מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תשע״ט 06.06.2019

מסע ישיבת אנטוורפן לחצרות קודשנו ● תיעוד

יחד עם המשפיעים ואנשי הצוות, נסעו בשבוע שעבר למסע מיוחד בחצרות קודשנו שלושים תלמידים מישיבת 'תומכי תמימים' באנטוורפן; מסע שכלל שיעורים והתוועדויות, ושבת מרוממת בסמיכות לאוהל הקדוש ● גלריית תמונות
מסע ישיבת אנטוורפן לחצרות קודשנו ● תיעוד


כתב COL

נסיעה לרבי בכלל בכל עת, זה ענין נעלה מרגש ומרומם ועאכו"כ שבת מברכים חודש סיון חודש קבלת התורה ובפרט עבור תלמידי ישיבה שכל עניינם תורה.

חלק מהנסיעה לרבי זה אכן "לבוא" אל הרבי "להיות" אצלו ולחזור אחרת לגמרי.

אשר לכן בנוסף לנסיעה עצמה יש הכנות מתאימות הגורמות לחסיד להתקשר באמת ובפנימיות לרבי, התמימים לומדים את מסכת פסחים בעל פה, וכן למדו מאמרי חסידות ושיחות קודש בע"פ על מנת להיות כלים ראויים לבוא אל הרבי ולהתקשר בצורה יותר פנימית ואמתית, ולהיות כלים ראויים לברכות הק' של הרבי.

וכך יצאו קבוצת התמימים למעלה משלושים בחורים משיעור ב' וג' של הישיבה עם ראש הישיבה הרב מענדל טברדוביץ וכן המשגיח הראשי ומשפיע שיעור ג' הרב יהושע רבינוביץ והרב שטובער באווירה מרוממת ומתוך פארבריינגען חסידי.

ערב הנסיעה נערך פארבריינגען מיוחד הכנה לנסיעה עם הרב שבתי סלביטצקי השליח הראשי לבלגיה ומשפיע הראשי של הישיבה הרב שבתי כדרכו בקודש עורר את התמימים כיצד לנסוע לרבי והעיקר "להיות" עם כל הנשמה ולחזור לגמרי אחרת, תיבל את דבריו בסיפורי חסידים ובחוויות אישיות מעת שהותו בשנות האור אצל הרבי.

נסיעה כזו בוודאי הרבי מוצא את הדרך להתגלות בליבו של כל תלמיד, לעורר אצל התלמיד אמונה חזקה בקב"ה ובתורת אמת, חיות בלימוד התורה וקיום המצוות, והתקשרות פנימית לנשיא הדור.

ההדגשה בנסיעה לרבי הוא בשתי כיוונים מצד אחד לשמוע ולחוש את הגילויים שהיו במשך "שנות האור" לשמוע את כל הגילויים מכלי ראשון ובמקום קדוש וכו' שזה בוודאי מעורר את לב התלמיד, ולאידך הדגש הוא גם על ההוה שגם היום הרבי איתנו ממשיך לתת את כל ההשפעות, מתפלל על כל תלמיד באופן פרטי, ושמח בכל הצלחתו, כואב את כאבו, וכו'
שתי נקודות אלו יוצרות את האמת של הנצחיות של הנשיא, וכמובן מחזק את התחושה והאמונה החזקה ש "הנה הנה משיח בא" ונזכה בקרוב ממש לזכות שוב להיות עם הרבי והוא יגאלנו.

"פארן צום רבין" בפעם הראשונה עם כל המשמעויות בכך, אפי' שרוב הבחורים היו אצל הרבי מספר פעמים עדיין ההרגשה שנסיעה כזו לא חוו מימיהם בחור אומר לנו בסוף הנסיעה זה הפעם הראשונה שלי אצל הרבי לשאלתי הרי היית כבר הרבה פעמים הוא משיב כזאת נסיעה עם הכנה ואווירה זה פעם הראשונה שאני יכול לחוש את הרבי "סאיז מיין רבי" זה מוטו שחזר על עצמו בפי כל הבחורים וההורים.

ההרגשה היא מאוד מיוחדת ומרוממת בפרט כשנזכרים כשהיו באים לרבי אורחים הרבי היה מתמלא בשמחה "צהבו פניו" וכשיש שמחה יש גילויים וברכות בלי סוף.

במהלך השהות של התמימים זכו להתוועד עם הרב כצמאן הרב קאנטור הרב מינץ ועוד שיעורים מפי רבנים ושלוחים. הסדרים בבית חיינו היו מלאים חיות והתרגשות. שיעורי חסידות שיעורי גמ' פסחים ושיעורים בתורת רבינו.

במעמד מיוחד צאתכם לשלום בבית ידיד הישיבה הנגיד החסידי ר' בערל יוניק שהתוועד עם התמימים ועוררם על להיות חסידים ולהפיץ המעיינות באנטווערפען עיר מולדתו. בסיום הפארבריינגען קבלו התמימים "שי מזכרת מיוחד" תורת מנחם האחרון כרך ס"ד וכל בחור קיבל על עצמו ללמוד את הספר או לפחות חלקו.



מבצע תורה ללימוד כל מסכת פסחים בע"פ התקיים לע"נ התמים היקר אורי ניסן בן יבלחט"א מנחם מענדל גוראריה. והנסיעה לרבי מומנה על ידי ידיד הישיבה מר עודד שפירו לזכותו ולזכות כל בני משפחתו להצלחה בגשמיות ורוחניות, הנהלת הישיבה רוצה להודות לו ולכל משפחתו.

וכן הנהלת הישיבה רוצה להודות לתמים צבי שיח' בירנהק שטרח ואירגן את כל הנסיעה והפארבריינגענס בצורה יוצאת מן הכלל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.