מערכת COL | יום א' אייר ה׳תשע״ט 06.05.2019

עד הסבב הבא? החלה הפסקת אש, הוסרו המגבלות בדרום

ברצועת עזה דיווחו על הפסקת אש שנכנסה לתוקף מהשעה 4:30. הבוקר הודיע דובר צה"ל כי חוזרים לשיגרה החל משעה 07:00 בבוקר, וכי הוסרו כל המגבלות מיישובי העוטף ● במהלך הלילה המשיך חיל האוויר לתקוף יעדי טרור ברצועה ● בכל יישובי הדרום חוזרים הבוקר ללימודים, למעט באשקלון ● הוסרו המגבלות בדרום
עד הסבב הבא? החלה הפסקת אש, הוסרו המגבלות בדרום

לאחר סבב לוחמה נוסף, הבוקר הודיע דובר צה"ל כי חוזרים לשיגרה החל משעה 07:00, וכי הוסרו כל המגבלות מיישובי העוטף. בכל יישובי הדרום חוזרים הבוקר ללימודים, למעט בעיר אשקלון.

ממשרד התחבורה נמסר כי כל חסימות הכבישים בדרום נפתחו וקווי הרכבת חוזרים למסלולם הרגיל. קו הרכבת אשקלון-באר שבע יחזור לפעילות בעוד ב-10:00.

במשך הלילה, בטרם נכנסה הפסקת האש לתוקף וברקע הדיווחים על מגעים, המשיכו מטוסי חיל האוויר לתקוף בעזה. מחבלים ירו רקטות לעבר ישראל הלילה, וצה"ל בתגובה המשיך לתקוף יעדי טרור ברצועה. מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל כ-30 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי, בהם מתחמים צבאיים, עמדות שיגור, עמדות תצפית, חדר מלחמה ועוד. עד כה הותקפו כ- 350 יעדי טרור".

"בין היעדים שהותקפו גם משרד מפקד-גדוד מרכז חאן יונס, ומתחמי אימונים של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה.

"בנוסף, הותקף מתקן אימונים המשמש את הכוחות הימיים של ארגון הטרור חמאס בג'באליה. מתקן האימונים משמש לאימונים צבאיים ולאחסון אמצעי לחימה. כמו כן, הותקפו מספר כלי שיט מבצעיים השייכים לכוח הימי של ארגון הטרור חמאס. נוסף על כך, במהלך הלילה תקף כלי טיס של צה"ל פעיל טרור בצפון רצועת עזה.

"מתחילת ירי תלול-המסלול לשטח מדינת ישראל זוהו כ-690 שיגורים לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו למעלה מ-240 שיגורים".

מספר ההרוגים בארץ בסבב ההסלמה עומד על ארבעה הי"ד, ובנוסף נפצעו מאות בני אדם ברמות פגיעה שונות, כמה מהם באורח בינוני עד קשה.

משה אגדי הי"ד מאשקלון, היה ההרוג הראשון בסבב הלחימה. אתמול בצהריים נהרגו שני בני אדם: משה פדר (60), שמכוניתו נפגעה מירי נ"ט מעזה בעת שנסע ליד יד מרדכי. בשעות הערב נהרג האברך חסיד גור פנחס מנחם פשווזמן (21) הי"ד מפגיעת רקטה ברחוב באשדוד בעת שרץ לחפש מחסה.
הרוג נוסף: זאיד אלחמאמדה (41), תושב הכפר סוואיוין שבנגב, שנפגע מרקטה במפעל באזור התעשייה באשקלון.

משרד התחבורה מודיע:
"מהבוקר, כל קווי האוטובוסים בתחבורה הציבורית בדרום חוזרים למסלולם הרגיל ולפעילות מלאה.
קו הרכבת אשקלון - באר שבע יחזור לפעילות בעוד כשלוש שעות. קווי התלמידים והקווים למכללות ישובו לפעילות מלאה, בהתאם לפעילות מוסדות הלימוד.

אתרי היציאה לטסטים, שהושבתו אתמול בשל המצב הביטחוני, ישובו לפעול בהדרגה במהלך הבוקר."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.