מערכת COL | יום ט"ו סיון ה׳תשע״ט 18.06.2019

הרב בלומינג מבהיר: "הנני פקיד תחת הנהלת הישיבה הרוחנית"

מרכז התקשורת החב"די COL עקב לאחרונה אחר מצב התמימים בישיבת תומכי תמימים המרכזית 770, וזאת בעקבות טענות של בחורים על אי סדרים בעיקר בכל הנוגע ל'גשמיות' ● בעקבות דיווחים על שינויים אפשריים בצוות ההנהלה פנינו לבקשת תגובה מהמשגיח וחבר הנהלת הישיבה המרכזית 770 הרב גדליהו בלומינג ● הרב בלומינג במענה נוקב: "העיתונים מנהלים את הרוח של הציבור עוד יותר ממנהיגי העדה" ● ביחס למעורבותו בכל הנוגע להתנהלות הישיבה, עונה הרב בלומינג: "מבהיר בכל עוז בשם תומכי תמימים שהנני מתפקד בה כפקיד תחת הנהלה הרוחנית של הישיבה, הדעה האמיתית הצריכה להיות ע"פ התורה" ● לסיפור המלא עוד בנושא:הרגש, הכאב, השמחה ● טור נוקב על שנת ה'קבוצה' מחדל: מטבח הישיבה המרכזית סגור, אין ארוחות לבחורים
הרב בלומינג מבהיר:
המשגיח הרב גדליהו בלומינג, על רקע צילום מטבח הישיבה שנסגר

כתב COL

מרכז התקשורת החב"די COL עקב לאחרונה אחר מצב התמימים בישיבת תומכי תמימים המרכזית 770, וזאת בעקבות טענות קשות של בחורים על אי-סדרים בעיקר בכל הנוגע לסדרי הגשמיות.

בסיקור שערכו כאן ב-COL מהתקופה האחרונה, עלתה תמונה מדאיגה, של אי סדרים במתן ארוחות מסודרות לתמימים השוקדים על לימודם, בעקבות סגירת מטבח הישיבה על ידי משרד הבריאות האמריקני.

פרסום הדברים עורר הדים, מאמרים ותגובות. מאמר מרכזי שעלה סביב נושא 'הקבוצה', מאת הרב שרגא פייבל לוין, שבו מתייחס ומפריך מכל וכל טענות שח"ו יש לבטל או לצמצם את שנת הקבוצה. הדיון סביב הנושא עורר הדים עצומים, ועשרות תגובות זרמו למערכת.

בהנהלת הישיבה נעשו מאמצים גדולים להתגבר על המשבר, באמצעים שונים, של הגברת הפיקוח וההשגחה על הבחורים במישור הרוחני, ובמישור הגשמי התקשרות עם שירותי הסעדה חיצוניים עד לפתרון המשבר.

בעקבות שמועה שקיבלנו, על שינויים אפשריים בצוות ההנהלה, פנינו לרב גדליהו בלומינג למתן תגובה. הרב בלומינג בחר שלא להתייחס לעניין העקרוני והוא מצב התמימים בגשמיות וברוחניות, והתייחס בעיקר לכיסוי התקשורתי סביב המצב בישיבה. את התגובה המלאה (והנוקבת, יש לציין) אנו מגישים בפניכם:

הרב גדליהו בלומינג:
"לפי דברי הרבי, עיתון חרדי בעצם אינו מוצדק, משום ביטול תורה. ובאם ישנו בכל זאת עיתון חרדי הרי שאינו אלא בשביל לנצל כל שורה שבעיתון בשביל לחזק התורה והמצוה. ופשיטא לא לחפש מהומות וסקופים הגורמים לביטול תורה. והקולר תלוי בצוארם של חברי העיתון הגרמו לכך.

ועוד גרמא בניזקין שלצערנו הרב נעשה היום עולם של עיתונאות בתוך חב"ד, שלעתים מביא לההיפוך של שקידה והתמדה בתורה, ולא עוד אלא שבמדה ידועה הנה העיתונים מנהלים את הרוח של הציבור עוד יותר ממנהיגי העדה.

הקו והשיטה של חב"ד - היא הקו האמצעית, הכוללת את כל ההשקפות האמיתיות שיש בתורה, ובאופן שהם ממוזגים זה בזה, המעלות אשר בכולם, בלי הקצוות והחסרונות אשר בהם. והיינו משום שקו זה הוא הקו של התורה ובחב"ד יש גילוי פנימיות התורה.

ולפיכך כאשר הציבור והעדה מונהג על ידי מנהיגי העדה שהם הרבנים המלמדים והמחנכים ומשפיעים - הרי אז העדה היא עדה בריאה ומקבלת ההדרכה החבד"ית המקובלת, אותה השרישו בנו רבותינו נשיאנו.

- כאשר העיתונאים (שיש להם הנחות העולם, ביודעים או בלא יודעים) משקים להציבור את השקפותיהם והנחותיהם, לבד זאת שגורמים ביטול תורה הרי הם מוליכים את הציבור שולל ומטים אותם מהקו והדרך האמצעי הישר הנקראת דרך ה', שבה רוצים רבותינו נשיאנו שנלך.
וכל זה חוץ מהאינטרסים והקצוות שכל עיתון משוייך אליו ובכך רק מגדיל את הפילוג ואת המחנות.
ולכן כמובן ופשוט שלא אתרום לכל זה ולא עוד אלא הנני מנצל הזדמנות זו להבהיר בכל עוז בשם תומכי תמימים שהנני מתפקד בה כפקיד תחת הנהלה הרוחנית של הישיבה, הדעה האמיתית הצריכה להיות ע"פ התורה.

כמובן שבאם תפרסמו את מה שכתבתי, עליכם לפרסם את זה בשלימות, ובאם תשמיטו חלק מזה, הרי זה עבידא לאיגלויי.

ועלינו לזכור ההלכה של הרמב"ם בהלכות תשובה שכל אחד צריך לראות את עצמו ואת כל העולם כולו ככף שקול, עשה מצוה אחת הכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות ומביא ישועה והצלה בעולם.

בברכה מתוך אהבת ישראל ואהבת רעים

גדליהו בלומינג"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.