מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשע״ט 29.04.2019

'לא מוכרים את החמץ': הסוכן החב"די נגד ה'דיוטי פרי' בנתב"ג

בימי חול המועד אנשים שומרי מסורת שהגיעו לדיוטי-פרי בנתב"ג, נדהמו לראות מוצרים 'חמץ' המוצעים למכירה באופן חופשי וגלוי • סוכן הנסיעות החב"די ר' אפרים קמיסר סיפר בשיחה ל'יומן ערוץ 7' על הזעזוע של נוסעים חרדים ואף תקף - "לעצמי לא אקנה גם מוצרים שאינם חמץ" • 'רשות שדות התעופה' בתגובה: "נתחקר את האירוע ונמצה את הדין מול הזכיין" • כל הפרטים
'לא מוכרים את החמץ': הסוכן החב
ארכיון COL
בימי חול המועד אנשים שומרי מסורת שהגיעו לדיוטי-פרי בנתב"ג, נדהמו לראות מוצרים 'חמץ' המוצעים למכירה באופן חופשי וגלוי. 

בשיחה ל'יומן ערוץ 7' סיפר סוכן הנסיעות החב"די ר' אפרים קמיסר על מורת רוחם של נוסעים דתיים וחרדים ממכירה חופשית של חמץ בדיוטי-פרי בנמל התעופה בן גוריון במהלך ימי חול המועד פסח.

לדברי קמיסר, "המדיניות הנוהגת מזה שנים בנתב"ג היא - מכירה חופשית של חמץ בדיוטי פרי, והבעיה גולשת גם לימים שלאחר הפסח, כאשר ציבור הנוסעים מגיע אל דלפקי הדיוטי-פרי ומשוכנע שהסחורה המוצגת שם נמכרה לגוי, בעוד מכירה כזו לא הייתה כלל ולמעשה מדובר בחמץ שעבר עליו הפסח".

בדבריו הוסיף וציין קמיסר, כי לטוענים נגד המכירה החופשית של חמץ שעבר עליו הפסח נאמר כי בשרוול D, המרכזי של אל-על, יש חנות קטנה ושם כן נמכר החמץ לגוי. קמיסר מבהיר - כאשר זו המדיניות אין בכוונתו ובכוונת נוסעים רבים אחרים לרכוש כלל בדיוטי-פרי, שכן מדובר בהטעיית הלקוחות.

לטעמו יש להבהיר כי הציבור שומר המסורת אינו יכול לרכוש סחורה שכזו, ולהערכתו כאשר יהיה ברור שנוסעים שומרי מצוות אינם נכנסים כלל למתחם הדיוטי-פרי ולא רוכשים, גם לא מצרכים שאינם חמץ, הדבר יתוקן בעתיד.

בשיחה עמו מספר קמיסר על נוסעים שפגשו את התופעה בפעם הראשונה, זועזעו ושיגרו אליו תמונות של חטיפי חמץ שנמכרו על הדלפקים. לדבריו אותם נוסעים שזועזעו הבינו כי אין להם עם מי לדבר ובפני מי לקבול על הדבר שכן מולם עמדו לכל היותר דיילות או מוכרות ולא איש מטעם ההנהלה או מטעם מקבלי ההחלטות.

"לעצמי לא אקנה גם מוצרים שאינם חמץ", הוא אמר ל'ערוץ 7' ומעיר כי "כחסידי חב"ד, שקונים עוד בקבוק משקה בדרך לחו"ל, העיקרון הוא שאנחנו לא נכנסים לחנויות שלא מכרו חמץ במשך חודשים. אנשים מסמנים את חג השבועות כנקודה שבה ניתן להניח שככל הנראה הוחלפה הסחורה".

**

ומה באשר לחוק? האם מעבר לסוגיה ההלכתית-דתית מדובר בעבירה על חוק מכירת החמץ? על כך לא יודע קמיסר להשיב במדויק, אם כי לטעמו נראה שהחוק אמור לאסור מכירת חמץ במהלך ימי הפסח. להערכתו התופעה צפויה לתפוס תאוצה בימים הבאים עם ראשית מחאתם של נוסעים רבים שהחליט למנוע את הישנותה.

**

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה ל'ערוץ 7': "נחשפנו בתדהמה למכירת החמץ בפומבי. ערב הפסח בוצע תדרוך כולל מכתב של הנהלת השדה לכלל הזכיינים. ערב הפסח ביצענו בדיקות לוודא שהזכיינים עומדים בכללי הרשות בדבר מכירה של מוצרים ולמרות זאת כשל הזכיין. אנו נתחקר את האירוע ונמצה את הדין מול הזכיין".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.