מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשע״ט 13.05.2019

השליח בפאווי עורר השראה וגאווה יהודית באושוויץ

"עם ישראל חי" קראו 800 סטודנטים יהודים לאחר שקיבלו השראה מהכרזת השליח הרב ישראל גולדשטיין במחנה הריכוז אושוויץ ● "אמרתי לתלמידים שאני נותן להם את האצבע שלי שנלקחה ממני על ידי המחבל, להצביע על יהודי אחר בערים שלהם ולקרב אותם לק-ל", סיפר הרב גולדשטיין ● לכתבה המלאה
השליח בפאווי עורר השראה וגאווה יהודית באושוויץ



מאת כתב COL

שבועות ספורים לאחר ההתקפה האנטישמית בחב"ד פוואי שבדרום קליפורניה, ביקר שליח הרב ישראל גולדשטיין במחנה הריכוז אושוויץ-בירקנאו בפולין, עם מסר של גאווה יהודית.

הרב גולדשטיין, שנפצע בעצמו בפיגוע הירי בידיו ואיבד אצבע, הצטרף לקבוצה של 800 בני נוער יהודים ממדינות ברית המועצות לשעבר, במסגרת מסעם השנתי "יורוסטארס" לאתרים של היסטוריה יהודית ברחבי אירופה.

ארגון "יחד" בראשותו של הרב מנדי וילנסקי, בפדרציית הקהילות היהודיות בחבר המדינות, מעניק ליהודים הצעירים מחויבות משמעותית ללימודים יהודיים עם טיול למספר מדינות אירופאיות, שם הם מבקרים ביעדי תיירות מקומיים עם קשר ליהדות.

לאחר נסיעה לרומא, עשתה הקבוצה שבת מיוחדת בה החליטו רבים מהתלמידים להגדיל את יהדותם - חלקם החליטו לעבור ברית מילה, חלקם להתחיל לשמור שבת או כשרות, וחלקם החליטו להינשא רק ליהודי\ה.

אתמול ביום ראשון הם ביקרו באושוויץ, שם נרצחו יותר ממיליון יהודים על ידי הנאצים בתקופת השואה במלחמת העולם השנייה.

לאחר שבת מעוררת השראה בקרואטיה, פנה הרב גולדשטיין לתלמידים במחנה המוות בבירקנאו, ונתן להם מסר של תקווה לעתיד, וניצחון על הדיכוי והרשע.

"איפה שאנחנו עומדים הוא המקום הכי חשוך בעולם, אבל היום הוא הכי מואר, כי 800 מנהיגים עתידיים עומדים פה", אמר הרב גולדשטיין.

הרב גולדשטיין הפציר בתלמידים שהגיעו להחלטה בסוף השבוע, שיממשו אותה בחייהם, ואמר להם שהוא מעריך את הקרבתם, לאחר מה שעבר עליו.

"אמרתי לתלמידים שאני נותן להם את האצבע שלי שנלקחה ממני על ידי המחבל, להצביע על יהודי אחר בערים שלהם ולקרב אותם לק-ל", סיפר הרב גולדשטיין.

"בתגובה, 800 התלמידים צעקו 'עם ישראל חי'!" אותן מילים שאמרתי 14 ימים קודם לכן לאחר הפיגוע ", אמר הרב גולדשטיין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.