מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשע״ט 27.05.2019

ממשלה או בחירות? הקונפליקט הפוליטי שמשגע את המדינה

האם בפעם השנייה השנה יאלצו אזרחי ישראל לצעוד אל הקלפיות? יום רביעי בחצות הוא המועד האחרון שניתן לבנימין נתניהו להקמת ממשלתו החמישית, וטרם נחתם הסכם אפילו עם מפלגה אחת ● הפלונטר: אביגדור ליברמן שמתעקש להעביר את 'חוק הגיוס' כלשונו. החרדים מתנגדים ● בכיר בקואליציה: "המשבר איבד שליטה, נמשכים הניסיונות להרכיב ממשלה" ● לסיפור המלא
ממשלה או בחירות? הקונפליקט הפוליטי שמשגע את המדינה
אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: COL)

האם הכנסת שנבחרה לפני פחות מחודשיים תהיה הקצרה ביותר בתולדות מדינת ישראל?

ביום רביעי בחצות יפקע הזמן שניתן לרה"מ נתניהו בכדי להרכיב את ממשלתו החמישית, ועד עתה נכון לשעת כתיבת השורות טרם נחתם הסכם קואליציוני עם אף אחת מן הסיעות. הפלונטר: אביגדור ליברמן שמתעקש להעביר את חוק הגיוס כלשונו, חרף התנגדות המפלגות החרדיות.

לדברי ליברמן, "לפני הבחירות, תוך כדי הבחירות וגם אחרי הבחירות הבהרנו, חדשות לבקרים, שלא נזוז מילימטר אחד מהנוסח המקורי של חוק הגיוס, כפי שעבר בהצבעה בכנסת בקריאה ראשונה. לא הכנסנו עזים חדשות, לא הערמנו קשיים ולא הפתענו בשום דבר חדש.

"נוסח החוק תואם במלואו עם נציגי המפלגות החרדיות, ומלבד אחד, כולם הסכימו לו. לכן, לא מובן מדוע במקום להפעיל לחץ על המפלגות החרדיות, ועל אותו אחד באופן ספציפי, בוחרים בליכוד להשמיץ את "ישראל ביתנו".

אתמול בתום ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הוחלט על ידי האדמו"רים לקבל את מתווה הפשרה בעניין חוק הגיוס שהציע נתניהו. בליכוד הגיבו: "מועצת גדולי התורה קיבלה לפני זמן קצר את מתווה רה״מ בעניין חוק הגיוס. זאת פריצת דרך שמאפשרת להשלים את חוק הגיוס. כעת הכדור עבר לאביגדור ליברמן - אם יסכים, יש ממשלת ימין עוד הערב".

ראש הממשלה נתניהו: "אני עושה עכשיו מאמץ אחרון להקים ממשלת ימין ולמנוע בחירות מיותרות. הנחתי בפני השותפים הצעה לפתרון. הוא מבוסס על העקרונות שהצבא קבע ועל הנתונים שהצבא קבע - אין שום סיבה לדחות את זה".

בתוך כך הבוקר (שני) הגיש יו”ר הוועדה המסדר, ח”כ מיקי זוהר הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-21, בהתאם להחלטת שרי הליכוד אתמול. על פי ההצעה המסתמנת ייערכו הבחירות לכנסת ה-22 ב-3 בספטמבר 2019-ג’ אלול תשע”ט, פחות מחמישה חודשים לאחר הבחירות לכנסת ה-21. אולם במפלגות החרדיות מתנגדים למועד, בשל פתיחת 'זמן אלול' בישיבות.

אם עד יום רביעי בחצות לא יצליח נתניהו להרכיב את ממשלתו, תעלה הצעת החוק של זוהר להצבעה בכנסת. להצבעה צפויה רוב, וישראל תלך לבחירות חדשות.

כיצד תסתיים הסאגה החריגה, בהקמת קואליציה של הרגע האחרון כפי שסבורים אחדים, או בהליכה לבחירות חדשות לראשונה בתולדות המדינה? בעוד פחות משישים שעות נדע את התשובה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.