמן קורא לחזק את בתי כנסת חב"ד בירושלים • לקריאה
קריאה: חיזוק בתי הכנסת חב

הרב יעקב גלויברמן

ב"ה, ערב שבת קודש פרשת קורח, סיון ה'תשע"ט

ברצוני להעלות בכתב את בקשתי לקהל המתפללים, חסידי חב"ד ומקורבים בעיה"ק ירושלים ת"ו, ה' עליהם יחיו, הנני מחלק את תפילותיי במשך השנה בכמה בתי כנסת חב"ד הפזורים בעיר הקודש משוש כל הארץ-ירושלים. בין אם זה בית הכנסת "בית ישראל", "בעל התניא" – מאה שערים, ובין אם זה בפאג"י שבשכונת סנהדריה ועוד.

בראש ובראשונה, עלינו כחסידי חב"ד לעשות כל שביכולתנו בכדי לחזק את בתי הכנסת 'מקדש מעט', ועל כולם מוטלת החובה לבוא ולחזק את בתי הכנסת באמצעות נוכחותנו הקבועה והעקבית בהן.

אני מדבר על אנשים, נשים וטף.

לצערי הרב, הבחנתי בחודשים האחרונים, כי מספר המתפללים בבתי הכנסת החבדי"ם יורד בהתמדה, וזאת מכל מיני סיבות, חלקן טבעיות וחלקן מצריכות מחשבה והיערכות.

השבוע כתבתי מכתב לרבי, אודות עניין אחר, ולהפתעתי הרבי כתוב אגרת המובאת כאן. על כן הרגשתי חובה לכתוב ולעורר אודות העניין.

באגרת קודש מתאריך ז' שבט תשט"ו, הרבי נשיא דורנו כותב להרה"ח שמעון יעקובוביץ ע"ה, שהיה הגבאי בית הכנסת בבעל התניא במאה שערים, ע"ד חיזוק בתי הכנסת בירושלים.

מצ"ב המכתב המכונן, שמעיד עד כמה יקר היה הדבר לרבי ובנפשו. לחזק מוסדות תורה ובפרט בתי כנסת ובתי מדרש, שקול התפילה והלימוד יישמע בהם תדיר.

אין צורך להאריך בברור ובמובן מאליו. מדובר בחובה שהיא זכות.

אם אנחנו לא נעשה זאת, אין עתיד למקומות הללו, שספוגים לא רק בהיסטוריה בעמל רב, אלא בעיקר בתפילות ובקול תורה שהיא חיינו ואורך ימינו.

מכאן אני יוצא בקריאה של חיבה לקהל עדת אנ"ש, לבוא לחזק ולבסס את בתי הכנסת שלנו,
ושנזכה כולנו יחד עם שאר אחינו בית ישראל בכל מקום שהם לגאולה קרובה בזכות ביצור מחננו הקדוש על ידי בתי הכנסת ובתי המדרש שלנו. וזכות התורה והתפילה תעמוד לנו ולבנינו עד עולם אמן.

ברגשי כבוד והוקרה ובדאגה כנה,
הרב יעקב גלויברמן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.