מערכת COL | יום א' סיון ה׳תשע״ט 04.06.2019

בר מצווה משותפת לתלמידי גימנסיה "דרכא" בקרית מלאכי

41 שנה ל"מכון בר מצווה" בקריית מלאכי: אלו הפתעות ציפו לנערים החוגגים? מה הקשר בין שופר לבר מצווה? • מי היה האורח מהמחזור הראשון? מי האב שהביא סידור מיוחד לבר המצווה של בנו? • בר מצווה משותפת
בר מצווה משותפת לתלמידי  גימנסיה

"שמע ישראל......ה' אחד"! "ה' הוא הא-לוקים"! כך צעקו-הכריזו 83 תלמידי כתות ז' מגימנסיה "דרכא" בעבר -המקיף הכללי , בקרית מלאכי. היה זה שיאו של מעמד מרומם ומרגש בחגיגת בר מצווה משותפת שנערכה היום, יום ב', כ"ט באייר ה'תשע"ט (3.6 למניינם) בביהכנ"ס המרכזי חב"ד בנחלת הר חב"ד בקרית מלאכי.

ארגן והנחה את האירוע המוצלח שליח הרבי לנחלת הר חב"ד הרב יוסף הרטמן, אשר לימד בהתנדבות לאורך כל השנה. מסיבת בר המצווה המוצלחת התאפשרה הודות לסיועם של חמישה תמימים משיעור ג' בישיבת בית הר"מ ושלושה "שלוחים" בישיבה. בסיועם של מנהלת ביה"ס הגב' מיכל חזן, מנהלת חטיבת הביניים הגב' פנינה אהרונוב, צוות המחנכים וההורים.

לפני היציאה לבית הכנסת התכנסו כולם למרכז המדעים. מנהלת החטיבה שוחחה עם הנערים והנערות על נטילת אחריות ובגרות. הודתה במילים חמות לרב הרטמן על התנדבותו לאורך 41 שנים בביה"ס בשמחה ובמאור פנים. כן הודתה למחנכות: רביד ואסתר ולמחנך תומר. ליועצת החינוכית ולצוות.

הפתעה נכונה לחוגגים כאשר הגיע מר מנשה זילכה שלמד במכון בר המצווה לפני 41 שנה, הוא עצמו בוגר ביה"ס, שקרא לנערים להמשיך להניח תפילין מידי יום חול ולנערות להקפיד על הדלקת נרות שבת קודש. הרב הרטמן הודה למנהלות לצוות החינוכי ולכל המסייעים בפרויקט הגדול הזה.

לאחר מכן חולקו תעודות הצטיינות לתלמידים שענו יפה והתנהגו למופת בשיעורי "בר המצווה" לאורך השנה, שהעביר הרב יוסף הרטמן. הפתעה נוספת - ר' יוני יצחק המוכר בקריית מלאכי - הרוכב על "אופנוע הגאולה" המתין בצד הכביש בשירים חסידיים.
מסתבר כי גם הרב יוני יצחק, חסיד חב"ד, הינו בוגר "המקיף הכללי" בקריה.

במרכז יום לקשיש בניהולה של הגב' חיה הרטמן המתינו לחוגגים שמונת התמימים שפתחו בריקודים. שני רמקולים הוצאו לרחבה עם מוסיקה חסידית והנערים והתמימים פתחו בריקודים נלהבים.
83 תלמידים ותלמידות ביה"ס, לבושים בחולצות לבנות,צעדו בנפרד, עם "אופנוע הגאולה" התלמידים השתתפו בשירה ומחאו כף. ההתרגשות הייתה רבה.
הבנות המנהלת והמחנכות עלו לעזרת הנשים בביכנ"ס חב"ד המרכזי. הבנים כאמור התקבלו ע"י התמימים שסייעו להם להניח תפילין ולהתפלל. ארגון התמימים נעשה ע"י התמים ישראל חזן.

לפני הוצאת ספר תורה נכונה הפתעה: הנערים התבקשו לעמוד. הבנות בעזרת נשים שעסקו בלישת הבצק ל"הפרשת חלה" עם המתנדבת מחב"ד הגב' מיטל פינטו וחברתה הגב' מיכל כברה, כולן הצטרפו למעמד הקדוש והמרגש. הרב הרטמן תוקע בשופר, והזכיר את מעמד הר סיני וקול השופר שהתלווה אליו.

ר' דניאל מגן שהיה גם השליח ציבור, קרא עם הנערים בכל הכוח: "שמע ישראל", אנא ה' הושיעה נא, השם מלך והשם הוא הא-לוקים". מיד בהוצאת ספר התורה פרצה שירה מפי הנערים הנרגשים.

סגן המנהלת מר שמעון וענונו הודה נרגשות למנהלות ולצוות על ההשקעה הרב בתלמידים ולב הרטמן על התנדבותו ארבעים ואחת שנה בעבודת קודש. ראש העיר מר אליהו זהר השתתף בישיבה דחופה ונבצר ממנו להגיע והוא שלח את סגנו- עו"ד הרב בצלאל מזרחי לברך את הנערים ולהעביר להם צידה רוחנית לכל החיים.

כל תלמיד יקבל סידור חדש בנוסח עדות המזרח. שי מהמועצה הדתית ע"י הממונה מר עמי אילוז ומזכיר המועצה מר רפי מיארה. שניהם זכו למחיאות כפיים.

כיבוד עשיר שהוכן ונקנה ע"י ההורים המתין לנערים. אחת האמהות הפתיעה בהכינה עוגת בר מצווה מיוחדת. בסיום האירוע ניגש אחד ההורים המשרת בצבא הקבע והפתיע את הרב הרטמן. הוא הוציא סידור תשורה שקיבל לפני שלושים שנה! כאן בבית כנסת חב"ד בהיותו תלמיד בכיתה ז'. על החתום בסידור מר גבי רחמים הממונה על המחלקה לתרבות תורנית והרב יוסף הרטמן מנהל המחלקה לתרבות תורנית בעיריית קריית מלאכי.

האב המאושר שהפתיע- הוא מר אמיל סבן, שזכה להגביה את התורה ובנו שקד הלומד עכשיו בכיתה ז' התכבד להניח את הכתר המוכסף על ספר התורה.
הנערים הוזמנו לשמוע את עשרת הדברות בחג השבועות בשנים עשר בתי כנסת שונים בקריה בשעה 17:00 עפ"י דף מיוחד של צעירי חב"ד כל זאת לאור קריאתו הקדושה של כ"ק האדמו"ר נשיא דורנו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.