מערכת COL | יום ג' אייר ה׳תשע״ט 08.05.2019

ניו יורק: תנופה ועוצמה בכינוס לרגל התייסדות צעירי אגודת חב"ד

לציון יום ההתייסדות השישים וארבע של צעירי אגודת חב"ד המרכזית התאספו השלוחים, יחד עם וועד הנהלת צא"ח לסעודת רעים, כינוס התעוררות והתוועדות מיוחדת • בגלל המצב הביטחוני הוזמנו מנהלי מטה 71 של משטרת ניו יורק אליו משתייכת שכונת קראון הייטס • לסיפור המלא
ניו יורק: תנופה ועוצמה בכינוס לרגל התייסדות צעירי אגודת חב
צילום: שמעון רומני
לציון יום ההתייסדות השישים וארבע של צעירי אגודת חב"ד המרכזית התאספו השלוחים, יחד עם וועד הנהלת צא"ח לסעודת רעים, כינוס התעוררות והתוועדות מיוחדת. התוועדות החברים התקיימה בב' אייר יום הולדת כ"ק אדמו"ר מהר"ש נבג"מ "לכתחילה אריבער".

המסיבה של השלוחים וראשי מוסדות שע"י צעירי אגודת חב"ד ומתנהלים תחת חסותה, התקיימה באווירה לבבית וברוח של מסירה ונתינה למימוש רצונו של הרבי המשלח וביצוע פעולותיו ביתר שאת וביתר עוז ובתנופה חדשה כיאות ל"לכתחילה אריבער".

על רקע האירועים האחרונים הושם דגש מיוחד על המשך עבודת הקודש בעוצמה וביתר שאת.

מסיבת יום ההתייסדות נחגגה ברוב פאר והדר בהתוועדות ובמשתה חגיגי מיוחד ומרשים במוזיאון "צבאות ה'". ברגש מיוחד צפו המשתתפים במראות הקודש בהקרנת קטע משיחת הרבי לב' אייר 'לכתחילה אריבער' שחל ביום השלישי, שהוכפל בו כי טוב. כקביעות שנה זו.

המנחה הרב משה פייגלין פתח וקידם את הנאספים בברכת ברוכים הבאים חמה ולבבית.

המנחה הזמין את הרב משה פסח גולדמאן, הזקן שבחבורה ויו"ר צא"ח שדיבר בחום על הפירוש החסידי לפסוק "קדושתי למעלה מקדושתכם" שהפירוש הפנימי הוא "קדושתי" באה "מקדושתכם.
המנחה הציג את הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית שעמד על הזכויות המיוחדות שבהם זיכה הרבי את כל אלו השייכים לצעירי אגודת חב"ד.

הרב בוטמאן המשיך במה שהרב דוד ראסקין ז"ל, יושב ראש צעירי אגודת חב"ד המרכזית, הי' אומר שאם כי הרבי דיבר על התייסדות צעירי אגודת חב"ד בשבת מברכים אייר, כ"ד ניסן תשט"ו, הרבי הדגיש שיום ההתייסדות הוא ב' אייר, "תפארת שבתפארת", "לכתחילה אריבער". שבזה מודגש שהרבי נותן כח לכל אחד שיש לו שייכות למוסד זה לפעול בשני קוים, שכל פעולותיו והנהגתיו יהיו באופן של "לכתחילה אריבער", וגם באופן של לא רק "תפארת" אלא גם של "תפארת שבתפארת".

הרב בוטמאן המשיך שהזכות המיוחדת של שליחות צעירי אגודת חב"ד המרכזית היא שהם "בפלטרין של מלך" – "שלוחי המלך בעיר המלך". והזכיר שבענין זה ניתנו הוראות מפורשות לצעירי אגודת חב"ד המרכזית ושההנהלה תשמח להביאם לידיעת השלוחים. הרב בוטמאן גם הביא מה שהרבי אמר להחסיד ר' שניאור זלמן גורארי' ז"ל וזה מובא בספר אודותו, שלכל אחד מנשיאי חב"ד הי' מוסד מיוחד שהקים, "ה'זהיר טפי' שלי הוא צעירי אגודת חב"ד זה יקר בעיניי מכל שאר המוסדות".

הרב כתריאל ברוך קאסטעל, מנהל הפעילות של צעירי אגודת חב"ד המרכזית עמד בדבריו כי הוא וצוותו עמלים על הרחבת מוסד ה'פגישה' המפורסם שזכה לעידוד רב מהרבי, וקצר הצלחות מדהימות במשך השנים. בהביאו אלפים מאחינו שאינם שומרים תומ"צ לעת עתה לחוות שבת בקראון הייטס, ולפגוש יהדות אמיתית בצורה בלתי אמצעית, משתתפי הפגישה זכו תמיד לקירוב מהרבי במהלך התוועדות השבת, ורבים המשיכו את דרכם לחיי תורה מלאים. הרב קסטל גם הדגיש את פעולת הכינוס הגדול של למעלה מאלף אנשים לשבת קודש עם יוצאי רוסי' וביקש את השתתפות השלוחים בזה להרחבת הפעילות עוד יותר ויותר.

בגלל המצב הביטחוני הוזמנו מנהלי מטה 71 של משטרת ניו יורק, אליו משתייכת שכונת קראון הייטס. כנציגי המשטרה נשאו דברים במעמד הקצין די-מרקו ומפקד התחנה צ'ען. הקצין הרחיב את דיבורו על עניני בטחון ועל השמירה של בתי כנסת שהורחבה בזמן האחרון. הקצין ביקש שיתוף פעולה עם הקהל היהודי שאם רואים דבר שמעורר חשד להתקשר מיד עם המשטרה ולמסור את כל הפרטים כדי שהשטרה תוכל מיד להפעיל את כל קשרי'. גם הוגשה למשטרת ניו יורק אות הוקרה על שירותם ועזרתם התמידית באבטחת ה"תהלוכות".

בהמשך חלקו השלוחים עם עמיתיהם מהנעשה והנשמע בעבודתם בשנה החולפת. הרב חיים שי' גרוסבוים השליח בסטוני ברוק נ.י. דיבר על "כחה של שליחות" ועל ה"ניסים הגלויים" שהוא ראה כשבנה את הבית החדש באיזורו.

הרב יוסף יצחק שי' גייסינסקי השליח הוותיק בגרייט נעק נ.י. שאחראי למפעלים ויוזמות ברוכים בקהילתו, דיבר על ההצלחה המדהימה שרואים באיזורם בזמן האחרון כששליח חב"ד בונה "מרכז לנוער" לשרות כל הנוער היהודי באזור.

הרב יוסף שי' ויגלר שליח - במעין ישראל בפלטבוש סיפר על הפעילות עם כל הסוגים באיזורו מיהודים בלבוש חסידי ועד אלו שעושים את הצעדים הראשונים בדרכם ליהדות.

הרב רפאל דובער הורוביץ השליח בוועסט וויליג' דיבר על הפעולות הראשונות של שליח חדש בראשות דרכו בשליחות ועל הפירות הטובות שכבר מתחילים לראות.

הצד השווה בין הנואמים השלוחים היא הדביקות במטרה – המסירה לשליחות הרבי.
הי' נעים לראות שבעת נאומי השלוחים ישבו אחיהם השלוחים בשבת אחים וראו בנואמים, את שליחותם הם. דבר שהדגיש עוד יותר את הקשר הפנימי ביניהם.

הנואם הבא הי' הרב שמעון רייטשיק רב קהילת חב"ד בלוס אנג'לס קליפורניא. על אף שבאופן רשמי הרב רייטשיק נקרא לשאת את הנאום המרכזי, אך דבריו החמים מתקבלים כהתוועדות חסידית סוחפת המתקיימת בעמידה ליד מיקרופון. הרב רייטשיק מספר על אביו החסיד המפורסם (השד"ר) הרב שמואל דוד רייטשיק ע"ה, שבדמותו ובמעשיו חינך את ילדיו איך לחיות עם הרבי ולקיים את הוראותיו.

"אני ראיתי את הרבי דרך אבא שלי והילדים שלנו רואים את הרבי דרכנו". תפקידנו הוא להראות ולחנך את ילדינו באמצעות דוגמה חיה, כיצד לחיות עם הרבי וכיצד לברר ולזכך את שארית הגלות ולהכין את העולם לגאולה השלימה.

הכינוס הקרין אהבת רעים, תנופה אדירה, ועוצמה רבה, ובנקודה התיכונה והפנימית --התקשרות במשלח ודביקות במטרה. "הי' כינוס של חמימות מיוחדת במינה. ראינו מצד השלוחים התעוררות רבה והתמסרות כנה למשלח ולמטרת שליחותם" אמר אחד השלוחים. הרבה שלוחים אמרו בגאון שהי' כינוס של התרגשות חסידית וחום חסידי אמיתי שיקחו אתם למקום שליחותם ויפעלו במרץ עוד יותר גדול למילוי שליחותו של המשלח להכין את עצמו ואת זולתו לגאולה האמיתית והשלימה.

בהתוועדות שררה אוירה של אחדות ואחוה ובעיקר מסירות למשלח ולפעולותיו הנשגבות והערב הנפלא השאיר רושם עצום של אחווה וקירוב תוך החלטות חזקות של איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק והחלטה חזקה שזו תהיה שנת תנופה חסרת תקדים מוקדשת כל כולה לפעולותיו של הרבי להכין את העולם לגאולה השלימה כשהרבי יוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש ובאופן של "לכתחילה אריבער".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.