מערכת COL | יום י"ב אייר ה׳תשע״ט 17.05.2019

הרב מרדכי ריפקיינד הוכתר כרב בית כנסת קהילת חב"ד פרדס כץ

אמש התקיימה התוועדות מיוחדת ורבת רושם בבית הכנסת של קהילת חב"ד בשכונת פרדס כץ. בהתוועדות ציינו את מינוי הרה"ג ר' מנחם מרדכי ריפקיינד לרב הקהילה ובית הכנסת • ההתוועדות התקיימה בעידודו ובברכתו של המד"א הרב יצחק אייזיק לנדא שאך החל את משרת רבנותו בעיר לפני כחודשיים • לסיפור המלא
הרב מרדכי ריפקיינד הוכתר כרב בית כנסת קהילת חב
מינוי רב חדש בבני ברק: הרה"ח הרב מנחם מרדכי ריפקיינד הוכתר לרב בית הכנסת של קהילת חב"ד פרדס כץ בצפון בני ברק. בית הכנסת הוקם לפני תריסר שנים על ידי הרב שלמה מרגליות, והוא משמש כבית כנסת לקהילת חב"ד בשכונה, מקום להפצת חסידות בקרב התושבים ומקורבים מכל האיזור.

גבאי קהילת חב"ד הוזמנו במשך השבוע למעונו של הרב חיים יצחק אייזיק לנדא רבה של בני ברק, לאמירת 'לחיים'. הרב לנדא שיבח את הגבאים על היוזמה, והזכיר כי הרב ריפקיינד היה מראשוני תלמידיו בעיר צפת, ובשנים שלאחר מכן מתלמידי אביו הרב משה לנדא זצ"ל ואף השתתף כ'שימוש' בדיוני בית הדין במשך כמה שנים.

התרגשות מיוחדת ניכרה על פניו של הרב לנדא שליט"א כשהרב ריפקיינד הציג בפניו מכתב המלצה נדיר שקיבל מאביו הרב לנדא זצ"ל, בו הוא כותב כי הרב ריפקיינד 'מתאים לשמש בקודש', הרב לנדא ציין כי אביו כתב מכתבים כאלו לעיתים נדירות ביותר.

אמש, קיימה הקהילה התוועדות חסידית כשגולת הכותרת הייתה הבשורה על המינוי באופן רשמי. כיבד בנוכחותו בהתוועדות הרב יוסף יצחק בלינוב - רב מרכז בני ברק וראש כולל 'פעמי יעקב', שהרב ריפקיינד למד אצלו וקיבל ממנו 'היתר הוראה'. הרב בלינוב דיבר על חשיבות העניין של רב ומורה הוראה בבית הכנסת הקהילתי. כך, כשמתעוררת שאלה ניתן לקבל מענה הלכתי ברור באופן מיידי.

הרב בלינוב סיפר על היכרותו עם הרב ריפקיינד, ועל כך שהוא מתאים להיות רב הן בנגלה הן בחסידות והן בהנהגה.

כיבד בנוכחותו הרב אהרון שפירא רבה של פרדס כץ ואב"ד דק"ק הימנא, שדיבר על חשיבות ההשפעה על התושבים, והנהגת הקהילה באופן של ימין מקרבת.

הרב מנחם מרדכי ריפקיינד משמש זה שנים ארוכות ב'בית הוראה להלכה ומשפט' ברחובות בראשותו של הרב מאיר אהרון וכן כדיין ב'בית דין צדק לממונות - כפר חב"ד' בראשותו של הרב מאיר אשכנזי שליט"א רב ומד"א כפר חב"ד.

את בית הכנסת גדשו אנ"ש ומקרובים מהשכונה ומכל רחבי העיר שהצטרפו להתוועדות החסידית שנערכה סביב שולחנות ערוכים, ונמשכה עד השעות הקטנות של הלילה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.