מערכת COL | יום כ"ג ניסן ה׳תשע״ט 28.04.2019

גיבורי היום: נויה דהן בת ה-8 ודודה אלמוג שחילץ ילדים תחת אש

שעות מאז הפיגוע הקשה בפאווי סן דייגו, עת נכנס אדם לבית הכנסת חב"ד, ירה לכל עבר, קיפד את חייה של לורי גילברט קיי ז"ל, ופצע נוספים, בהם שליח חב"ד הרב ישראל גולדשטיין, מתחילים סיפורי הגבורה שהתרחשו בעת האירוע לצאת לאור ● אחד האנשים שפעלו בתושייה ובקור רוח יוצא דופן הוא אלמוג פרץ, תושב שדרות שהצליח להחביא ילדים וכך להציל את חייהם. תוך כדי החילוץ, נפגע בעצמו מהירי ● לסיפור המלא
גיבורי היום: נויה דהן בת ה-8 ודודה אלמוג שחילץ ילדים תחת אש
מימין: נויה דהן בת ה-8, ודודה אלמוג פרץ. חילץ ילדים תחת אש עד שנפגע (צילום: 'ישראל היום')


מאז הפיגוע הקשה בפאווי סן דייגו, עת נכנס אדם לבית חב"ד בעיצומה של התפילה, ירה לכל עבר וקיפד את חייה של לורי גילברט קיי ז"ל, ופצע נוספים, בהם שליח חב"ד הרב ישראל גולדשטיין, מתחילים סיפורי הגבורה שהתרחשו בעת האירוע לצאת לאור. אחד האנשים שפעלו בתושייה ובקור רוח יוצא דופן הוא אלמוג פרץ, תושב שדרות שהצליח להחביא ילדים וכך להציל את חייהם.

"הבן שלי הבין שנכנס מחבל לבית הכנסת", שחזר אביו, אהרון, בשיחה עם "ישראל היום". לדבריו, אלמוג לא היסס לרגע. "הוא רץ להחביא את הילדים, וכשחזר המחבל בן העוולה ירה בו ברגל. גם הנכדה שלי נפצעה מרסיסים. ברוך השם מצבם טוב. הייתה שם דרמה גדולה ובנס זה הסתיים ככה. אלמוג היה גיבור שהצליח להציל שם ילדים".

אחד מעדי הראייה לאירוע היה דני אלמוג, קרוב משפחתו של פרץ. "המחבל ירה וירה כמו משוגע. כל מה שחשבתי עליו היה למצוא את הילדים שלי, זחלתי לעבר הרצפה, כשלפתע ראיתי את אלמוג משתמש בגופו כדי להגן על אחד מהילדים מהכדורים".

דני אלמוג סיפר כי לא הצליח למצוא את בתו. "צעקתי 'יולי יולי, איפה את', ואז שמעתי את אלמוג צועק שהוא מצא אותה. הוא תפס את כל הילדים בידיים ופשוט רץ לעבר היציאה. אז הוא ראה שיש עוד ילד, תפס אותו והתחיל לרוץ. בשלב הזה המחבל ירה בו ברגל. לא היה אכפת לו – הוא המשיך לרוץ עם הילדים". פרץ פונה לבית החולים המקומי, שם אבחנו את מצבו והגדירו אותו יציב.

הנרצחת באירוע הירי אמש (שבת) בבית הכנסת בפווי, סמוך לס. דייגו, היא לורי גילברט קיי ז"ל, שנהגה להשתתף בתפילות ובאירועי חב"ד באופן קבוע, והיתה דמות מוכרת ואהודה בקהילה. לורי השאירה אחריה את יבדלח"ט בעלה ובתה בת 22.

חברתה אודרי ג'ייקובס כתבה בפייסבוק: "לורי היית תכשיט אמיתי של הקהילה שלנו ואשת חיל. תמיד רצת לעשות מצווה ולתת צדקה לכולם. המעשה הטוב האחרון שלך היה לספוג את הכדורים עבור הרב ישראל גולדשטיין כדי להציל את חייו".

שליח חב"ד הרב ישראל גולדשטיין ספג כדור בידו מהמחבל אך התעקש להמשיך בדבריו, עודד את האנשים ואמר לכולם להישאר חזקים. שאר הנפגעים באירוע פצועים במצב קל ולא נשקפת סכנה לחייהם. בין הקורבנות גם נויה דהאן בת ה-8 שמשפחתה עברה לס. דייגו מהעיר שדרות כדי להתרחק מהטרור בגבול מול עזה.

נויה נפצעה בהתקפה וספגה רסיסים בפניה ורגליה.

אביה, ישראל דהאן, אמר ברדיו, כי בביתם בס. דייגו ציירו בעבר כתובות אנטישמיות, כולל צלבי קרס, אשר מראים לדבריו, כי "זה יכול לקרות בכל מקום. אנחנו חזקים."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.