מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תשע״ט 06.06.2019

פרסום ראשון > התוועדות חג השבועות ה'תשל"ב

לקראת חג השבועות, זמן מתן תורתנו, יצא לאור קונטרס 'התוועדות' מבית 'ועד הנחות בלה"ק', הכולל את שיחות הקודש שנאמרו בהתוועדות יום ב' דחג השבועות ה'תשל"ב • חלק מהשיחות בהתוועדות זו לא פורסמו מעולם, ויוצאים לאור לראשונה ע"פ רשימה חדשה שהתגלתה באוצרותיו של גבאי בית חיינו, הרה"ת ר' זאב יחזקאל הכהן כ"ץ • וגם: איזה מאמר אמר הרבי בעיצומה של ההתוועדות? ומהו הסיפור המיוחד העומד מאחורי אמירת המאמר הזה דווקא • לכתבה מלאה
פרסום ראשון > התוועדות חג השבועות ה'תשל

שלמה מן

התרגשות ניכרת בקרב אנ"ש והשלוחים והתמימים, עם הידיעה שלקראת חג השבועות הבעל"ט, יצא לאור קונטרס התוועדות מטעם 'ועד הנחות בלה"ק', עם ההתוועדות המלאה של חג השבועות ה'תשל"ב. זאת משום שעד עתה, במשך כל השנים, לא היה בשלימות את כל השיחות מאותה התוועדות.

בשיחה שערכנו מוקדם יותר השבוע עם א' מחברי מערכת ההוצאה לאור, הוא מסביר: "מההתוועדות הזו פורסמו רק חלקים זעיר פה זעיר שם בעבר, חלק מתוכן השיחות נערכו והוגהו על ידי הרבי, ונדפסו בהוספות בספר 'לקוטי שיחות' כרך ח'. כעת, בפעם הראשונה, אפשר להתיישב וללמוד ו'לחיות' את הפארבריינגען מתחילתו ועד סופו, כבשעת נתינתה בבית חיינו.

תרומה מכרעת ביותר להצלחה לשחזר את תוכן הנאמר בהתוועדות זו, הגיעה מדפים מצהיבים שנשמרו בארכיונו של הרה"ח הרה"ת ר' זאב יחזקאל הכהן כ"ץ שיחי', גבאי ראשי בבית חיינו - 770, חבר ועד להפצת חסידות, וחבר הנהלת המרכז לעניני חינוך. כפי הנראה, מיד כשהיה אפשרי הבדיל הרזי"כ לעצמו, והחל ברישום מסודר – כמעט מילולי – לתעד דברות קודשו של רבינו. משיחה ג' ואילך מתבססת הוצאה לאור זו על ה'הנחה' שרשם בזמנו. ב' השיחות הראשונות נרשמו בעת ה"חזרה" על ידי הגה"ח ר' יהודה לייב שפירא, ראש הישיבה הגדולה במיאמי רבתי.

בעיצומה של ההתוועדות אמר הרבי שני מאמרים, הראשון הוא מאמר ד"ה מראיהם ומעשיהם (והשני הוא ד"ה בשעה שהקדימו ישראל). לאחר אמירת המאמר שנמשך כ-12 דקות, הוסיף הרבי ואמר שזהו הדרוש הראשון שאמר הרב המגיד בחג השבועות שנת ה'תקכ"א כשקיבל את הנשיאות. ומספרים חסידים, שכאשר ישב כ"ק אדמו"ר הזקן במאסר, ובאו לבקרו מעולם העליון הבעש"ט והה"מ, אמר הבעש"ט להה"מ שיורה לאדה"ז לומר איזה דרוש, ואמר דרוש זה ד"ה מראיהם ומעשיהם הנדפס בתורה אור פרשת יתרו, ואח"כ אמר הבעש"ט להה"מ "שאומר הוא אות באות כמו שקיבלת ממני". והוסיף על כך כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ, שאדה"ז ביאר את הדרוש על פי סגנונו.

הרבי הוסיף ואמר, שבדעתו היה להתוועד ביום א' דחג השבועות, ולחזור מאמר זה שהוא דרוש של הבעש"ט שיום ההילולא שלו הוא ביום א' דחג השבועות, ובפרט שאדמו"ר הזקן בחר דווקא בדרוש זה להראות "וואס חסידות איז", שהרי המאסר דפטרבורג היה הכנה לעיקר הפצת המעיינות חוצה שאחר כך, אלא שמחמת סיבה לא היתה התוועדות, ולכן אמר את המאמר רק כעת.

קונטרס זה הוא 'תדפיס' מהכרך השישים ושמונה (סח) בסדרת 'תורת מנחם-התוועדויות', שנמצא בעריכה בימים אלו. וכאן המקום לעורר שבאם יש מי שמחזיק אצלו 'הנחות', יומנים מכתבים או רשימות מהתוועדויות או תוכן שיחות מהשנים הללו, שיואיל בטובם לשלוח העתק למשרדי ועד הנחות בלה"ק, או באימייל:[email protected]

להורדת החוברת בצורת קריאה – לחצו כאן

להורדת החוברת בצורת הדפסה – לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.