מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשע״ט 21.05.2019

ברגע האחרון המחוזי פסק: פעילות חב"ד במירון תערך כרגיל

סכסוך משפטי מתמשך בין ועד מושב מירון וחב"ד מירון, על קרקע במושב העיב לאורך תקופה ארוכה על ההכנות להילולת ל"ג בעומר המסורתית במירון ● שלשום בית המשפט המחוזי בנצרת דחה את עתירת ועד מושב מירון ופסק כי תנועת חב"ד תוכל לערוך פעילות כרגיל בל"ג בעומר ● אתמול, שוטרי משטרת ישראל מנעו מאנשי חב"ד להקים את התשתיות במתחם לקראת ההילולה, הבוקר לאחר קבלת הבהרה מבית המשפט ההכנות התחדשו ● כל הפרטים עוד בנושא:● למרות ההתנכלויות: בית חב"ד מירון במבצע ל"ג בעומר מתוגבר
ברגע האחרון המחוזי פסק:  פעילות חב
הדלקה במירון (צילום: מנדי הכטמן, COL)


ברגע האחרון: המחוזי פסק כי פעילות חב"ד בהילולת ל"ג בעומר במירון תערך כרגיל
סכסוך משפטי מתמשך בין ועד מושב מירון ואנשי חב"ד על קרקע במושב העיב לאורך תקופה ארוכה על ההכנות להילולת ל"ג בעומר המסורתית במירון. שלשום בית המשפט המחוזי בנצרת דחה את עתירת ועד מושב מירון ופסק כי תנועת חב"ד תוכל לערוך פעילות כרגיל בל"ג בעומר. בניגוד להחלטת בית המשפט, אתמול משטרת ישראל מנעו מאנשי חב"ד להקים את התשתיות במתחם לקראת ההילולה, הבוקר לאחר קבלת הבהרה מבית המשפט ההכנות התחדשו.

*
 חב"ד במירון עורכת בכל שנה פעילות במסגרת הילולת ל"ג בעומר למבקרים במירון ובקבר הרשב"י, במתחם המקורב לקבר רשב"י, אשר הוקצה לחב"ד בשנת 2011, ומארח מאות אלפי אנשים בכל רחבי הארץ בכל שנה. לפני כחודש עתר הועד הממונה של מושב מירון לבית במשפט המחוזי בנצרת לפינוי חב"ד מהמתחם האמור. לטענת הוועד, תהליך הקצאת המתחם לתנועת חב"ד היה בלתי תקין, ויש לבטלו רטרואקטיבית.

העתירה הוגשה ערב חג הפסח, וכללה צו למתן סעדים זמניים במטרה למנוע את פעילות חב"ד המסורתית שנערכת בל"ג העומר, ומשההחלטה התעכבה, הוגשה בשבוע שעבר מטעם ועד היישוב בקשה נוספת למתן תשובה טרם ל"ג בעומר. בתגובה לעתירה השיבה תנועת חב"ד כי טענות הוועד חסרות בסיס, וכי הקצאת המתחם אושרה שוב ושוב בכמה החלטות שונות לאורך השנים. בדבר הבקשה לסעד זמני, הדגישה המשיבה כי המבקשת מעלימה מבית המשפט את העובדה שחב"ד מבצעת במקום פעילות אינטנסיבית מזה שנים רבות. וכי לא צפוי להיגרם לאגודה נזק כלשהו מדחיית בקשתה. לעומת זאת, קבלת הבקשה תגרום למשיבים נזקים כבדים, כשפעילותם בתקופת ההילולה לא תצא אל הפועל ורבבות חסידי חב"ד לא יוכלו להשתתף באירועים.

בית המשפט המחוזי קבע כי אכן לו סמכות לדון בתיק והעבירו לבית המשפט השלום, אך נוכח דחיפות הסעד נעתר לדון בו ופסק נגד התובעים כי לא יערך פינוי של חב"ד מהמתחם, לא תהרס הגדר התוחמת ולא תמנע כל פעילות אחרת של חב"ד מהמתחם. לדברי בית המשפט, לא הוכח שייגרם נזק כלשהו למבקשת אם לא תוסר הגדר, לדבריו "המבקשת מציינת כמעט באופן לקוני בבקשה כי המקרקעין נדרשים לה לצורך התארגנות לפעילות ל"ג בעומר, בדיון הוסיף בא כוחה כי הדבר אף דרוש מטעמים ביטחוניים, תוך שהוא מזהיר מפני התרחשויות קשות ככל שלא יפונה השטח. אין בפניי ראיה כלשהי לאמור".

עוד הוסיף בית המשפט: "טענה לקונית כי השטח דרוש למבקשת עצמה לצורכי התארגנות בשלב ראשוני זה, אינה מעמידה לה זכות כלשהי ואינה מלמדת כי תיגרם תוצאה קשה ביותר אם לא יינתן הסעד."

בית המשפט נעתר לבקשה רק באופן חלקי ומנע בינתיים הקמת מבנה של קבע או מבנה ארעי עד להחלטה בתיק העיקרי, זאת לאחר שהמשיבים הבהירו שכרגע הם שוקדים על הוצאת היתר בניה אשר אורכת זמן רב, ואין להם כוונה לבנות בניגוד להיתר.

אך בזו לא תמה הפרשה, אתמול במהלך ההכנות לקראת ההילולה הוציאה המשטרה צו מניעה לתנועת חב"ד משימוש בשטח בטענה כי בניית אוהלים וציליות נחשבות כמבנה ארעי אשר ע"פ החלטת בית המשפט לא ניתן להקים טרם ההחלטה בתיק העיקרי. לאחר פניה דחופה של תנועת חב"ד לבקשת הבהרה מבית המשפט המחוזי, הוסר הבוקר צו המניעה וההכנות להילולה התחדשו.

את חב"ד במירון מייצגים עוה"ד מרדכי בייץ ודויד שמואלביץ ממשרד עוה"ד יגאל ארנון ושות'.



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.