מערכת COL | יום ט"ו אייר ה׳תשס״ה 24.05.2005

האדמו"ר מערלוי בביקור בישיבת חב"ד בטורונטו

ביזמת הנגיד ר' ערן אוסטפלד, ערך ביום שני השבוע האדמו"ר מערלוי, הרב יוחנן סופר שליט"א בישיבת ליובאוויטש בטורונטו וזכה ל"קבלת פנים" מרשימה במיוחד. האדמו"ר מערלוי, נין ונכד להחתם-סופר, עזב את הארץ בפעם האחרונה לפני קרוב לעשרים שנה (אז שוחח עם הרבי כ-10 דקות במהלך חלוקת הדולרים) ועתה יצא לביקור נוסף. את פני האדמו"ר קיבלו ראש הישיבה וצוות ההנהלה, השלוחים בעיר בראשות השליח הראשי הרב גרוסבאום, קרוב ל-200 תלמידי הישיבה, ולמעלה מ-100 איש מאנ"ש שבאו להשתתף באירוע. את ה"קבלת פנים" הנחה הרב ישראל לנדא, מנהל בית חב"ד לישראלים בטורונטו אף הוא נין לבית החתם סופר. הרב לנדא הזכיר דברים מתורתו של החת"ס בעניני דיומא וכיבד את הת' חיים גוראריה לחזור מתורתו של הרבי בעניני דיומא – פסח שני. בהמשך, נשא דברים רב קהילת חב"ד בטורונטו הרב דוד שוחט, המכהן גם כנשיא ועד הרבנים דטורונטו. הרב שוחט ביקש מהאורח להפעיל את כל כח השפעתו בכל מה שקשור לשלימות הארץ.
האדמו
משהוזמן האדמו"ר לשאת את דברו קם על רגליו להפתעת מקורביו וחרף מחאותיהם התעקש לדבר בעמידה דווקא למרות גילו המבוגר (מעל תשעים). "אינני זוכר מתי היתה הפעם האחרונה שהרב דיבר בעמידה במעמד דומה" אמר בנו המכהן כראש ישיבה.

בדבריו מלאי הרגש קרא האדמו"ר לכל התלמידים שיחיו ליישם בפועל את התואר בו הם מכונים – "תמימים" ע"י תפילה בתמימות והתלהבות בלימוד. הוא אף התייחס לדברי המד"א ודיבר על הסכנה שבמסירת שטחים.

בסיום הערב, חילק האדמו"ר לכל תלמיד בישיבה תשורה מיוחדת – סט ספרים "חתם סופר על התורה" עם הקדשה אישית. לפני עזיבתו התפלל האדמו"ר תפילת ערבית עם תלמידי הישיבה ואח"כ נפגש באופן אישי עם ראש הישיבה הרב גרשון עקיבא וגנר.

ראש הישיבה נתן לאדמו"ר את ספר הפלפולים שיצא לאור בישיבה בשנה שעברה וניכרו אותות התרשמות מיוחדים על פני האדמו"ר. יצויין כי הביקור הנדיר עורר הדים רבים בעיר כולה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.