מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשס״ה 25.05.2005

חיים חדשים לח"י ילדים

צעירי-אגודת-חב"ד שהחלו בפרוייקט העלאת ילדים מאיזור הכור הגרעיני הפגוע בצ'רנוביל, על-פי הוראתו של הרבי מליובאויטש, לפני ארבע עשרה שנה, העלו השבוע עוד שמונה-עשר ילדים בקבוצה ה-70! הילדים נקלטו במוסד לילדי צ'רנוביל בכפר חב"ד, שהקימו עבורם צעירי חב"ד. סיפורם האישי של כמה מהילדים העולים - גרמו להתרגשות מיוחדת בצוות החינוכי והטיפולי של המוסד, למרות שכבר הורגל בקורות חיים ומצבים קשים של רבים מבין 2336 הילדים שהועלו בארבע-עשרה השנים הללו.המשך ב'כתבה מלאה'
חיים חדשים לח

לילדי צ'רנוביל שהועלו בעבר ארצה במסגרת פרוייקט ההצלה הגדול שנוסד עבורם בכפר חב"ד בהוראת הרבי נליובאוויטש, היתה השבוע חגיגה גדולה עם עלייתם ארצה של הקבוצה ה-70 של ילדים מאוקראינה ומבלרוסיה שהיו נתונים בסכנת הקרינה מהכור הפגוע בצ'רנוביל.

אנשי פרוייקט צ'רנוביל למודים בסיפורים מרגשים וכואבים כאחד במרוצת 14 השנים האחרונות, בהם העלו ארצה 2336 ילדים ב-70 קבוצות, אך דומה שבקבוצה זו חברו להם יחד כמה סיפורים אישיים מרגשים שגרמו להתרגשות מיוחדת.

עם הילדים נחתה בארץ גם מרינה, סבתו של אחד הילדים שהועלו ארצה לפני כשנתיים. אמו של הילד נפטרה לפני חמש שנים, לאחר שבגופה התגלה גידול סרטני, ל"ע, כתוצאה מהשפעת הכור הגרעיני שהתפוצץ באיזור. לאחר פטירת האם, אימצה מרינה בחום את נכדה הקטן, וכאשר שמעה על ההזדמנות להציל את הילדים מפגעי הקרינה, ולשולחו במסגרת פרוייקט ההצלה של ילדי צ'רנוביל – לא היססה ויצרה קשר עם נציגי צעירי-חב"ד באוקראינה המטפלים בהעלאת הילדים.

הנכד עלה ארצה, אך געגועיו לסבתו שגידלה אותו בחום ובאהבה הדירו שינה מעיניו. צעירי-חב"ד שהבחינו במצוקתו של הילד, הציעו לשולחו לביקור באוקראינה, אך האם סירבה בתוקף. "אני חוששת מהשפעת הקרינה, סבלתי מספיק מפטירת ביתי", היא אמרה בכאב. צעירי-חב"ד הציעו למרינה לממן עבורה ביקור בישראל, ושהות לצד נכדה האהוב. כששמעה את ההצעה, לא יכלה לכבוש את דמעותיה, ופרצה בבכי של אושר ותודה.

וכך, לצידם של 18 הבנים והבנות הנרגשים שנחתו לפנות בוקר בשדה התעופה, עמדה מרינה ותרה בעיניה אחר הנכד, אותו לא ראתה שנתיים. את הפגישה בין השניים קשה לתאר במילים. שעה ארוכה עמדו השניים מחובקים ובוכים. לאחר שנרגעו ביקשו להודות באופן אישי לרב יוסף-יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי-חב"ד העומד בראש פרוייקט ההצלה.
 
בקבוצת הילדים ישנם כמה ילדים הסובלים מבעיות רפואיות קשות במיוחד, וביניהם ילדה מהעיר גומיל שבבלרוסיה, שסיפרה כי היא כמעט ואיננה מגיעה לבית הספר לאחר שהיא חשה בתשישות ובחולשה. "חצי מילדי הכיתה סובלים מבעיות אלו", היא סיפרה לרופאים, שיודעים בוודאות לומר כי אלו סימנים מהתפרצות הכור הגרעיני. אחד מילדי הקבוצה סובל מבעיות בוורידי המוח, ואחרים מחור בלב, ל"ע. אנשי צעירי-חב"ד מספרים כי זו בעיה נפוצה בקרב ילדים רבים החיים באיזור הקרינה, וכי ישנו ארגון סעד שמגיע לאיזור במיוחד על-מנת לערוך לילדים אלו ניתוחי לב.


מיונים קפדניים

לפני העלתם ארצה עוברים הילדים מיונים קפדניים על-ידי צוות צעירי-חב"ד בקייב, ואת הקבוצות המגיעות ארצה, מלווה באופן אישי וצמוד, יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד הרב יוסף-יצחק אהרונוב, העומד בראש מפעל ההצלה מאז היווסדו לפני 14 שנים.

הקבוצה נחתה בישראל ביום שלישי לפנות בוקר, ואת הילדים הנרגשים קיבלו צוות הפנימייה ופרוייקט ילדי צ'רנוביל, בראשות הרב יוסף-יצחק רייטשיק, הרב יצחק הר-צבי, והרב יוסף בורובסקי. בין מקבלי הפנים בלטה קבוצה גדולה של ילדים שהועלו ארצה על-ידי צעירי-חב"ד בשנה האחרונה, ובוגרי המוסד לילדי צ'רנוביל.

משדה התעופה יצאו הילדים למעונות הקליטה של צעירי-חב"ד בכפר-חב"ד, שהוקמו עבורם בהוראת הרבי. הבנים גרים ומתחנכים במוסד רחב ידיים בכפר חב"ד והבנות במבנים מיוחדים בקריה החינוכית "בית רבקה" בכפר חב"ד ב'. הילדים יעברו בדיקות רפואיות קפדניות, ויזכו למלוא תשומת הלב, החום וההשגחה הרפואית שהם כה זקוקים להם. עם הגיעם לכפר-חב"ד, מיהרו הילדים להתקשר להוריהם השוהים באוקראינה, ולדווח על הגעתם בשלום ארצה. 


הצלת נשמות

זה כארבע עשרה שנים מעלים צעירי-אגודת-חב"ד לארץ ילדים יהודים מאזור האסון הגרעיני בצ'רנוביל. כזכור, בשנת תש"נ הורה הרבי לעוסקים בדבר – "טלו עליכם את האחריות והביאו את הילדים לארץ-ישראל". מאז הועלו לארץ כאלפיים ושלוש מאות וחמישים ילדים וילדות, בשישים ושבע קבוצות.

כל הילדים נקלטו במוסדות המיוחדים שהקימו למענם צעירי-אגודת-חב"ד בכפר-חב"ד. בארץ נהנים הילדים ממעקב רפואי צמוד, מתזונה ומאוויר בריאים ומחינוך יהודי, המחזיר בנים להורים שנותקו מיהדותם אל שורשיהם. הפרוייקט זוכה להערכה רבה מצד מנהיגים חשובים רבים בעולם וגורם לקידוש שם שמים ושם חב"ד.

מנהל פרוייקט ילדי צ'רנוביל הרב יוסף-יצחק רייטשיק מציין בסיפוק כי מאז החלו בצעירי-חב"ד במבצע ההצלה, לפני כ-14 שנה, הועלו ארצה, 2336 ילדים, ב-70 קבוצות. העלאת הילדים גוררת בעקבותיה גם את עלייתם ארצה של רבים מהוריהם. את אלפי הילדים, שהועלו במרוצת השנים, ניתן כיום למצוא בכל פינה בארץ ובכל תחומי החיים. חלקם בחרו להמשיך את דרכם בישיבות חב"ד ואף הקימו בתים חסידיים. אחרים פנו לישיבות תיכוניות, לשירות צבאי או ללימודים אקדמיים.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש הרב יוסף-יצחק אהרונוב, אומר כי "מאז קיבלנו מהרבי את השליחות לפעול להצלת ילדים יהודיים מאזור האסון בצ'רנוביל איננו מרפים מהנושא. לא נשקוט ולא ננוח עד אשר אחרון הילדים היהודים בסביבות צ'רנוביל ייצא מאזור הסכנה".

אתר צעירי-חב"ד

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.