מערכת COL | יום ל' ניסן ה׳תשע״ט 05.05.2019

במשאית קירור: שלגים מהחרמון העליון הועברו לבור המקווה

בסיור שגרתי של רבני 'טהרת המשפחה' הנערך מדי יום ביומו, נמצא באחד המקוואות פסול חמור והמקווה נפסל במקום • היום (א') כאשר הגיעה ההודעה בבוקר השכם על סיום העבודות במקווה והשלמת התיקונים, הורה הרב חיים לוי יו"ר הארגון, לארגן את צוות המשרד, רכב קירור, ויחד עם רבני טהרת המשפחה התייצבו בבוקר השכם בחרמון העליון - ואספו שלג בקילשונים ובשקים מחוררים - זאת בהתאם להלכה שלא יהיה כלי קיבול • לכתבה המלאה
במשאית קירור: שלגים מהחרמון העליון הועברו לבור המקווה
ארגון טהרת המשפחה אשר בונה ומשקם מקוואות בכל הארץ, עושה בנוסף עבודה סיזיפית וקשה בכל הקשור לפיקוח ולתיקוני מקוואות.

בסיור שגרתי של רבני טהרת המשפחה הנערך מדי יום ביומו, נמצא באחד המקוואות פסול חמור והמקווה נפסל במקום. בטהרת המשפחה עמלו ללא לאות על תיקון המקווה.

היום (א') כאשר הגיעה ההודעה בבוקר השכם על סיום העבודות במקווה והשלמת התיקונים, הורה הרב חיים לוי יו"ר הארגון, לארגן את צוות המשרד, רכב קירור, ויחד עם רבני טהרת המשפחה התייצבו בבוקר השכם בחרמון העליון.

המקום מוגדר שם כשטח צבאי סגור, ולאחר אישורים מתאימים, החלו רבני טהרת המשפחה והצוות כאשר שמחה של מצווה מפעמת בלבבות כולם, לאסוף שלג בקילשונים ובשקים מחוררים, זאת בהתאם להלכה שלא יהיה כלי קיבול.

לאחר עבודה מאומצת וקשה כאשר סיימו להעמיס את השקים וגושי השלג הגדולים במשאית הקירור, יצאה המשאית בליווי הרבנים בדרכם אל האוצרות והבורות של המקווה. 

וכפי שהרבי כיוון את הארגון שנים רבות ושלח מכתב מיוחד בסמיכות ליוד שבט בתשמ"ב לטהרת המשפחה, ובו מזכיר הרבי את מסירות נפשם של אדמו"ר הזקן אדמו"ר מוהרש"ב ואדמו"ר מוהריי"צ בנושא מקוואות:

"וכידוע מס"נ של אהד"ז על טהרת נשי ישראל וכן מס"נ של כ"ק מו"ח חמי אדמו"ר ושל אביו בשטח זה. ומעשה עיקר, בנין מקוואות בגרוזיא ואחכ גם תחת משטר הידוע במדינה ההיא, חרף כל הסכנות בפועל שהיו כרוכות בזה. ובנמשך להאמור מצו"ב השתתפותי פרטית במפעלם... בכבוד וברכה מ. שניאורסאהן".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.