מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשע״ט 07.05.2019

ח"כ לפיד: תקציב תלמיד ישיבה 7,800 ש"ח בחודש • ומה בפועל?

הסתה נטו: ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) התראיין הבוקר (ג') לכאן ב' ואמר, כי אדם בן 80 שנלחם בכל מלחמות ישראל ונפצע מקבל 2,432 ש"ח בחודש, ואילו תלמיד ישיבה שהשתמט מגיוס מקבל קצבה של 7,800 ש"ח • לאחר בדיקה נמצא כי תקציב המדינה לתלמיד ישיבה מסתכם במאות שקלים בלבד, מה שלא מונע מלפיד להסית נגד הציבור החרדי • כל הנתונים
ח
חה"כ יאיר לפיד בראיון ל-COL; צילום: מאיר אלפסי.

מאת: כתב COL

*

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) התראיין הבוקר (ג') לכאן ב' ואמר את המשפט הבא: "אנחנו נמצאים במצב שבוא אם קוראים לך משה ואתה סבא בן 80 שנלחם בכל מלחמות ישראל ונפצע אתה תקבל 2,432 ש"ח מהמדינה, אבל אם קוראים לך משה ואתה תלמיד ישיבה בן 19 שהשתמט מגיוס אתה תקבל קצבה של 7,800 ש"ח מהמדינה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הימין) הגיב ללפיד וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לפיד בוחר לשקר כדי להסית נגד הציבור החרדי ולומדי התורה. הוא אמר שאברך מקבל 7,800 ש"ח לחודש - שקר גס. מספר מדומיין ומנותק מהמציאות", וסיים עם הערה שפונה ללפיד: "יאיר, תתנצל!"...

'כיכר השבת' שקיבל אף הוא את האמירה של לפיד, עם הסכום 7,800 ש"ח, פנה לדוברו בבקשה לקבל את הנתונים עליהם התבסס - אך הדובר בחר שלא להגיב. משכך, הם בדקו את נתוני האמת ואלה הפרטים שהתקבלו.

התקצוב הגבוה ביותר, שאברך כולל מקבל מהמדינה - מסתכמת בכ-770 ש"ח לחודש בלבד. וזאת בתנאי שלימודו הוא 'יום שלם'. מי שילמד רק 'חצי יום' בכולל, יקבל מלגה מופחתת משמעותית.

יתרה מזו: 'כיכר השבת' מדווח כי בבדיקתו, נמצא שישנה אופציה הנקראת 'סיוע כלכלי ללומד תורה', אך רק למי שיש לפחות שלושה ילדים, משתכר פחות מ-14,440 ש"ח ברוטו שנתית (הווי אומר: כ-1,200 ש"ח בחודש) וגם - אין ברשותו רכב, הוא זכאי לסיוע של 1,040 ש"ח לחודש ממשרד החינוך. מה שעפ"י הנתונים מראה - כי מספר מקבלי מגלה זו - נמוכה מאוד.



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.