מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תשע״ט 06.06.2019

'יד לאחים' מציג: הסרטון בערבית מכה גלים ברשתות הערביות

צאצאי נשים יהודיות שהתחתנו עם בני מיעוטים לפני עשרות בשנים, נטמעו כמעט לחלוטין בערים ובמדינות ערביות ולא יודעים דבר על יהדותם • "אגף שורשים" ביד לאחים מקבלים עליהם מידע ממשפחותיהם היהודיות, יוצר עמם קשר ומכיר להם את יהדותם • השבוע עלתה פעילות האגף שלב נוסף כאשר הפייטן הבינלאומי זיו יחזקאל צולם בסרטון מושקע בשפה הערבית הפונה לאותם יהודים אובדים לקראת חג השבועות • וּבָאוּ הָאֹבְדִים
'יד לאחים' מציג: הסרטון בערבית מכה גלים ברשתות הערביות
צילום: יד לאחים
סרטון מיוחד ומפתיע שהוציא השבוע ארגון יד לאחים בשפה הערבית מכה גלים ברשתות הערביות.

ל"אגף שורשים" במחלקה למניעת טמיעה ביד לאחים מגיעות פניות לא מעטות ממשפחות שזוכרות את יקיריהן שהתחתנו עם בני מיעוטים לפני שנים רבות, נשארו בכפרים הערביים וגידלו שם דור שני או שלישי. בחלק מהמקרים, צאצאי אותן נשים יהודיות אפילו לא יודעים על מוצאם היהודי. חלק מהם מתגוררים בארצות ערביות אחרות, לאחר שהיגרו אליהן מיהודה ושומרון או מעזה.

האגף הוקם במטרה ליצור קשר עם אותן נשים כמו גם עם צאצאיהם, להזכיר או לחשוף להם את יהדותם ולספר להם שהדלת תמיד פתוחה עבורם. פעילות זו נעזרת גם בדף פייסבוק ייעודי בשפה הערבית בשם "חזרה לשורשים היהודיים" שהוקם במיוחד ושמפעיליו דוברים את השפה הערבית ברמת שפת אם.

כך קמה לה משפחה וירטואלית, במסגרתה מתחילים חלק מאותם יהודים-ערבים להכיר את יהדותם באמצעות שיעורי יהדות וירטואליים.

בשל הרצון להגיע לקהל גדול יותר של צאצאים אבודים אלו, יצרו בעמותה קשר עם הפייטן זיו יחזקאל שמוכר מאוד בעולם הערבי ומופיע באינספור ערים ומדינות ערביות, וביקשו ממנו לערוך סרטון מיוחד המסביר בשפה הערבית על חג השבועות, על קבלת התורה ומשמעות העילאית של עשרת הדיברות ועל ייחודיותו של העם היהודי.

ביד לאחים מעלים על נס את יחזקאל שנעתר בשמחה לאתגר. אמש שוחרר הקליפ ותוך שעות ספורות הוא הספיק להפוך לסיפור של הצלחה ברשתות החברתיות בשפה הערבית.

ביד לאחים מציינים כי הסרטון יצא לקראת חג השבועות, זמן מתן תורתנו והיותנו לעמו הנבחר של הקב"ה, בו מתקרב עם ישראל מחדש לאלוקיו ולתורתו. * צפו בווידאו: ***
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.