מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשס״ה 23.05.2005

בית הכנסת 'אלטנוי שול' בפראג נסגר על סורג ובריח

עם ישראל ייחס מאז ומקדם חשיבות גדולה לבית כנסת 'אלטנוי' שבפראג, שכן בו נתקנו תקנות חשובות, הונהגו מנהגים ידועים, ושירתו בו בקודש גדולי ומאורי ישראל, מפיהם אנו חיים ומימהם אנו שותים, זכותם תגן עלינו ועל כל ישראל. נכון להיום שוררת מחלוקת נוראית בפראג בשל חילוקי דיעות שונים שבין חברי הקהילה. מחלוקות שקשורה בנכסים, כספים וכו'. אולם, כדרכה של מחלוקת, היא הגיעה עד שערי הרבנות. לפני כשנה, פנה ראש הקהילה מר יליניק לשליח חב"ד הרב מאניס באראש שמשמש במקום כשליח חב"ד ורב בית הכנסת מזה כ- 8 שנים, וביקש ממנו שהיות בית הכנסת 'אלטנוי' משמש בעיקר תיירים, הוא מבקש מהרב באראש שמלבד כשרונותיו ובקיאותו הרבה הינו דובר שפות שונות - לכהן כרב בית הכנסת 'אלטנוי שול' של המהר"ל זצוקל"לה מפראג. צילומי מסמכים ב'כתבה מלאה'
בית הכנסת 'אלטנוי שול' בפראג נסגר על סורג ובריח
הרב מאניס באראש. משמאל: בית הכנסת 'אלטנוי שול'
בית הכנסת 'אלטנוי' הינו מבתי הכנסת הידועים והמפורסמים באירופה בשל עתיקותו ובשל המעשיות הרבות שנסובות סביבו, ועוברים בו מדי שנה כמליון תיירים מכל העולם.

האפשרות שניתנה לרב באראש מטעם הקהילה, לכהן כרב בבית כנסת שכזה, נתנה חיזוק רב ויכולת גבוהה מאוד להשיב לב אבות על בנים ולהפיץ תורה ומצוות.

אולם, הרב אפרים קרול סידון, שמשמש כרבה הראשי של צ'כיה ומשמש גם כרב העיר ורבם של עוד כחמישה בתי כנסיות בפראג, לא הסכים לוותר על בית כנסת הזה (למרות שלא תמיד 'יוצא לו' להגיע להתפלל..)

בשל כך ועוד, נמנו רבני העיר לגשת לדין תורה ע"מ שהאמת והשלום ישובו לשרור בקהילה, ואכן הצדדים קיבלו עליהם מראש לקבל כל פסק דין אשר יושת עליהם. (מצו"ב מכתב בחתימת כל הצדדים בו הם מקבלים על עצמם כל פסק אשר יושת עליהם), כאשר ההחלטה הייתה לגשת לדין תורה אצל הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג בירושלים.

הגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג חבר בית הדין הרבני בירושלים, פסק שהרב אפרים סידון יכהן כרבה הראשי ונשיא הרבנים של צ'כיה ופראג, וכרבם של עוד כחמישה בתי כנסיות, הרב מנחם קלכהיים (שליח הסוכנות היהודית) יכהן כסגן הרב הראשי והממונה על הכשרות, והרב מאניס באראש יכהן כרב בית הכנסת 'אלטנוי שול' כיוון שיש לו יכולת לפעול רבות בקרב התיירים הרבים שהם בעיקר מתפללי בית הכנסת. ואכן הרב באראש מכהן זה כחצי שנה כרב בית הכנסת.

כמובן, כל סיפור של מחלוקת, מדליק אנשים רבים, ואומנם ישנם מספר שמנסים בכל הכח להילחם ברב באראש, ולזרוק אותו מכהונתו כרב בית הכנסת 'אלטנוי שול'.

השיא היה לפני כמה שבועות עת היו חילופי צעקות ומהלומות בבית הכנסת ע"י כנופיית בריונים שבאה להפריע לו, ולאחר מכן הוצאו המתפללים מבית הכנסת ונעלו אותו על סוגר ובריח.

מאז, מזה כחודש וחצי, סגור בית הכנסת על סורג ובריח. אין יוצא ואין נכנס, אין תפילות, אין שיעורי תורה. מה שלא הצליחו לעשות שונאינו הגדולים מבחוץ, הצליחו מהרסייך מבפנים.

בנוסף, דאגו חברי הקהילה בפראג (שלא כולם יהודים כשרים על פי ההלכה) להכפיש את שמו של הרב באראש בתקשורת הצ'כית, ולכתוב שהוא תמהוני שמגיע מכת משיחית ומסוכנת שקשורה לסובייטים ולעוד מרעין בישין, שפכו את דמו ואת שמם של משפחתו שיחיו והפכו אותו לאדם לא לגיטימי בעליל.

עולם התורה סוער מהעובדה שבריונים מסוגלים לסגור שערי בית כנסת בפני הציבור ולהדיח רב מתפקידו. כמו גם מהעובדה שהקהילה אינה עומדת בדיבורה ואיננה מוכנה לקיים את הפסק דין.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
הרב באראש!
י"ד אייר ה׳תשס״ה
חזק ואמץ!!!
לכל דבר שבקדושה יש מתנגדים ועיכובים....
2.
הר' מאניס, תמשיך בשלך! האמת מנצחת
י"ד אייר ה׳תשס״ה
אם יש שלוחים שבאמת עושים ,ולא בשיל שיגידו או שישבחו זה הרב באראש . בתור בחור שהיה אצלו בשליחות פשוט רואים מה זה שליח לתפארת. ואם רוצים לראות או להראות לבחור מה זה מסירות נפש של שליח כדאיי לפנותו לפראג ולראות מה זה עבודה של שליח ! וכמובן יש שם את הר' מייזליש שעוזר, ישר כח וסמוך ובטוח אני , שה' עמנו וכמו שכבר נאמר " יד החסידים על העליונה"
בהצלחה רבה עם הרבה הערכה!
אחד מיני רבים.
3.
לא בטוח שהרבי רצה שהשלוחים יהפכו לרבנים
ט"ו אייר ה׳תשס״ה
לא בטוח שהרבי רצה שהשלוחים יהפכו לרבנים
היית שליח תישאר שליח
חבד נכנסה לריצת אמוק למינוי רבנים
חבד מפחידה בזה את כל ה"עולם"
חבד רק מפסידה בזה נקודות ואהדה
חבד לא מרוויחה מזה כלום
השכר יוצא בהפסד העצום
יש לחשוב טוב טוב מה התועלת מפרשת פראג ופרשת וילנא ועוד ועוד גם אם אתה צודק אך הנזק בעולם כולו כבר נעשה

(בטח תגובה זו תזמין תגובות חריפות...)
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.