מערכת COL | יום ט' אייר ה׳תשע״ט 14.05.2019

רשמים מבריסל: "כדאי שתוריד את הכיפה ברחוב" / ח"כ עוזי דיין

"חזרתי לפנות בוקר מגיחה לבריסל. קבלת שבת ושיחה עם הקהילה הישראלית. בדרך חזרה ברגל למלון עובר מכר ישראלי, פותח חלון ואומר: "עדיף שתוריד את הכיפה"... • ח"כ עוזי דיין (ליכוד), שכיהן כסגן הרמטכ"ל בפוסט מיוחד על שהותו בבלגיה, המלחמה באנטישמיות והצורך במעורבות בחינוך יהודי בתפוצות • וגם: מתייחס ל"עבודת הקודש של חב"ד", כהגדרתו • לפוסט המלא
רשמים מבריסל:
צילום: פייסבוק

מאת: ח"כ עוזי דיין

חזרתי לפנות בוקר מגיחה לבריסל. קבלת שבת ושיחה עם הקהילה הישראלית על יום זיכרון ועוד. מתמצאים בפרטים, חלקם נלחמו, לכל אחד יש את נופליו. צמאים לספר ולשמוע על משמעויות הבחירות.

בדרך חזרה ברגל למלון (6.5 ק"מ) עובר מכר ישראלי, פותח חלון ואומר: "עדיף שתוריד את הכיפה"...

שחרית ומוסף בבית הכנסת של חב"ד. יגידו תפילה לשלום המדינה? (כן). כאן השיחה באנגלית וצרפתית. מודאגים מהאנטישמיות, ה"קידוש" פה עשיר מאד אבל מי יישב סביב שולחן הסדר עוד עשר שנים?

השיחה עם ראשי הארגונים מעמיקה וכולם משתדלים להיות מעשיים – לרוב היהודים אין קשר לישראל וליהדות, צורך בתגבור ההסברה והחינוך היהודי. מאבק באיסור השחיטה הכשרה. הנזק שגורמים הישראלים האוטו אנטישמיים ומנגד, עבודת הקודש המרשימה של חב"ד.

נחיתה בארץ בשתיים לפנות בוקר עם מסקנות לעבודה: הקשר עם הקהילות היהודיות והישראליות הוא נכס אסטרטגי. מדינת העם היהודי צריכה להגביר את המלחמה באנטישמיות ואת מעורבותה בחינוך יהודי בתפוצות. אין תחליף לביקורים בישראל של פוליטיקאים זרים וצעירים יהודיים. ולשקול שוב מתן זכות בחירה לישראלים בחו"ל. בהערכה רבה ותודה לרב מנחם וחני מרגולין".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.