מערכת COL | יום כ"ג אייר ה׳תשע״ט 28.05.2019

סטטן־איילנד: עצרת אחדות ותמיכה בבית חב"ד שחווה מתקפה

פחות משבוע אחרי שכתובות נאצה אנטישמיים רוססו בחצר בית חב"ד, התאחדה הקהילה בסטטן־איילנד יחד עם מנהיגים מקומיים ופוליטיקאים לעצרת התעוררות, שבסופה הצטרפו כולם למחיקת הגרפיטי • "כעת נכפיל ונשלש את פעולותינו", אמר שליח הרבי במקום הרב משה כצמן. "הגרפיטי הזה רק יעורר אותנו כעת" • לסיפור המלא
סטטן־איילנד: עצרת אחדות ותמיכה בבית חב
צילומים: (Official account of Congressman Max Rose NY-11)

שלמה מן

פחות משבוע אחרי שחוו מתקפה אנטישמית בחצר הבית, התאחדה קהילת בית חב"ד בסטטן־איילנד בעצרת התעוררות מיוחדת, בהשתתפות מנהיגים מקומיים ופוליטיקאים, חברי קונגרס ואנשי משטרה.

כזכור, כתובות נאצה עם המילים "בית הכנסת של השטן" רוססו על קיר בית חב"ד ובחצר בליל ל"ג בעומר האחרון.

שליח הרבי במקום הרב משה כצמן סיפר שכאשר הבחין לראשונה בגרפיטי, ביום חמישי בבוקר, חפץ לשמור על שקט ולא לעשות מזה רעש רב, אולם לאחר שהתחיל לקבל תגובות חמות מאנשי הקהילה והושטת יד חמה, כמו גם לאחר שצפה בנאום שנאה במדיה חברתית, החליט להשתמש באירוע בכדי להפיץ את המסר של הרבי להמונים.

"על כל מעשה פשע שכזה", אמר השליח, "עלינו להכפיל ולשלש את הפעילות. זו הדרך היחידה בה נוכל להתמודד עם מעשים שכאלה. כל רצוננו הוא לסייע לאדם אחר - ולא משנה מיהו: יהודי או גוי, סיני או ספרדי, איש ואישה, שחור ולבן".

השליח המשיך: "התגובה כעת למה שאירע הוא לא - 'אה, זה רק גרפיטי. מה עושים סיפור?' ולהמשיך הלאה. לא! הגרפיטי הזה על הקירות מלמד אותנו שאנחנו - תושבי סטטן־איילנד, הרובע הנשכח - לא שכוחים. עלינו להתעורר ולהראות לעולם. עלינו לעשות את המעשה הנכון כעת".

כגינוי על הפשע, מחקו נבחרי ציבור מקומיים את הגרפיטי האנטישמי. מקס רוז, חברי הקונגרס, נשא דברים במהלכם אמר: "חשוב לנו היום לגנות את האנטישמיות. ואני אומר זאת הן כיהודי והן כחבר קונגרס. אולם אני מבקש גם כמו שאמר הרב כצמן, שעלינו להמשיך עם הידיעה עד כמה עוצמה יש לנו כעם לעשות את המעשה הנכון". 


קרדיט וידאו: Staten Island Advance
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.