מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשע״ט 17.06.2019

משנה מזל: האם העיר נצרת עלית תהפוך את שמה ל'נוף הגליל'?

תושבי נצרת עילית מגיל 17 ומעלה, יצעדו מחר (ג') אל הקלפיות וישתתפו במשאל תושבים מיוחד - שינוי שמה של העיר • כל ראשי הערים ב-62 שנות קיומה של העיר ניסו לשנות את שמה. הדבר לא עלה בידם • השם המקובל על ראש העיר והמגזר החרדי: 'נוף הגליל' • חבר מועצת העיר החב"די, ר' מנחם גנדל ל-COL: "עוד שלב במהפכה בעיר. כולם ידעו שנצרת עילית היא לא שכונה של נצרת אלא עיר ואם בישראל" • לכתבה המלאה
משנה מזל: האם העיר נצרת עלית תהפוך את שמה ל'נוף הגליל'?
ראש העיר (מימין) ראש הממשלה (באמצע) ורב העיר החב"די (משמאל); ארכיון COL

מאת: כתב COL

*

מגיל 17 ומעלה, יצעדו מחר (ג') תושבי נצרת עילית, החל מהשעה 10:00 בבוקר ועד השעה 20:00 בערב, וישתתפו במשאל תושבים מיוחד - שינוי שמה של העיר - באמצעות קלפיות שיוצבו בעשרה מוקדים ברחבי העיר.

קצת היסטוריה: נצרת עילית מעולם לא קיבלה שם מטעם הממשלה. בחודש אדר ב' תשי"ט, נערכה ישיבת הממשלה - בה הוכרז על הקמת העיר ואף עלו בה מספר הצעות - כיצד לקרוא לה. למעשה, בישיבה הוחלט להחליט במועד מאוחר יותר - ומאז, כל ראשי הערים ב-62 שנות קיומה של העיר ניסו לשנות את שמה. הדבר לא עלה בידם.

תושבים הציעו לוועדת השמות ולראש העיר מר רונן פלוט, את השם 'נוף הגליל', וזה ככל הנראה השם שיבחר. "כל זה בכדי להביא עוד קהילות ושזוגות צעירים ועוד משפחות יגיעו להתגורר בעיר מכל רחבי הארץ", טוענים העסקנים שמאחורי הקלעים.

חבר מועצת העיר החב"די, ר' מנחם גנדל, אמר היום (ב') בשיחה ל-COL: "ההחלטה לשנות את שם העיר התקבלה פה אחד במועצת העיר, כמו"כ רבני העיר תומכי במהלך החשוב".

גנדל טוען ואומר, כי: "החלפת השם הינה עוד שלב במהפכה שעוברת נצרת עילית ע"י ראש העיר רונן פלוט בכל התחומים, חזות העיר שהשתנתה פלאים, המצב הדמוגרפי שהתחזק מאוד ב"ה.
מהשבוע כולם ידעו שנצרת עילית היא לא שכונה של נצרת אלא עיר ואם בישראל - נוף הגליל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.