מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשע״ט 09.05.2019

חצי יובל למיזם "שליח להצליח": מהו סוד ההצלחה? • הצצה

הרב ישראל ברוד, מנהל אגף הסניפים לשעבר בצעירי אגודת חב"ד, מוכר לרבים מהשלוחים בארץ ובעולם בכובע נוסף שלו: "שליח להצליח" • למעלה מחצי יובל שנים הוא עוסק בייעוץ ארגוני ופיננסי למנהלי בתי חב"ד ולשלוחים וותיקים כחדשים, כשהוא ממנף את העשייה ומתווה דרך כלכלית ברורה וסדורה למוסדות הרבים שנפתחים ומוקמים מידי יום • בשיחה עם שלוחים שנעזרו בתוכנית שהגה הרב ברוד, שמענו על ההצלחה והייחודיות של המיזם שפתח בפניהם צוהר חדש לניהול תקין ונכון • וגם: יש גם טיפים לשלוחים חדשים • סוד ההצלחה >>>
חצי יובל למיזם


מאת: כתב COL

***

את הרב ישראל ברוד אני תופס בשעת לילה מאוחרת בשיקגו שבמדינת אילינוי. הרב ברוד שמורגל בטיסות על פני הגלובוס, כשהוא מסתובב בין בתי חב"ד בארץ ובחו"ל, נמצא כעת בארה"ב כאמור, כשהוא מלווה מספר שלוחים בייעוץ פיננסי וכלכלי שמתווה להם דרך חדשה בניהול תקין של המוסדות בראשם הם עומדים.

זה לא סוד. השלוחים הרבים שפזורים על פני הגלובוס, מעבר לסייעתא דשמיא וההליכה 'בכוח המשלח', זקוקים ליד מכוונת במשעולי הניהול הכלכלי הנכון, בכדי למקסם יכולות ולהצליח בשליחות. אם פעם התפיסה הייתה ששליח זה דוכן להנחת תפילין וטלפון שזמין במשך 24 שעות לעתות מצוקה, הרי שהעולם המתועש והקדמה שפרצה בעיקר בשני העשורים האחרונים, הציבו אתגרים רבים לשלוחים, בעיקר בתחום הפיננסי.



הרב ברוד שליח בעצמו, (השליח הראשון שפתח בית חב"ד במדינת ניו ג'רסי בשנת תשל"ז), שהתראיין לאתר מספר פעמים, וסיפר על תחילת דרכו בתחום הסיוע הכלכלי לשלוחים ברחבי העולם.

"במהלך השנים שלוחים פנו אליי שאעזור להם בעניין של גיוס כספים וכלים פיננסיים לניהול נכון. התחלתי לשבת איתם, וקלטתי שיש לי תודה לא-ל, חוש וידע שאני יכול לחלוק עם אחרים. כך, התחלתי לפתח את זה", הוא מספר בשיחה ל-COL.

כיום מלווה הרב ישראל ברוד עשרות שלוחים, ובימי כינוס השלוחים העולמי שמתקיים מידי שנה בניו יורק, מעביר הרב ברוד מספר סדנאות בימים שקודם הכינוס לשלוחים רבים שנרשמים מראש לסדנאותיו ומבקשים בכך להיכנס לשערי הניהול הפיננסי הנכון והתקין בכדי למנף ולבסס את הבית חב"ד אותו הם מנהלים.



פער הגילאים בסדנאות הללו מרשים. לצד אברך צעיר שזה עתה יצא לשליחות יושב שליח וותיק שכבר מוגדר כ'סבא' לנכדים רבים, כששניהם מוצאים את המכנה המשותף בסדנא של הרב ברוד: "שליחות כמודל הצלחה באמצעות ניהול פיננסי ומבנה כלכלי נכון".

***

מגזין שישי ב-COL פנה לכמה שלוחים שנעזרו ברב ברוד, ושמע מהם על המהפך:

הרב בנימין קרניאל, שליח חב"ד בחדרה, סיפר כי "לפני 15 שנה נעזרתי ברב ברוד. הוא עזר לי עם ניירת מרובה, סעיף 46, הקמת העמותה שלנו. וכאשר נכנסנו לבניית הבניין שלנו - הוא תמך בנו בארגון הרשימות ואיסוף הכספים - ועודד לאורך כל הדרך"...



גם שליח חב"ד בבית-שאן, הרב שלום-בער שמולביץ סיפר: "אני ממשיך את דרכו של אבי ע"ה בבית חב"ד. בתחילת דרכי לאחר פטירת אבי, היה לי מעט ניסיון בגיוס כספים, אך חברים ומכרים ייעצו לי להשתמש ברב ברוד - וזאת הייתה המלצה מבורכת. פשוט כל 'גיוס הכספים' הופך למשהו אחר. טיפוח תורמים לתשתית קבועה ועוד, הכל בחוויה טובה. אני חושב שכל מי יעבוד בצורה מסודרת עם 'שליח להצליח' יראה הצלחה גדולה בכל נושא גיוס הכספים וסדר כללי".

"לא ניתן לסכם זאת בכמה מילים את עבודתו של הרב ברוד", אומר הרב דני כהן, שליח חב"ד בחברון. "אני בטבעי בדיוק ההיפך משיטתו - של סדר, יעדים והתנהלות ברשימות. אני יותר 'זורם'... אך גם לטיפוס כמוני עם ניסיון - כשנגשתי לפרויקטים, וגם כיום כשאנו בעיצומו של פרויקט גדול - הוא זה הצליח לעשות לנו סדר בבלאגן. אולי זה לא מתאים לי בשוטף, אך בזמנים שצריך - הוא פשוט הציל אותנו".

הרב יוסף-יצחק לרר, שליח הרבי ביבנה, הוסיף וסיפר: "לבית חב"ד שלנו ישנו מבנה בן שלוש קומות. לצורך הקמתו הוקם 'ועד ידידים' ואף נערך דינר. הרב ישראל ברוד ייעץ והוביל את גיוס הכספים וארגון הדינר - שבסופו ניתנה דחיפה משמעותית לבניה"...   



"אני כעת במהלך בניית תכנית להקמת בניין לבית חב"ד למעשה", משתף אותנו הרב שמואל מנדלזון, משלוחי הרבי בעיר רחובות. "אבל אני יכול לומר שהעבודה עם הרב ברוד היא הצלחה מראש. יש לו ניסיון עצום, עצות, ביטחון, ידע בגיוס כספים. ובמיוחד שאנו עוסקים בפיתוח בניית בניין חדש - שליח לא רגיל לגייס סכומים כאלה, והוא עוזר לנו לגשת לכל הפרויקט הגדול, בצורה מסודרת ומחושבת - עם תכנית עד לפרט הכי קטן"...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.