מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשע״ט 30.05.2019

סופי: ליברמן התנגד לפשרה, הכנסת הצביעה על פיזורה

דרמה לילית בכנסת: לאחר מאמצים של הרגע האחרון, ליברמן התבצר והכנסת ה-21 הצביעה על פיזורה. ומי ישלם? האזרח הקטן ● תגובות סוערות במערכת הפוליטית. נתניהו: "ליברמן הוא חלק מהשמאל" ● הולכים שוב לבחירות
סופי: ליברמן התנגד לפשרה, הכנסת הצביעה על פיזורה
נתניהו, לפני זמן קצר בהודעה לתקשורת (צילום מסך)
בתום סאגה מורטת עצבים שנמשכה בימים האחרונים, זה הוכרע: בשעה 24:00 תם המועד הנוסף שהוקצב לנתניהו להקים קואליציה, והחלה הצבעה בכנסת ה-21 על פיזורה בקריאה שנייה ושלישית.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שעמד בעין הסערה, מסר לכלי התקשורת: "מדינת ישראל לצערי הולכת לבחירות בגלל סירובו של הליכוד לקבל את הצעת ישראל ביתנו ולהצביע על חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית, כפי שהיה בקריאה ראשונה".
"הסכמנו גם שח"כים חרדים לא ישתתפו בהצבעה. כל הצבעות הפשרה נועדו למשוך ולבזבז את הזמן ולמוסס את החוק. מדובר בכניעה מוחלטת לחרדים. אנחנו שותפים טבעיים לממשלת ימין. לא נהיה שותפים לממשלת הלכה".

לבסוף אמר ליברמן כי "הפלת הקואליציה היא על הליכוד. הליכוד נכשל במלאכת הקמת הקואליציה, יחד עם הכניעה לחרדים הם נושאים באחריות לכך שמדינת ישראל הולכת לבחירות פעם נוספת".
פחות מחודשיים חלפו מאז הבחירות האחרונות, וכעת נראה שישראל חוזרת לקלפי. בשעה זו מכונסים חברי הכנסת ה-21 במליאה, לקראת ההצבעה הגורלית על פיזורה.


לקראת השעה 23:00 הודיעו ש"ס – לאחר התייעצות של היו"ר אריה דרעי עם הרב שלום כהן, ודגל התורה כי החליטו לקבל את הצעת הפשרה של נתניהו, אולם ליברמן ויהדות התורה עדיין מתנגדים לה. משמעות הדבר היא שאין מספיק ח"כים על מנת להקים ממשלה, והכנסת מתכנסת להצביע על פיזורה.

נתניהו ניסה להגיש הצעת פשרה, כי מייד עם הרכבת הממשלה יובא חוק הגיוס המקורי של ליברמן ככתבו וכלשונו לאישור מחודש על ידי מליאת הכנסת. לאחר אישורו החוק יוכן לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת. כידוע, אם לא תושג הסכמה עד סוף יולי ובהתאם להחלטת בג"צ, יפוג ההסדר של ״תורתו אומנותו״ ויחול חוק שירות חובה לכולם.
בליכוד טענו כי פירוש הדבר הוא שהחרדים ייאלצו לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי שמשמעותו גיוס מלא לחרדים כמו לכל חלקי הציבור. כאמור ביהדות התורה התנגדו למהלך, וגורמים טענו כי "אנו נאמנים ומגלים אחריות לאורך הדרך, אך גם לנו יש קווים אדומים".

כאמור, הכנסת הצביעה על פיזורה, והבחירות הנוספות יתקיימו בי"ז אלול.

בעד - 74 נגד - 45 פולקמן נעדר. החוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה שלישית.
הכנסת ה-21 הגיעה אל קיצה. 

ומי ישלם את המליארדים שיבוזבזו לריק? האזרח הקטן כמובן. מיד לאחר הבחירות הנוספות, מישהו יצטרך לשלם את המחיר.


תגובות במערכת הפוליטית:

יו”ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן:
קיום בחירות חדשות כחודש אחרי הבחירות האחרונות, מנוגד לרצון העם ומנוגד לכל הגיון בריא.
מדובר בכפיה פוליטית ללא שום סיבה אמיתית, תוך בזבוז משווע של מיליארדים מיותרים שיכולים ללכת לדברים חשובים כמו תוספת משאבים למערכת הבריאות, לחינוך או כל מטרה אחרת לטובת הציבור.
השימוש הציני בחוק הגיוס הוא תירוץ מקומם שנועד לבלבל את הציבור, במטרה להסית נגד הציבור החרדי ולגרוף הון פוליטי על גביו.
לימוד התורה היה תמיד ויישאר תמיד ערך חשוב ונעלה בעם ישראל. שמירת מעמדם של בני הישיבות שתורתם אומנתם תמיד היה היסוד להצטרפות שלנו לכל ממשלה ולכל קואליציה. ברור לכל אחד שלא נוכל להסכים לשום חוק שמגביל לומדי תורה בישראל.
לאורך כל הדרך הודענו כי לא נוכל להסכים לקביעת יעדי גיוס ומכסות לבני ישיבות בחוק הגיוס. לא הפתענו אף אחד ופעלנו ביושר ובשקיפות.
מי שמנסה לכפות על יהדות התורה יעדי גיוס ומכסות בחוק, בניגוד לאמונתנו, בניגוד להוראות שקיבלנו ממועצת גדולי התורה – חותר נגד ממשלת ימין ופועל ממניעים פוליטיים להפיל את ראש הממשלה מסיבות אחרות.
יחד עם ראש הממשלה נתניהו וצוות המשא ומתן של הליכוד הפכנו כל אבן בדרך למניעת בחירות חדשות. לצערי דחה אביגדור ליברמן כל פשרה וכל ניסיון להידברות והסכמה.
במקום זאת, יצא למסע הסתה פרוע ומשמיץ, נגד הציבור החרדי ומנהיגיו, תוך האשמה בדברים שלא היו ולא נבראו.
ההיסטוריה תשפוט הובלת מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת והזויה, תוך ניסיון להסית בין האוכלוסיות והמגזרים, בניגוד לרצון רוב העם."

מוקדם יותר הערב, אמר יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, לחברי סיעתו:
"ביקשתי הערב סליחה מנתניהו על שבמשך חודש שיכנעתי אותו שליברמן ייכנס לממשלה. נתניהו אמר לי כל הזמן שליברמן פועל באופן אישי נגדו ולא ייכנס לממשלה. לצערי הוא צדק".

*

ח״כ עפר שלח, כחול לבן: ״נתניהו צריך לשלם, בעונש בקלפי״

״לעלות פרקליטיו של ביבי צריך להוסיף את המיליארדים שיעלו הבחירות, אליהן הידרדרנו רק בגלל טירוף החסינות שלו. אבל מי ישלם את מחיר הבושה, ואת עלות הפגיעה באמון של הבוחרים? נתניהו צריך לשלם, בעונש בקלפי״

*
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת:
"לפני כמה שבועות הציבור בישראל החליט שאני אהיה ראש ממשלה והליכוד יובילו את ממשלת ימין, ליברמן הוליך שולל את המצביעים שלו. כל דרישה שלו שנענתה היה מעלה דרישה חדשה".
"ליברמן עבר לשמאל, הוא לא שייך יותר לגוש הימין. אני יספר לכם מחר באריכות כמה דברים שאתם לא יודעים".

*

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר על פיזור הכנסת:

"פיזור הכנסת על ידי אביגדור ליברמן זו תופעה צינית של שימוש ברצון הבוחר על מנת לנקום נקמות אישיות בנתניהו. ליברמן, ממניעים אישיים הפך את רצון הבוחרים שלו והעביר אותם ממחנה הימין למחנה השמאל. כבר לפני שבועיים זיהיתי בהסתה של ליברמן את הכוונות המסוכנות להפיל את נתניהו והחרדים שנואי נפשו. הזהרתי על כך בכנסת ומעל כל במה אפשרית.

מטרה אחת הייתה מול עיניו לאורך כל הדרך: הפלת נתניהו ובחירות חוזרות. בדרך לקושש קולות אנטי דתיים הוא הסית נגד הציבור החרדי, ביזה את גדולי ישראל באופן חסר תקדים ועל כך הציבור לא יסלח לו.

הוכחנו לאורך כל המשא ומתן עמידה איתנה ועיקשת על העקרונות שהנחו אותנו גדולי התורה ובראשם שמירה על האפשרות לכל בן ישיבה וכולל להמשיך לשקוד על תלמודו בלי שום תנאים.

את העקרונות הללו נציג לבוחרים במערכת הבחירות הקרובה שהחלה כבר הערב, ובעזרת השם נגדיל את כוחנו עוד יותר מהכנסת האחרונה. זאת כדי שלא נזדקק חלילה למנדטים של ליברמן ודומיו בקואליציה."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.