מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשע״ט 30.05.2019

חודש אחרי שפתח באש בבית חב"ד פאווי: הרוצח כופר באישום

בדיון שהתקיים השבוע בבית המשפט המחוזי בסן דייגו, הכחיש ג'ון ארנסט, הרוצח שפתח במסע ירי בבית חב"ד פאווי לפני מעט יותר מחודש - את אישומו בביצוע פשע שנאה כמו גן בהאשמות פדרליות נוספות • 119 סעיפים בכתב האישום • הוריו נכחו בדיון אך לא יצרו עמו קשר עין • לסיפור המלא
חודש אחרי שפתח באש בבית חב
ברקע: בית חב"ד בפאווי שבקליפורניה וממראות הפיגוע (ארכיון COL)

שלמה מן

בבית המשפט המחוזי בסן דייגו התקיים ביום שלישי השבוע דיון בעניינו של ג'ון ארנסט בן נ-19, שביצע לפני אך פחות מחודש את אירוע הירי המחריד בבית חב"ד פאווי הסמוך לסן דייגו, בעיצומה של תפילת שחרית של אחרון של פסח - פיגוע שבה נרצחה גב' לורי גילברט קיי הי"ד ונפצעו שלושה - שליח הרבי ורב המקום הרב ישראל גולדשטיין, ושני ישראלים נוספים] נויה דהאן בת השמונה ודודה אלמוג פרץ משדרות.

ארנסט מואשם ברצח ובניסיון לרצח, אך במהלך הדיון טען לחפותו כי אינו אשם בביצוע פשע שנאה וכן כפר בהאשמות פדרליות נוספות. מעבר לכתב האישום המקורי שהוגש נגדו כבר לפני כמה שבועות, נוספו עוד ארבעה השבוע בגין אחזקה ושימוש בנשק חם בעת ביצוע פשע אלים.

במהלך הדיון הקצר נכחו הוריו של ארנסט בבית המשפט, אולם לא שוחחו עם בנם אפילו לא יצרו עמו קשר עין. ארנסט עצמו דיבר במהלך הדיון רק פעם אחת, בעת שהוצרך לאשר את שמו.

כזכור, במהלך הדיון שהתקיים לפני כשבועיים בעניינו של ארנסט, אמר התובע הכללי של מחוז דרום קליפורניה רוברט ברואר כי החשוד עלול לעמוד בפני עונש מוות. במסיבת עיתונאים הוסיף ברואר ואמר: "אנחנו לא נאפשר לחברי הקהילה שלנו להיות נרדפים בבתי התפילה שלהם, שם הם צריכים להרגיש חופשיים ובטוחים לממש את זכותם ולבצע את חובות הדת שלהם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.