מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשע״ט 19.05.2019

תאונת עבודה קשה ביבנה: 4 הרוגים בקריסת מנוף

מנוף קרס באתר הבנייה בעיר יבנה וחלקים ממנו פגעו בשלושה פועלים שהיו על הקרקע • אחד הנפגעים מהקריסה היה תלוי בגובה של עשרות מטרים, חולץ על ידי כוחות הכיבוי כשמצבו אנוש - ונקבע מותו • אסון ביבנה
תאונת עבודה קשה ביבנה: 4 הרוגים בקריסת מנוף
אתר האסון ביבנה, הבוקר. צילום: מד"א


ארבעה פועלים נהרגו הבוקר (ראשון) בקריסת מנוף ביבנה. כוחות הכיבוי חילצו פצוע שהיה תלוי בגובה של עשרות מטרים. לאחר ניסיונות להצילו נקבע מותו.

מחקירה ראשונית עולה כי בעת שצוות המנוף עמל על פירוק המנוף בגובה עשרות מטרים מעל הקרקע, השתחררה המשקולת של המנוף מסיבה שעדיין אינה ברורה. רוב הנפגעים ככל הנראה עמדו על הקרקע ונפגעו בעת השתחררות חלקים מהמנוף שקרס.

שוטרי יחידת פלס לחקירת תאונות עבודה, יחד עם מפקחי מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה נמצאים במקום והחלו בחקירה. שר העבודה והרווחה, חיים כץ, זימן אליו לישיבת חירום את ראשי מנהל הבטיחות, זאת לאחר שורה של אסונות באתרי הבנייה.

פראמדיק מד"א אלון מלמה סיפר: "מדובר באתר בנייה גדול עם שני בנייני מגורים, שבמרכזם עומד מנוף. חלקו האחורי של המנוף התפרק וקרס על הקרקע. שלושה פועלים שהיו בסמוך נפגעו באורח קשה מאוד בכל חלקי גופם. תוך כדי פעולות החילוץ שלהם ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם. פועל נוסף, שנלכד על המנוף בגובה של עשרות מטרים מחולץ ברגעים אלו על ידי כוחות הכיבוי שהגיעו למקום".

נקבע מותו של הפועל שנלכד על המנוף באוויר, ובכך עלה מספר ההרוגים בתאונה הקשה ל-4.

חקירת תאונת העבודה הקטלנית במהלכה קרסו חלקי מנוף צריח שהתרחשה היום באתר בנייה ברחוב שדרות ז'ובוניסקי ביבנה וגרמה למותם של 4 עובדים, הועברה למפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 המשותף למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה וממוקם ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ).

מפלג 'פלס' לחקירת תאונות עבודה מוסר כי ימשיך לעסוק בגיבוש ראייה כוללת לטיפול בתופעת תאונות העבודה, בחקירת אירועי תאונות עבודה חמורות ובחשיפת עבירות פליליות נוספות המשיקות לתחום ובגילוי עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובריאותם של האזרחים והעובדים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.