מערכת COL | יום כ"ב סיון ה׳תשע״ט 25.06.2019

עצים נגד טילים בעוטף עזה

בעקבות ירי טילי נ"ט בכינון ישיר מרצועת עזה לעבר כלי רכב בסבבי הלחימה האחרונים, משרד הביטחון יחד עם קק"ל והרשויות בעוטף עזה מרחיבים את פרוייקט ה'ייעור הביטחוני' ויינטעו מאות עצים במטרה לשמור על תושבי העוטף מירי ישיר • עצים נגד טילים
עצים נגד טילים בעוטף עזה
צילום: קק"ל



בקק"ל ובמשרד הביטחון הודיעו כי הם מרחיבים את הפרויקט ה'ייעור הביטחוני' וכי תחל בנטיעת עצים לאורך כביש 34 וכבישים נוספים באזור. את הפרויקט מממנת קק"ל במלואו, מנטיעות העצים ועד תחזוקה, גיזום וטיפול לאורך השנה.

בשלב א', בוצעו נטיעות ביטחוניות במבואת הישוב נתיב העשרה, בתוך הישוב, לאורך כביש 232 וסמוך לישוב כפר עזה. כעת מתכננים בקק"ל להתחיל בנטיעות נוספות בכביש 34, מהכניסה לקיבוץ ארז ולאורך הכביש, באזור בו התרחשה פגיעת הנ"ט ברכבו של משה פדר ז"ל לפני כחודשיים.

בנוסף, מתכננים בקק"ל, לקיים נטיעות ביטחוניות גם באזור צומת נירעם, קיבוץ מפלסים, ואף באזור הכביש סמוך לאנדרטת החץ השחור, שם בעבר חטף אוטובוס טיל נ"ט מיד לאחר שהוריד חיילים לסיור באנדרטה.

דני גיגי, מנהל מרחב דרום בקק"ל: "אנו מבצעים נטיעות נוספות ומרחיבים את פרויקט הייעור הביטחוני משתי סיבות עיקריות – מענה ביטחוני נגד כינון ישיר למניעת פגיעה באזרחים ומכוניות, ומענה אסתטי שלא יפגע בנוף של מערב הנגב. אנו מאמינים כי לתושבים בעוטף עזה מגיע לחיות בסביבה פורחת וירוקה ולא במוצב צבאי ומסיבה זו החלטנו לקיים את הנטיעות כפתרון שעונה על שתי הסוגיות. בחלק מהמקומות העצים יחליפו קירות שהציבו בצה"ל, או סוללות עפר. כל הנטיעות, מרגע הקמת הפרויקט, כולל תחזוקה שוטפת במהלך השנה, במימון מלא של קק"ל.

"יש לנו צוות ייעודי שמטפל בעצים ואחראי על פרויקט הייעור הביטחוני ואנו מעריכים כי תוך ארבעה חודשים יסתיים שלב הנטיעות. העצים שנבחרו הם סוגים שונים של עצי אקליפטוס בשל הצימוח המהיר שלהם והפריחה הרחבה שמשמשת כמגן במקרה זה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.