מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשע״ט 19.05.2019

קרמנצ'וג וראשל"צ חתמו על ברית ערים תאומות

סגן ראש עיריית ראשון לציון מקסים בביצ'קי וראש עיריית קרמנצ'וג ויטלי מאלצקי חתמו על ברית ערים תאומות בין שני הערים. בפגישה השתתף גם רב העיר ושליח חב"ד הרב שלמה סלמון * חברי המשלחת מראשל"צ היו אורחיו של הרב סלמון בבית הכנסת ביום שישי הניחו תפילין וכן סעדו אצלו בסעודת שבת ● לסיפור המלא
קרמנצ'וג וראשל
סגן ראש עיריית ראשון לציון מקסים בביצ'קי וראש עיריית קרמנצ'וג ויטלי מאלצקי חתמו על ברית ערים תאומות בין שני הערים. בפגישה השתתף גם רב העיר ושליח חב"ד הרב שלמה סלמון.

לקרמנצ'וג וראשל"צ לא רק היסטוריה משותפת אלא גם את קשרי משפחה קרובים בין תושבי שתי הערים לאחר שעל 15 משפחות מייסדי העיר ראשון לציון נמנו ילידי קרמנצ'וג.

ראש העיר קרמנצ'וג אמר כי הוא מעוניין ללמוד מראשל"צ את תחומי הביטחון, התקשורת, וביצוע אירועי תרבות המוניים ועוד, והציג את הפוטנציאל הכלכלי והתעשייתי של קרמנצ'וג.

הקשר בן העיריות התחיל לפני יותר מעשרים שנה ע״י מר בוריס שפיטובסקי שחקר את ההיסטוריה בן הערים וניסה לקדם וליזום את הברית ערים תואמות כבר אז.

הקשר הרוחני ממשיך גם היום כאשר יליד ראשון לציון הרב שלמה סלמון לפני יותר מעשרים שנה יצא לשליחות הרבי בקרמנצ׳וג העיר ממה יצאו מייסדי עירו ראשון לציון.

סגן ראש העיר מר בבצקי ואיש העסקים דני אויריק היו אורחיו של הרב סלמון בבית הכנסת ביום שישי הניחו תפילין וקיבלו כשי את ספריו של מר בוריס שפיטובסקי ״ירושלים של אוקראינה״ שמספר על ההיסטוריה היהודית בקרמנצ׳וג.

כמו כן קיבלו את הספר ״מקדשי השם״ שמספר על השואה בקרמנצ׳וג בצירוף קרוב לאלף שמות וסיפורים של הקדושים שנהרגו שמר בוריס הצליח לאסוף מתוך קרוב ל 15,000 אלף יהודים שנספו.

בליל השבת המשלחת מראשון יחד עם ראשי העיר קרמנצ׳וג היו אורחיו של הרב סלמון לסעודת שבת בביתו
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.