מערכת COL | יום כ"ג ניסן ה׳תשע״ט 28.04.2019

גינויים וזעזוע בעקבות הפיגוע בס. דייגו קליפורניה

זעזוע וגינויים בעקבות הפיגוע הרצחני שאירע בעיצומה של השבת בבית חב"ד בס. דייגו קליפורניה ● נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "זה נראה כמו פשע שנאה. מחשבותיי לכל מי שנפגע מהירי בבית הכנסת" ● ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את הקונסול להגיש כל עזרה אפשרית לבית חב"ד בס. דייגו ● זעזוע בעקבות הפיגוע
גינויים וזעזוע בעקבות הפיגוע בס. דייגו קליפורניה


בעיצומה של סעודת שבת בבית חב"ד, התפרץ גבר כבן 19 חבוש בקסדה ואפוד מגן והחל לירות תוך קריאות וגידופים, לעבר הסועדים. מהירי נפצעה באורח קשה אשה אחת, ולאחר מכן נפטרה מפצעיה. שני ילדים נפצעו גם הם, מבוגר אחד, ורב בית הכנסת השליח הרב ישראל גולדשטיין שנפגע בידו.
על פי דיווחים, אחד המתפללים שהיה חמוש, יחד עם נוספים שסייעו לו, השתלטו לאחר מאבק עם התוקף, ומסרו אותו למשטרה.

זעזוע בעקבות הפיגוע
ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את הקונסול להגיש כל עזרה אפשרית לבית חב"ד בס. דייגו.

כלי התקשורת בארצות הברית טוענים כי שלושת הפצועים פונו למרכז הרפואי פלומר. אחד הפצועים הוא הרב ישראל גולדשטיין, אדם נוסף, ושני ילדים. על פי דיווחים שונים, אזרחים חמושים פגעו ונטרלו היורה, שהיה חמוש ועם ציוד טקטי – קסדה ואפוד. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לאירוע: "לפי העדכונים האחרונים שקיבלתי מדובר בפשע שנאה. אנחנו מכבדים את האנשים מקליפורניה, ואני מוסר את תנחומיי הכנים לנפגעים. נדאג לטפל בפוגעים. מברך את כוחות הביטחון על התנהלותם באירוע".

ראש העיר סטיב ואוס אמר במסיבת עיתונאים: "אני רוצה שתדעו שזה לא מתאים לעיר שלנו. אנחנו תמיד הולכים יחד וכך גם היום. אנחנו מעריכים את האנשים מחב"ד, אנחנו נעבור את זה. הלבבות שלנו מופנים למשפחות. פווי תישאר חזקה ונישאר שם אחד בשביל השני".
השריף ויליאם גור: "לא ידוע כמה יריות נורו, היורה נמצא בחקירה. החשוד הוא אדם בוגר מסן דייגו".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון: "מחלת האנטישמיות ממשיכה להרים את ראשה ולגבות קורבנות אנחנו רואים שהמילים, המפגנים והקריקטורות שוב הופכים ליריות נגד מתפללים בבתי כנסת. זו השעה לפעולה, למלחמה נחושה ולא לגינויים רפים שמאפשרים לכוחות השנאה להחיות תקופות חשוכות בהיסטוריה".

 יעקב חגואל: ארה"ב סובלת מעלייה חמורה באנטישמיות, בהסתה ובאלימות. ביטויים ורמיזות אנטישמיות מצד התקשורת, התבטאויות של פוליטיקאים, התעוררותן של קבוצות ימין קיצוני כמו שמאל קיצוני סוללים את הדרך לרצח יהודים בחג החירות - חג הפסח, בבית כנסת".

נפתלי בנט: "אני עוקב בדאגה עמוקה אחר האירועים הטרגיים בקליפורניה, כאשר שוב דם יהודי נשפך באחד הימים הקדושים ביותר שלנו, דווקא במקום של תפילה. גם לנוכח הטרור והשנאה, שוב אנו שומעים דיווחים על אומץ יוצא דופן, שכן רב הקהילה - שנפצע בעצמו - ביקש להגן על המתפללים מפני היורה האכזרי. כל המבקשים לפגוע בעם היהודי צריכים להבין - אנחנו עם חזק ומאוחד ולעולם לא נובס על ידי שנאה. אני רוצה להודות למשטרה המקומית ולכוחות הביטחון, שנראה כי הגיבו במהירות ובמקצועיות כדי למנוע טרגדיה חמורה יותר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.