מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשע״ט 19.05.2019

בעקבות ה-'פייק-ניוז': היכן נצפה נשיא רוסיה מוזיל דמעה?

אתר 'גלובוס' פרסם כתבה מיוחדת ובה סקירה על מאחורי-הקלעים של התמונה הידועה של נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, כשהוא מוזיל דמעה, המסתובבת ב'רשת החברתית' ומספרת כי היא צולמה ב'מרכז היהודי במוסקבה' לאחר שהנשיא שמע וראה את היסטוריית היהודים במדינתו - ולכאורה, נעזר בילדותו הקשה בשכניו היהודים, שעזרו לו ואירחו אותו בביתם, חלק נרחב משנות צעירותו • בפנים: הסיפור המלא של התמונה - וגם: תגובתו של הרב הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזאר • לכתבה המלאה
בעקבות ה-'פייק-ניוז': היכן נצפה נשיא רוסיה מוזיל דמעה?
פוטין עם הרב לאזאר. בקטן: ה'תמונה' המפורסמת; צילום: ארכיון COL, צילומסך 'גלובס'

מאת: כתב COL

*

אתר 'גלובוס' פרסם כתבה מיוחדת ובה סקירה על מאחורי-הקלעים של התמונה הידועה של נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, כשהוא מוזיל דמעה, המסתובבת ב'רשת החברתית' ומספרת כי היא צולמה ב'מרכז היהודי במוסקבה' לאחר שהנשיא שמע וראה את היסטוריית היהודים במדינתו - ולכאורה, נעזר בילדותו הקשה בשכניו היהודים, שעזרו לו ואירחו אותו בביתם, חלק נרחב משנות צעירותו.

אז מה הסיפור האמיתי? הנה תחקיר של 'גלובס':

הפוסט על פוטין הדומע פורסם לראשונה ב-2015, ובו נכתב: "ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, עם דמעות בעיניו כשהוא מספר במרכז היהודי במוסקבה על ילד קטן שלא היה לו מה לאכול ושכניו היהודים היו מזמינים אותו לאכול איתם ומספרים לו סיפורים מהתורה. והילד הקטן הוא ולדימיר פוטין שמצהיר באותה הזדמנות על אהבתו ליהודים, סיפור שנגע ללבי וריגש אותי עד דמעות. תעשו לי טובה, תרגשו את כולם - שתפו את הפוסט הזה".

'גלובס' מדווח, כי 'התמונה של פוטין הדומע שמלווה את הפוסט המרגש וידיעות דומות שקדמו לו, לקוחה בכלל מאירוע אחר לחלוטין - היא צולמה בעת נאום הזכייה שלו בבחירות לנשיאות רוסיה ב-2012'.

*

רבה של רוסיה, השליח הרב בערל לאזאר שהתראיין אף הוא ל'גלובס' בעקבות ה'תמונה', סיפר ואמר: "לכל סיפור בעולם יש זקן, והזקן הולך וגדל עם הזמן. פוטין לא אמר את הדברים בכנס מרכז היהודי במוסקבה. זה לא היה ולא נברא שהוא דיבר על זה באותו כנס. אבל כן היו פגישות של פוטין עם מנהיגים יהודים ורבנים מחו"ל שבהן הוא דיבר על זה. רק לפני כחודש היינו בפגישה עם ראש הקונגרס היהודי העולמי ופוטין הזכיר את הסיפור הזה והוא סיפר אותו גם בפגישה שנערכה עם רבנים מכל העולם".

עוד הוסיף הרב לאזאר וסיפר: "הסיפור מאוד פשוט - פוטין גדל בזמן הקומוניזם, תקופה שבה השלטון חילק דירות בין כמה משפחות. כל משפחה קיבלה חדר בדירה המשותפת, והשירותים והמקלחת היו משותפים. פוטין גדל בדירה כזאת ומשפחתו חלקה אותה עם משפחה יהודית. הוריו של פוטין היו אנשים מאוד פשוטים, הם היו חוזרים הביתה מהעבודה מאוחר מאוד, וכשפוטין היה חוזר מבית הספר, הוא היה נכנס לשכנים שהיו יהודים שומרי תורה ומצוות. המשפחה הזאת עזרה מאוד לפוטין בילדותו. הם לקחו אותו לקניות למשל, וכשהיו יושבים בסעודת שבת, פוטין היה יושב איתם. כך שזה נכון שהמשפחה היהודית דאגה לו.

"היה לפוטין קשר מאוד חזק למשפחה הזאת והוא חוזר ואומר שהערכים שהוא ראה שם, ערכים משפחתיים וערכים בכלל, עשו עליו רושם מאוד חזק. הוא סיפר שהוא זוכר למשל את הגפילטע פיש שאכל איתם ואיך האבא היה יושב ולומד תלמוד אחרי סעודת השבת".

הרב לאזאר מסיים את הראיון ומדגיש: "אם מדברים על דמעות, אז אני יכול להגיד שפוטין דמע כשביקר בארץ ביד ושם. זאת הייתה הפעם היחידה שבה ראיתי אותו מתרגש כל-כך. פוטין מאוד מכבד את הדתות השונות ברוסיה. אצל פוטין, אנטישמיות ברוסיה זה לא נגד היהודים, אלא נגד המדינה. הוא לא נותן ליהודים יחס יותר טוב מאשר לאחרים, אבל הוא מכבד אותנו ותמיד עוזר לנו. לא היה מקרה שבו פנינו אליו בבקשות והוא לא נענה להן".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.