מערכת COL | יום כ"ו ניסן ה׳תשע״ט 01.05.2019

"שאלתי את טראמפ: מה אתה עושה כנגד האנטישמיות?"

המסר לחסידי חב"ד ולצבא השלוחים ("צריכים להדליק נר של אור בעולם") • שיחת הטלפון עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ("הוא דיבר באופן חברי מאוד, והזכיר את ההחלטות ההיסטוריות שלו") • הדיבורים עם אנשי הקהילה ההמומים ("מחר אגיע לנחם ולחזק. נעמוד בתוקף ובגאון יעקב") • הנאום שעורר הדים ("אמרתי לרבי, תן את המילים הנכונות בפי") • וגם: כיצד התקרבה הנרצחת מרת לורי קיי הי"ד לבית חב"ד? • ראיון מאלף ורווי באמונה שהעניק אמש השליח הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע באירוע הירי בבית חב"ד שבראשותו, לכתב COL מנדי קורטס • לראיון המלא
"הרבי הכניס את הדיבורים בפי". ראיון מאלף שהעניק השליח בפוואי הרב ישראל גולדשטיין למנדי קורטס | בתמונה: נושא דברים במסיבת העיתונאים ביום ראשון השבוע

ראיין: מנדי קורטס, COL

מול מיליונים שצפו בו בשידור חי, עמד ביום ראשון השבוע השליח הרב ישראל גולדשטיין ונשא נאום שהרטיט את לב כל שומעיו. בקול שרווי היה בהתרגשות רבה תיאר הוא מול המצלמות את הרגעים הקשים שבהם אירע הפיגוע בבית חב"ד שבראשותו. קולו נשנק מבכי שעה שהזכיר את הנרצחת מרת לורי גילברט קיי הי"ד. "היא לא הייתה ראויה למות מול עיני", אמר. "היא נרצחה בכדי להגן על כולנו".

כשסיים לספר את שאירע, ניצל השליח את הבמה העולמית והעביר מסר של אמונה ושל ביטחון. "עם ישראל חי", אמר בתוקף רב כשידיו חבושות מכל כיוון. "אף אחד לא יעצור אותנו, גם לא מעשי טרור שכאלה. נרבה אהבה לכל יהודי, בדיוק כמו שהרבי ביקש מאתנו". בהמשך, עיקרי דבריו של הרב גודלשטיין אף פורסמו במדור הדעות היוקרתי של העיתון הנחשב ה'ניו יורק טיימס' וקיבלו חשיפה אדירה.

בין היתר כתב הרב בניו יורק טיימס: "מכאן ואילך אני אהיה נחוש יותר. אני הולך להיות גאה עוד יותר ללכת ברחוב עם ציצית וכיפה, הכרה בנוכחות של הקב"ה. ואני הולך להשתמש בקול שלי עד שאהיה צרוד, לדחוק את אחי היהודים לקרב עוד יהודים. להדליק נרות לפני השבת. לשים מזוזות על המשקוף. לעשות מעשי חסד. וגם להופיע בבית הכנסת - במיוחד בשבת הקרובה".


"מה שהרבי רצה שייצא מפי, יצא". מסיבת העיתונאים הנרגשת, שהועברה לעיני מיליונים ברחבי העולם כולו, ובה זעק הרב גולדשטיין את מסריו של הרבי.


"עם ישראל חי". הרב גולדשטיין במסר מיוחד מבית הרפואה.

הרבי הכניס את הדברים בפי

יממה בקושי לאחר מעמד הלוויה המרטיט, שבה הובאה למנוחות הנרצחת מרת לורי גילברט קיי הי"ד, תפסנו לראיון את השליח הרב גולדשטיין. עשרות שיחות חפוזות עם כלי תקשורת קיים הרב גולדשטיין בימים האחרונים, אולם כעת, כשמדובר 'בתוך המשפחה', לקהילות אנ"ש ברחבי תבל, מרשה לעצמו הרב גולדשטיין להיפתח מעט יותר ולדבר בהרחבה על הכל.

> המסר שלכם מול מיליוני צופים בעולם כולו קיבל תהודה אדירה ופעלו קידוש השם גדול, אמרנו לו.

"אכן", הוא עונה. "אני חייב לומר שמבחינתי כל מה שאמרתי היו בעצם דיבורים של הרבי שיצאו מפי. אני הייתי ה'אתון', בבחינת "ויפתח השם את פי האתון" לומר את הדברים. העמדתי את עצמי בטל לרבי ומה שהרבי רצה שייצא מפי - יצא. לא כתבתי כלום מראש, לא הכנתי מגילות, הכל הגיע מהלב. ומה שהרבי הכניס בראשי - אמרתי.
"בעזרת השם גם כן לאחר שאחלים, אסע לציונו של הרבי להודות על כל הניסים".

> מה המסר שלכם כעת לאנ"ש והשלוחים, העומדים כולם מזועזעים נוכח מה שאירע?

"חייבים לפעול באופן של 'יתרון האור מן החושך'. כעת ברוך השם יש אחדות אמתית, וכל השלוחים עושים מבצעים בבתי חב"ד שלהם בקשר עם מה שאירע להגדיל תורה ולהאדיר, ועושים כינוסים ושיחות עם החלטות וכולם מתאחדים ביחד בשביל להדליק אור גדול בעולם שיגרש את החושך שקרה אצלנו".

> הספקתם לדבר כבר עם אנשי הקהילה? מה אומרים להם במצב כזה?

"חלפו בקושי יומיים מאז שיצאתי מחדר הניתוח כך שלא היה לי מספיק זמן לפגוש את כולם. הלילה בעזרת השם אלך לנחם את בני משפחתה של הגברת שנרצחה הי"ד, ושם אני אמור לפגוש את הקהילה. צריך לחזק אותם, אין כל ספק בזה. כולנו במצב של פחד ושל יראה.

"אבל העיקר הוא כמו שהרבי רוצה, שנהיה חיילים ונעמוד חזק על הרגלים. בתוקף ומתוך גאון יעקב. ולהוסיף ביתר שאת וביתר עוז".

> כבר העמדתם שומרים בבית חב"ד? כיצד כעת תעבוד הפעילות בפאווי מבחינת אבטחה?

"כמובן שממשיכים בכל הכוח וחזרנו לפעילות. כעת אנו כמובן רוצים להעמיד שומר קבוע שייאש את המקום ברציפות עם נשק. ולשם כך מגייסים בימים אלה בקמפיין מיוחד את עזרת הציבור שנוכל לעמוד בהוצאות.

לתרומה מקוונת לבית חב"ד של הרב גולדשטיין לחצו כאן >>>

> הפתעתם את הקהל כולו כשסיפרתם על שיחת הטלפון שקיימתם עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. על מה דובר בשיחה הזו במשך רבע שעה?

"היה באמת כבוד גדול והפתעה לקבל שיחת טלפון מהפרזידנט. בעיקר דיבר טראמפ דברי תנחומים. הוא שוחח באופן חברי מאוד, כדבר איש על רעהו. במהלך השיחה שאלתי אותו מה הוא עושה כנגד האנטישמיות.

"הנשיא אמר לי שליבו עם היהודים. הוא גם הזכיר את בתו היהודייה את חתנו ונכדיו היהודיים. הוא דיבר על הערכתו לעם ישראל, ואף הזכיר את ההחלטות החשובות שהעביר לאחרונה - הכרה בריבונות ישראל בגולן והעברת השגרירות לירושלים.

"כמובן שהוא היה מאוד בצער ממה שקרה לי. הוא גם שיתף בצערו מהמצב הכללי של מה שקורה כאן בארצות הברית בעניינים אלה".


"היא הגנה על כולנו". הרב גולדשטיין נושא דברים בהלווייתה של הנרצחת הי"ד, השבוע

> שתף אותנו בבקשה בסיפור מעניין משנות השליחות בפאוויי, משהו שזכור לך במיוחד?

"אספר לך כיצד התקרבה גברת קיי הי"ד שנרצחה באירוע לבית חב"ד. היה זה לפני כעשרים ושלוש שנים. באחת השבתות היא דופקת אצלי בדלת ("היא אמנם הייתה מתפללת בבית הכנסת הרפורמי, אך את ילדיה שלחה לגן שלנו") ומספרת על אחד מהזוגות בפאוויי, חברים מאוד טובים שלהם, שאיבדו כעת את בנם בעת הלידה, והם ביקשו שאלך לבית הרפואה בכדי לעזור עם סידור הלוויה והקבורה.

"מאז אותו ביקור אגב, חזרה גם משפחת התינוק בתשובה. האבא הגוי שהיה רופא מפורסם בשכונה, התגייר, מכר את הבית והמשרד שלו ועבר להתגורר בניו יורק כשכל בניו לומדים בישיבות. ויחד עם רעייתו הם רווים מהם נחת. גם גברת קיי הי"ד מאז אותו אירוע עברה לחב"ד יחד עם בעלה. בהלווייתה שלשום, הגיעה אותה משפחה במיוחד מניו יורק".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.