מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשע״ט 16.05.2019

מה קרה השבוע בליובאוויטש? "אפעס פארבייסען" • טעימות

'מגזין שישי' ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות והתמונות המעניינות שהיו בחב"ד, ולא עלו לכותרות • היכן נערכה הנחת התפילין הראשונה של הנערים החב"דיים - מישראל, גרמניה וסין? מי נסע חצי יממה בכדי להשתתף בבר-מצווה בסין? מי המיליונר שהניח תפילין ל'קרקפתא'? איזה שליח חב"די חגג עם נהג הונגרי בר-מצווה בשדה-התעופה? ומי העסקן שהמריא ליעד שלא רצה - אך זכה להשלים מניין לבר-מצווה? • וגם: מי ביקר השבוע בדוכן התפילין מ'העמוסים' בתבל? • קחו טעימות >>>
מה קרה השבוע בליובאוויטש?


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

*** 

"איתא במדרש תהלים" > מתפללי בית כנסת חב"ד בביתר-עלית השתתפו השבוע בהנחת תפילין לבנו של ר' שניאור הלפרין מ'פלנטיום הסעות' וחבר הקהילה, שנערכה לאחר תפילת שחרית. כמנהג חב"ד, חזר בעל-השמחה על מאמר חסידות בפני המשתתפים.    



"קיימו מצוות תפילין" > ומשמחה לשמחה. גם בנו של שליח חב"ד בעיר קרלסרוהה הגרמנית, הרב מרדכי מנלדסון החל השבוע להניח תפילין, ולשם כך המריא עם בנו ל'אוהל הקדוש' בניו-יורק, שם התנסה בפעם הראשונה במצווה אותה יקיים בכל בוקר...   



"זכור רחמיך וחסדיך" > ומי שעוד החל להניח השבוע תפילין, כמנהג חב"ד, חודשיים ימים טרם חגיגת בר-המצווה, הוא בנו של שליח חב"ד ורבה של בייג'ין, הרב שמעון פרוינדליך מסין, שחגג את שמחתו גם הוא בד' אמות של הרבי. מי שנכח במקום והופתע לראות חסידי סאטמר מוויליאמסבורג שהגיעו לאחל מזל"ט, אלו ידידיו של השליח, המגיעים לצורך עסקים וכשרויות לצ'יינה, ומוצאים אצלו בית פתוח לרווחה...   



"טבע הטוב להיטיב" > ואם ב'ברי-מצווה' וסין עסקינן: השבוע, לשמחת בר המצווה של לוי גרינברג, בנו של השליח הרב אברהם גרינברג בפודונג שבסין, הגיע אורח מפתיע - בן דודו, לוי יצחק וולף מגרמניה. האחרון, נסע כמחצית יממה כדי לשמוח עם חבר כיתתו הווירטואלית בבית 'ספר.נט' של משרד השלוחים. מזל טוב! 



קרקפתא בליובאוויטש > קבוצה מקהילת 'אור חיים' במונסי בליווי של ר' דובער פינסון ובראשות הנדיב ר' אליעזר שיינר - המריאה מניו-יורק לרוסיה למסע השתטחות בציונים הקדושים וסיימו בהתוועדות חסידית מרוממת בחצר רבותינו נשיאנו בעיירה ליובאוויטש. במהלך ההתוועדות, נצפה הנגיד שיינר כשהוא מניח תפילין ל"קרקפתא" - אחד מהנהגים הרוסים/יהודים שהסיעו את חברי הקבוצה.
 

בר-מצווה ספונטנית בבודפטש > ואם כבר 'קרקפתא'... שליח חב"ד בסביון לא העלה בדעתו לרגע שנהג המונית שהזמין בכדי להגיע לשדה-התעופה בבירת הונגריה הוא יהודי, בן לניצולי שואה 'ששכחו' את יהדותם. כשר' שמואל ביסטריצקי שמע ששמו של היהודי הוא 'סמי' (שמואל) ולעולם לא הניח תפילין - הוא החליט כי יחגוג לו בר-מצווה בטרמינל. וכך היה, הנהג הפשיל שרוול וקרא 'שמע ישראל' כשדמעות זלגו מעיניו.  



בדרך למטוס עוצרים בדוכן התפילין > לאחר ששהו שטורקיה, צרפת ובארה"ק, המשיכו האחים ר' משה ור' מענדל קוטלרסקי לביתם שבניו-יורק דרך נמל התעופה בן גוריון, שם עצרו לשיחה עם מנהל בית חב"ד ב'דיוטי-פרי' ר' נחמן מיידנצ'יק ושמעו ממנו על דוכן התפילין מ'העמוסים בעולם'.



טיסה? עשירי למניין הבר-מצווה! > העסקן החב"די הצעיר ר' לוי מטוסוב מבריסל הגיע היום (ה') אל שדה-התעופה וגילה שביתות בטיסות רבות. לבסוף, הוא בחר לעלות על טיסה לפרנקפורט-גרמניה ולהמשיך משם ליעדו. כשנחת, יצר קשר עם השליח המקומי הרב מענדל גורביץ' וסיפר לו על חניית הביניים. האחרון קפץ משמחה ואמר לו: "בא מהר לבית חב"ד, יש לנו נער בר-מצווה שעולה לתורה - ואין לנו עשירי"... ההשגחה הפרטית בתמונה שלפניכם:   



"השקיפה ממעון קודשיך" > גיחה קצת למיאמי שבפלורידה, ועדשת המצלמה תיעדה את גבאי בית-הכנסת 'השול' הידוע בפארו, ר' אברהם אלכסנדרוב, יחד עם ר' לוי וילימובסקי מכפר חב"ד. ר' יי"צ ליפסקר מנחלת הר חב"ד ור' אורי הולצמן מביתר-עלית, במפגש ידידים לאחר תפילת שחרית במקום.  



***

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.