מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשע״ט 18.05.2019

בתוך פחות משבוע: שלוש שריפות בבתי חב"ד בארה"ב

שלוש שריפות פרצו במהלך השבוע האחרון בבתי חב"ד במסצ'וסטס ● האם מדובר בשרשרת של הצתות מכוונות על רקע אנטישמי? ● היום (שבת) הודיעה המשטרה כי היא חוקרת את האירועים כ'פשעי שנאה' והציבה מאבטחים קבועים במקום ● השליחה: "מישהו רוצה לפגוע בנו רק כי אנחנו קיימים וזה מפחיד" ● לסיפור המלא
בתוך פחות משבוע: שלוש שריפות בבתי חב
למעלה: מסיבת העיתונאים שקיים השליח ביום שישי. למטה: כבאים בזירת שריפה (אילוסטרציה, ארכיון COL)

שלמה מן, כתב COL

במה שנראה כמו הצתה מכוונת על רקע אנטישמי - שלוש שריפות, בהפרש של חמישה ימים בסך הכל, פרצו במהלך השבוע האחרון בבתי חב"ד שבעיירות ארלינגטון ונידהאם, הסמוכות לבוסטון במסצ'וסטס. באף אחת מהן איש לא נפגע.

השריפה הראשונה פרצה בסביבות השעה אחת-עשרה בלילה של מוצאי שבת שעברה, ברעפי העץ שעל גג בית השליח בארלינגטון הרב אברהם בוקעיט. כוחות משטרה ומכבי אש שהוזעקו למקום השתלטו על השריפה וכיבו אותה.

ביום חמישי השבוע שוב הוזעקו הצוותים למקום, כאשר בשעה תשע בערב פורצת דלקה נוספת באותו הבית. גם הפעם היא כובתה ללא נפגעים. "הרחנו הרבה עשן", סיפר השליח הרב אברהם בוקעיט. "מכיוון המרתף שעלה לקומה הראשונה. בחסדי שמים לא היו נפגעים ויצאנו עם הילדים מהדירה".

כעבור שעה שריפה נוספת פרצה בבית חב"ד בנידהם, שם השליח המקומי הרב מנדי קרינסקי כיבה אותה בעצמו באמצעות מטף. השליחה גב' חני קרינסקי, סיפרה כי פינתה את הבית מילדים ושכעת כולם בסדר. השליחה הוסיפה: "מישהו רוצה לפגוע בנו רק כי אנחנו קיימים וזה מפחיד".

אמש (ליל שבת) הודיעה משטרת בוסטון על פתיחת חקירה. המשטרה מתייחסת לאירועים כאל 'פשעי שנאה' והודיעה כי תציב אבטחה בכניסה לביתו של הרב בוקעיט. פרס של 20,000 דולר מוצע עבור מידע שיוביל למעצר או הרשעה של האחראים על השריפות. בחקירה, כך על פי גורמים שונים, מעורב גם ה-FBI.

במסיבת עיתונאים שקיים בסוף השבוע, אמר השליח הרב בוקעיט: "אנחנו פגועים. האירועים זעזעו את הקהילה כולה, והעובדה שבשעת השריפות הילדים היו בבית - הופכת את האירוע למפחיד הרבה יותר".

"המסר שלנו", אמר השליח, "הוא שתמיד נפתח את הדלתות. אנחנו פותחים את הדלתות שלנו בפני כולם. כל מי שרוצה ללמוד, כל מי שרוצה לקבל קצת רוחניות ויהדות בחייו, נהיה שם בשבילו".

בסרטון וידאו שהגיע לידי COL נצפה גבר החבוש בקסקט מתרחק מהזירה ביום חמישי בארלינגטון כשהוא מסתיר את פניו ומחזיק שקית בידו. צפו:



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.