מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשע״ט 13.05.2019

בעקבות הפיגוע: מה דובר באסיפת החירום לשלוחים בקליפורניה?

דיווח בלעדי: בעקבות אירוע הירי המחריד שהתקיים בבית חב"ד בפאוויי באחרון של פסח, התכנסו שלוחי הרבי בקליפורניה בימים האחרונים לסמינר עם אנשי ביטחון וממשל, שבו למדו על דרכי התמודדות מול אירועי טרור • דובר חב"ד במדינה השליח הרב שמחה באקמן בראיון מיוחד ל-COL • קליפורניה מתמגנת
בעקבות הפיגוע: מה דובר באסיפת החירום לשלוחים בקליפורניה?
בית חב"ד בפאווי בו התרחש הפיגוע. למטה: צילום אילוסטרציה מאסיפת שלוחים (ארכיון COL), אין קשר בין התמונה לנכתב בכתבה


שלמה מן, כתב COL

תקופה לא פשוטה עוברת בימים אלה על שלוחי הרבי בקליפורניה ובארצות הברית בכלל. אירוע הירי המחריד שהתבצע בבית הכנסת בפאוויי באחרון של פסח לפני אך שבועות ספורים, שגבה את חיה של אחת המתפללות ופצע שלושה נוספים וביניהם אף את השליח עצמו - מותיר את חותמו בקרב כל אחד מהשלוחים מנהלי בתי חב"ד.

לכולם ברור כי כעת יש לחשב מסלול מחדש, וכי סידורי האבטחה שנהגו עד כה בבתי חב"ד צריכים ריענון מהיסוד. כבר לאחר האירוע התאספו יחד כל השלוחים באזור סן דייגו, לפגישה מקדימה עם אנשי ביטחון ופסיכולוגים שנתנו את חוות דעתם כיצד להתנהל בימים הראשונים, הן בהיבט הביטחוני הפרקטי והן במובן הנפשי שישנם אנשים רבים שחוו טראומה ונפגעו נפשית. אסיפה נוספת התקיימה בבוקר הלוויית הנרצחת, בהשתתפות מספר גדול יותר של שלוחים שהגיעו במיוחד ללוויה.

בימים האחרונים התקיים סמינר מיוחד בהשתתפות כל שלוחי הרבי מאזור קליפורניה, שבו השתתפו אנשי ביטחון ופוליטיקאים שנשאו דברים והעניקו לשלוחים סל של כלים פרקטיים להתמודד עם המצב. כמו כן סקירה מקיפה בנושאי אבטחה והתגוננות מכאן ולהבא הוצגה בסמינר בהרחבה.

דלת פתוחה לכל יהודי

בשיחה עם COL השבוע, מספר השליח הרב שמחה באקמן מדרום קליפורניה שאף משמש כדובר חב"ד במדינה על אודות מאחורי הקלעים של הסמינר. "השיקולים בדבר אופן הצבת האבטחה בבתי חב"ד במדינה, מורכבים", אומר הרב באקמן. "מצד אחד נמצאים אנו במצב חדש שלא הכרנו - מצב שמגלה על בעיה ביטחונית שקיימת ועל כך שצריך לחשוב ברצינות על אמצעי אבטחה כבדים. אולם מאידך, אסור לשכוח שכל המוטו של חב"ד הוא שמקבלים את כולם בדלתות פתוחות ומעניקים אווירה חמה. כעת שווה בנפשך כיצד ירגיש מטייל שמגיע לבית חב"ד ונתקל בכניסה בשוטר חמור סבר שצריך להביט בדרכונו. זה כבר מעכיר את כל האווירה וצריכים לתת את הדעת מה לעשות בנידון".

> אם ככה באילו פעולות תנקטו כעת בעקבות מה שאירע?

"בדיוק בשביל זה התקיים השבוע הסמינר הייחודי בהשתתפות כל השלוחים. ברוך השם עבר הסמינר בהצלחה גדולה, ודיברו בו אנשי בטחון שמעורים היטב בכל הפרטים מה זה בית חב"ד ומהן דרישותיו, וכל שליח קיבל סל של כלים ייעודיים שילווה אותו בתקופה הקרובה".

את ההנחיות המפורטות שקיבלו השלוחים, כיצד בדיוק להתנהל מבחינת אבטחה, מנוע הרב באקמן מלפרסם כאן מטעמים מובנים. "בעזרת השם מכאן ולהבא לא ישובו וישנו אירועים כגון אלה", הוא אומר, "וכולנו תפילה שמה שקרה בפאוויי יהיה ה'חבל משיח' האחרון לפני גילויו של הרבי בביאת משיח בקרוב".

הרב באקמן מוסיף: "ההלם מהפיגוע שקרה כאן הוא גדול מאוד. אף אחד לא האמין בכלל שדבר שכזה יתרחש כאן, אנחנו לא רגילים לדברים כאלה באמריקה. כל הבתי חב"ד באזור ממוקמים באזורים ובשכונות שקטות יחסית, גם המקום שבו אני שליח, כשבעים קילומטרים בסך הכל מסן דייגו, הוא באזור שכזה וכולם כאן, כמו שאמרתי, בשוק גדול.

"אולם הכי חשוב", חותם את דבריו הרב באקמן, "שצריך לדעת כי למרות התחושות הקשות - האמונה תנצח. אנחנו יהודים מאמינים בני מאמינים, יש לנו את הדת והתורה ולמרות הדמעות על מה שקרה אנחנו צריכים להתגבר ולעשות בפועל ככל שביכולתנו בכדי לא לתת להם לנצח".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.