מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשס״ה 20.05.2005

סילוף פעילות אדמו"ר הריי"צ נ"ע להצלת יהודי אירופה

במוסף שבת של העיתון 'מעריב' מתפרסמת כתבה מאת גד שמרון המבוססת על ספר חדש שיצא לאור לפני שנה וחצי באנגלית, על-ידי ד"ר בריאן ריג, היסטוריון אמריקאי צעיר. בספר 'חושף' בריאן ריג את סיפור הצלתו של כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, בידי שירות המודיעין הצבאי הנאצי בראשותו של האדמירל וילהלם קנאריס, ובידי ארנסט בלוך ששירת במודיעין הצבאי. הסיפור המלא פורסם כבר לפני 12 שנה בשבועון 'כפר-חב"ד', וכן בספרו של ר' יוסף-יצחק קמינצקי 'ימי חב"ד' שיצא לאור בשנת תשנ"ד. בספרו של ריג אין הוא מחדש למעשה דבר.בהמשך הספר מבקר ריג בצורה חריפה מאוד את האדמו"ר הריי"צ נ"ע על-כך שכביכול לא סייע בהצלת יהודי השואה. החוקר החסידי ר' יוסף-יצחק קמינצקי שהתבקש להגיב לכתבה בעיתון 'מעריב' אומר ל-COL כי "הדברים הם שקר וכזב. מחבר הספר לא קרא עשרות אגרות של האדמו"ר הריי"צ נ"ע שפורסמו בכרכי האגרות קודש, וכן מאות מכתבים ומסמכים הנממצאים במרכז חב"ד בניו-יורק, המתארים את פעילותו הבלתי נילאת של כ"ק אדמו"ר הרי"ץ להצלת יהודי אירופה. הבעיה של ריג היא שהוא לא קורא עברית, וחיפש רק מכתבים בשפה האנגלית. אין מי שפעל יותר מהרבי הריי"צ בארה"ב למען הצלת יהודי השואה".לגבי הטענה שהרבי התעסק בהצלת ספריו לאחר שהגיע לארה"ב, אומר קמינצקי כי בספר 'ספריית ליובאוויטש' שיצא לאור על-ידי הרב שלום בער לוין מסופר כי הרבי עסק בהצלת הספרים עוד בהיותו בפולין, כאשר שכר לשם כך את שירותיה של חברת הובלות. הספרים הגיעו לשבדיה ושם עמדו שנה שלימה. רק לאחר שהגיע הרבי לארה"ב הגיעו גם ספריו. הרב לוין מסר ל-COL כי עוד לפני שניצל כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע, עוד בימים שהתחבא באחד הבתים בווארשא הכבושה על-ידי הנאצים, כתב מכתב מוצפן לחסידיו בארה"ב, להשתדל להביא את הספריה לארה"ב. המכתב הודפס בסדרת אגרות קודש של אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע. צילום קטעים מהכתבה ב'כתבה מלאה'
סילוף פעילות אדמו
צילום הכתבה מעיתון 'מעריב'

הרב שלום-בער לוין מנהל ספריית חב"ד בניו-יורק מסר ל-COL כי "בריאן ריג פנה אלי לפני כעשר שנים, וסיפר כי רוצה לכתוב על הצלתו של אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע, ומבקש מסמכים לעזור לו. נתתי לו המון מסמכים. הקצבתי לו עשרות שעות להשיב על כל שאלותיו. בכוונה העלים ממני שהוא מתכונן לכתוב ספר ביקורת על אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע. עד היום האחרון הוא הרבה מאד להתכתב אתי והתקשר אלי והשבתי על כל שאלותיו. ברגע האחרון ראינו את הטקסט של הספר.

ראינו שכל כולו ומטרתו היא ביקורת על הרבי ריי"צ נ"ע. שאלתי אותו למה רימית אותי כל השנים? הוא הבטיח להשמיט מהספר את חלק הבקורת, שלא זוהי מטרתו של הספר. בסוף נדפס הספר, שכל מטרתו היא בקורת על האדמו"ר הריי"צ. רק בערמומיות קיבל את כל עזרתי. הוא נוסע כעת בכל העולם לפרסם את הספר, ובהרצאותיו מרבה לבקר את הרבי הריי"צ. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.