מערכת COL | יום כ"ב סיון ה׳תשע״ט 25.06.2019

פירוק האיחוד: 'עוצמה יהודית' ביטלה השותפות עם 'הבית היהודי'

תם עידן האיחוד? מפלגת 'עוצמה יהודית' בראשות עו"ד איתמר בן גביר הודיעה הבוקר (ג') במכתב ששיגרה ליו"ר מפלגת הבית היהודי, שר החינוך הנכנס רפי פרץ - כי לאור התנהלותו והתנהלות אנשי הבית היהודי - היא מפסיקה את השותפות עמה • לסיפור המלא
פירוק האיחוד: 'עוצמה יהודית' ביטלה השותפות עם 'הבית היהודי'

כתב COL


תם עידן ה'איחוד'? מפלגת 'עוצמה יהודית' בראשות עו"ד איתמר בן גביר הודיעה הבוקר (ג') במכתב ששיגרו ליו"ר הבית היהודי, שר החינוך הנכנס רפי פרץ - כי לאור התנהלותו והתנהלות אנשי הבית היהודי - היא מפסיקה את השותפות עמה.

וכך נכתב: "לצערנו במהלך כל החודשים האחרונים לא זכינו ליחס הוגן וההתנהלות שלך ושל גורמים בבית היהודי הייתה כמי שמשתמשים וזורקים את עוצמה יהודית. כפי שאתה יודע היטב, וכפי שהכרזת בעצמך בשידור, החיבור בינינו הביא לניצחון בבחירות שאלמלא התנהלות ליברמן היה מאפשר הקמת ממשלת ימין".

ולכן הם מוסיפים: "חרף כל אלה, וחרף העובדה שיותר משבעים אלף מצביעים של עוצמה יהודית הצביעו לאיחוד מפלגות הימין, לאורך כל החודשים האחרונים, לצערנו, ההתנהלות של גורמים בבית היהודי הייתה מחפירה. בתחילה היו גורמים שהודיעו כי לא יקיימו את החוק הנורווגי ויפרו את ההסכם (רק כדי שאתה תוכל ללמוד להיות חבר כנסת…). לאחר מכן עדכנו אותם גורמים כי 'יואילו בטובם' לקיים את החוק, אך כספי המפלגה של עוצמה יהודית יישללו לטובת הבית היהודי (!) – צעד שמעבר להיותו בלתי חוקי, גם אינו מוסרי בעליל".

ב'עוצמה יהודית' עוקצים: "כאשר נקבע שיש בחירות, התחלתם בתדרוכים נגד עוצמה יהודית, וזאת כנראה כדי להוריד את המחיר של עוצמה. ואם לא די באלה, אפילו סירבתם לשבת ביחד ולבחון אפשרות איך לקיים את ההבטחות שלכם, אף לאחר שאתה כבר נבחרת לשר. כך לא מתנהגים עם שותפים, כך לא אומרים תודה, וכשר חינוך אתה יודע שההגדרה המדויקת להתנהלות זו היא כפיות טוב"ה.

וכך מסתיים המכתב: "כפי שאתה יודע, שכבנו על הגדר למען החיבור, נדחקנו למקומות לא ריאליים וקיבלנו הרבה פחות ממה שמגיע לנו וחרף כל אלה, עשינו זאת בשל האחריות הציבורית, אך כנראה שהאצילות שלנו הביאה אצלכם לפרשנות שגויה לפיה ניתן להמשיך לדרוך על עוצמה יהודית. בנסיבות אלה לא נוכל לשמש עוד כמקפצה עבור הבית היהודי, ואנו פועלים למען חיבורים אחרים שיחזקו את הכוח של הימין בבחירות הקרובות".

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' הגיב להודעה של איתמר בן גביר בפוסט שהפיץ בפייסבוק, וכך כתב: "לו הייתי יכול הייתי עושה הכל כדי להכניס את איתמר לכנסת. אבל זה פשוט לא אפשרי כרגע. מרכז האיחוד הלאומי אישר אתמול לבקשתי את ההסכם ואני קורא מכאן גם לרב רפי וגם לאיתמר להיפגש עוד היום, בלי צוותי משא ומתן מיותרים ובלי כיפופי ידיים, ופשוט לחתום על אותו הסכם שוב. אף אחד לא יצא בהסכם הזה עם מלוא תאוותו בידו, לכל אחד מותר לחשוב שמגיע לו יותר. ככה זה כשמתחברים. כולם מוותרים קצת. אבל המריבות האלה לא יביאו אותנו לשום מקום".

סמוטריץ' מכה בפטיש וכותב: "הסכמים צריך לקיים. איתמר הוא חבר, הוא איש מוכשר שיכול לעשות הרבה, וזה מגיע לו ולבוחרי עוצמה. אלא שלמרבה הצער הדבר פשוט לא אפשרי כרגע. בדקתי, ניסיתי, אבל זה פשוט לא מתאפשר. אם כל אחד מאיתנו ינסה לראות בבחירות האלה הזדמנות למקצה שיפורים ניגרר סתם למאבקים ומריטת נוצות הדדית, כפי שכבר קורה לצערי בימים האחרונים, ולציבור ימאס מאיתנו, ובצדק. כולנו חייבים עכשיו להיות חכמים ולא להיות צודקים".

האיחוד הלאומי קרא בהודעה רשמית לבן גביר לחזור בו מהפרישה: "אמש אישרר מרכז המפלגה את ההסכם הקיים בין האיחוד הלאומי, לבית היהודי ועצמה יהודית. אנו קוראים ומפצירים בשותפות שלנו לעשות כך גם הן עוד היום. אין לנו את הפריווילגיה להגיע שוב למלחמות מיותרות בתוך מחנה הימין. האיחוד הלאומי ימשיך לעשות הכל כדי להביא לריצה משותפת של מפלגות הציונות הדתית והימין האמיתי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.