מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשע״ט 29.04.2019

שלוחי הרבי מהתפוצות ל-ynet: אין לנו תקציב לאבטחת בתי חב"ד

אלפי בתי חב"ד ברחבי תבל מארחים מטיילים ישראלים בכל ימות השנה וכן בחגי ישראל, ועלות האבטחה מהטרור העולמי עולה סכומי כסף גדולים • לא אחת הותקפו בתי חב"ד ומשפחות השלוחים - וכעת, לאחר הפיגוע בסאן-דייגו, משתפים שלוחי חב"ד מהגלובוס בשיחה ל-ynet על החששות ואי-תקציב לאבטחה מסודרת • וגם: איזה שליח חב"די כן קיבל מימון לאבטחת בית חב"ד שלו וכעת עובר שיפוץ נרחב? • לכתבה המלאה
שלוחי הרבי מהתפוצות ל-ynet: אין לנו תקציב לאבטחת בתי חב
צילום: ישראל ברדוגו, ארכיון COL

בכל ימות השנה והחגים, אלפי בתי חב"ד ברחבי תבל מארחים מטיילים ישראלים ואת אנשי הקהילות היהודיות. עלות האבטחה מהטרור העולמי עולה סכומי כסף גדולים, ולא אחת הותקפו בתי חב"ד ומשפחות השלוחים.

כעת, לאחר הפיגוע בסאן-דייגו, משתפים שלוחי חב"ד מהגלובוס בשיחה ל-ynet על החששות ואי-תקציב לאבטחה מסודרת.

המשטרה בגרמניה מעניקה אבטחה למוסדות היהודיים, ובכללם בית חב"ד, כפי שמעיד הרב יהודה טייכטל, רבה של הקהילה היהודית בעיר והשליח הראשי של חב"ד בברלין, "הם נותנים לנו טבעת אבטחה הדוקה, זאת בנוסף לאבטחה הקבועה של מוסדות אלה".

גם באיטליה מאבטח הצבא האיטלקי, במימון הממשלה, את כל המוסדות היהודיים ובהם את בית חב"ד. "רבים משלוחי חב"ד בחו"ל מדווחים כי הם זוכים לייעוץ בנושאי אבטחה מנציגי שגרירויות ישראל המקומיים, אולם הציפייה היא לסיוע במימון האבטחה בפועל", נכתב ב-ynet.

"אנחנו עוקבים בדאגה אחר מקרי האנטישמיות הגוברים בעולם, ובייחוד בצפון-אמריקה", אמר הרב ישראל לנדא, שליח חב"ד במרכז לדוברי עברית בטורונטו, שלא היה זקוק לאסון בקליפורניה כדי לחוש בסכנה, היות ובמהלך הפסח רוססו צלב קרס וכתובת נאצה באזור יהודי בעיר. "מאז הפיגוע בפיטסבורג, לפני כחצי שנה, תגברנו את מערך האבטחה בבית הכנסת - ובכל התאספות קהילתית נוכח בכניסה מאבטח חמוש", הוא מספר.

עוד הוא הוסיף: "למרות הפעילות הרבה אין לנו מימון מגורמים רשמיים, ובנוסף לתקציב ענק של תורמים מתוך הקהילה, התווסף לאחרונה התקציב הבטחוני. הלוואי והייתה לנו האפשרות להרחיב את שעות הפעילות של האבטחה, במקום ולשדרג את מערך האבטחה הקיים שלוקה בחסר מסיבה תקציבית".

הרב ישראל אוזן, השליח החב"די באבוג'ה בניגריה מקבל בית חב"ד ייעוץ ביטחוני, אך לדבריו: "השגרירות הישראלית אף פעם לא לוקחת אחריות שלימה. בכל כשנתיים-שלוש מגיעים מישראל מומחי אבטחה ומעניקים לנו עצות, אבל המימון לאבטחה הוא רק באחריות בית חב"ד - ובזכות תרומות פרטיות".

שליח חב"ד בז'נבה, הרב אברהם שוורצבורד, סיפר ל-ynet, כי "אחרי הפיגוע במומבאי שבהודו, ב-2008, שבו נרצחו שליחי חב"ד הרב גבריאל ורבקה הולצברג, דובר רבות על הצורך במימון האבטחה בבתי חב"ד, אבל בינתיים לא נראה משהו באופק. בינתיים אנחנו מקבלים רק ייעוץ".

אך מנגד, יש גם מי שכן קיבל עזרה ממשרד הביטחון. הרב רפי טוויל, שליח חב"ד בסלטה שבצפון מזרח ארגנטינה, סיפר כי "בדיוק השבוע מתחילים אצלנו שיפוצים בבית חב"ד, מכספים שהגיעו משגרירות ישראל, כדי להגביר את האבטחה - ואנחנו כמובן מעריכים מאוד את הסיוע ואת הרצון הטוב של צוות השגרירות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.