מערכת COL | יום א' אייר ה׳תשע״ט 06.05.2019

ילדי ״חברת תהלים״ במוסקבה בברכת אילנות בגן הבוטני

תלמידי ומשתתפי ארגון ״חברת תהלים״ בהיכל בית הכנסת המרכזי ״מארינה רושצ׳ה״ שבמרכז מוסקבה, זכו לחוויה רוחנית וגשמית מיוחדת בחול המועד פסח, עת יצאו יחד לברך את ״ברכת האילנות״ כנהוג בחודש ניסן ● לסיפור המלא
ילדי ״חברת תהלים״ במוסקבה בברכת אילנות בגן הבוטני
צילום: לוי נאזרוב
תלמידי ומשתתפי ארגון ״חברת תהלים״ בהיכל בית הכנסת המרכזי ״מארינה רושצ׳ה״ שבמרכז מוסקבה, זכו לחוויה רוחנית וגשמית מיוחדת בחול המועד פסח, עת יצאו יחד לברך את ״ברכת האילנות״ כנהוג בחודש ניסן.

היוזמה המבורכת, היא פרי יצירתם של הגבאים המסורים בבית הכנסת המרכזי, המפעילים במשך כל ימות השנה תוכניות מיוחדות למאות הילדים הגודשים את בית הכנסת, בעיקר בשבתות ובמועדי ישראל - בארגון ״חברת תפילה״, דרבון תפילה ועניית אמן בקול ובמתינות, אמירת תהלים וי״ב פסוקי תורה ומאמרי חז״ל לאחר התפילה, ובמיוחד ״חברת תהלים״ מדי שבת קודש אחר הצהרים, כאשר קולם המתוק והמרגש של ילדי ישראל נישא בחלל הגדול ומבואות הבית הגדול ומשפיעים מאוד על מתפללים חדשים אשר זה מקרוב באו, וזוכים לטעום מאור התורה והחסידות.

לאחר שנה שלמה של השקעת התלמידים ושקידתם, יצאו יחד לסיור מודרך מיוחד ב״גן הבוטני״ הגדול של מוסקבה, לסיור ממושך ומהנה שכלל עצי פרי מלבלבים עליהם בירכו את "ברכת האילנות".

עם הופעתו של הרב הראשי הרב בערל לאזאר נאמרה הברכה בקול מילה במילה, והתלמידים גרמו לקידוש שם שמים גדול בין מבקרי הגן שאינם יהודים, ושהו שם באותה שעה.

לאחר חלוקת פרסי עידוד למצטיינים, נשא הרב לאזאר דברים מרגשים על האילן ופירותיו, התפילה והלימוד של הילדים, ועודד אותם להתמיד בהשתתפות בתוכניות המיוחדות להם בבית הכנסת המרכזי ולהגביר פעלים לקרב עוד ילדים, ובכך יזכו להשיב לב אבות בזכות בנים.

לאחר-מכן נערך טיול מיוחד לילדים ב״מוסקוואריום״ הסמוך, לשמחת החג של חול המועד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.