מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשע״ט 17.06.2019

הליטאי, שהפך לראש ישיבה - ומתנדב בחב"ד בטור אישי • מיוחד

"מי שהכיר אותי לפני עשרים שנה ופחות קצת, לא יכל לחלום שיום אחד הוא יפגוש אותי מחלק קפה ועוגה בחדר מיון של בית חולים רמב"ם, ועוד עם העגלה של חב"ד. אני לא אותו אברימי הילד השמנמן מירושלים שגדל בסביבה הליטאית - עם סור מחב"ד, סור מחסידות ועוד"... • הרב אברהם בורודיאנסקי המכהן כראש בית מדרש ברקאי בחיספין, בטור מיוחד על החלטתו להתנדב עם חב"ד בבית-הרפואה, לצד שליח חב"ד ב'מרכז הרפואי רמב"ם' בחיפה, הרב שמואל טורקוב • לטור המלא >>>
הליטאי, שהפך לראש ישיבה - ומתנדב בחב

מאת: הרב אברהם בורודיאנסקי

***

מי שהכיר אותי לפני עשרים שנה ופחות קצת, לא יכל לחלום שיום אחד הוא יפגוש אותי מחלק קפה ועוגה בחדר מיון של בית חולים רמב"ם, ועוד עם העגלה של חב"ד, משתדל להאיר פנים ולגרום לעוד חולה/רופא/אחות, לחייך ולהרגיש טיפה יותר טוב... (ובטח לא האברך הליטאי שראה אותי אתמול מחלק קפה ועוגה בבית חולים רמב"ם).

אז מה בדיוק גרם לי להגיע ליום ראשון בערב שבו אני מתנדב בחדר מיון של בית חולים רמב"ם אינני יודע להגיד במדויק ולשים את האצבע ולומר זה בגלל זה, יהיו שיגידו ש'המחלה הידועה' שחליתי בה בבחרותי היא שהעבירה אותי על ד(ע)תי, יהיו שיגידו ההתעסקות עם נוער, אבל אלו ואלו יודו שאני לא אותו אברימי הילד השמנמן מירושלים שגדל בסביבה הליטאית הישבתית שבה יש שולחן ערוך עצמי מעבר למוכר לנו מרבי יוסף קארו זיע"א שולחן ערוך שנבנה על ידי גדולי ראשי הישיבות של הדורות האחרונים, שולחן ערוך שיש שם "סור מרע" הרבה יותר "מעשה טוב", סור מחב"ד, סור מחסידות, סור מספרדים, סור מהמדינה, סור מציונות, ועוד ועוד סורים ופחות עשה טוב, לא מתוך רוע חלילה אלא מתוך אדיאל של שמרנות חרדית עם מסורת ישיבתית מוצקת מהררי קודש, אינני בה לכפור בדרכם, אך ודאי לי וברור לי שהמקום שאני נמצא היום הוא טוב בהרבה מהיכן שהייתי בעבר.

אינני כופר בחינוך שהורי הנחילו לי שאם לא כן מהיכן ניטעו בי הזרעים לחיי הנוכחיים? שתלים יש בי של אהבת ישראל ללא מיצרים עדות וחוגים ואולי זה זרעים מהסבא הצדיק שלי אורו של ירושלים הגרש"ז אוירבעך זצוק"ל.

גילתי את אור חיי ספר התניא! ובכלל ספרי חסידות אהובים עלי ביותר, גילתי כמה אני יותר חבדניק מליטאי, ויותר כלל ישראלי מליטאי, גילתי כמה נשמות טובות מסתובבות בעולם הזה חילונים ודתיים (כן, כן, צייוינים) שהם אנשים ערכיים ומיוחדים, ולא לא ירדתי בתורה ויר"ש נהפוך הוא בזכות כל זה ובעיקר בזכות ספר התניא ותורת חב"ד וחסידות אני מעיד על עצמי שמעולם לא הרגשתי קרוב להקב"ה מהיום, והגרוע מכל ואולי המוזר נישארתי נורמלי.... אני לא שם מדבקה של משיח, ולא רוקד על גגי מכוניות, ואשתי הולכת עם פאה, וילדי לא יודעים ששינתי קצת מסלול בחיים, נישארתי אדם/בעל/אבא/מחנך (אב ומחנך בלע"ז) נורמלי לגמרי וגם טוב יותר מבעבר.

*

אז תודה להרב שמוליק וחנה טורקוב שמואל טורקוב שליח חב"ד במרכז הרפואי רמב"ם שנותן לי את האפשרות לגרום לעוד אנשים לחייך ובכך להתחבר לעם ישראל.

תודה לאותו אברך ליטאי שמכיר אותי מאז שהייתי ילד ואתמול היה בשוק כשראה אותי בחדר מיון רמב"ם מחלק קפה ועוגה בחדר מיון ובטוח בסתר ליבו הוא חש השפלה בשם הציבור הליטאי כולו על כך שאחד מטובי בניה עושה מעשה שכזה. תודה לכל ארגוני החסד שנותנים לי את האפשרות לעזור לעוד ועוד בריות של הקב"ה.

ולא אינני מובטל ברוך ה' זאת חוץ מתפקידי העיקרי למען נערי ישראל כראש בית מדרש ברקאי בחיספין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.