מערכת COL | יום י"ח ניסן ה׳תשע״ט 23.04.2019

סיפור וביאור לרגל ח"י ניסן / הרב אלי וולף

היום, ח"י ניסן, חל יום הולדתו של רבי לוי יצחק נ"ע, אביו של הרבי. להלן סיפור וביאור קצר - מתוך שיעור התניא - לקראת יום זה • מגיש הרב אליהו וולף • סיפור וביאור
סיפור וביאור לרגל ח
משמאל: הגאון המקובל ר' לוי יצחק זצ"ל, על רקע כתב ידו על ספר הזוהר הק'. מימין: הרב יעקב יוסף רסקין, ובנו ר' דוד רסקין ע"ה



היום, ח"י ניסן, חל יום הולדתו של רבי לוי יצחק נ"ע, אביו של הרבי.

להלן סיפור וביאור קצר - מתוך שיעור התניא - ערב יום זה:

בכ"א מנחם אב ה'שי"ת (אגרות קודש ג, שפב), כותב הרבי מכתב לר' יעקב יוסף רסקין, ששהה עם רבי לוי יצחק באלמא-אטא, ובו הוא כותב לו: "ביקשתי את בנו .. התמים מוהר"ר דוד שי', לרשום את זכרונותיו ע"ד אבא מורי ז"ל, ובמשך דבורי אמר לי, אשר לפי השערתו זוכר ויודע כבודו הרבה יותר על-דבר-כל-זה, ולכן בקשתי בזה בעת הפנאי להעלות את כל הנ"ל על הכתב בפרטיות האפשריות, כי הריבוי בזה ישובח, ולשלוח לי, ורוב ת"ח על זה מראש".

במכתבו של ר' דוד רסקין לאביו (תולדות לוי יצחק ג, 271 ואילך) הוא מתאר לאביו על בקשתו של הרבי ממנו, והוא מתאר על כל השיחה שלו עם הרבי, ועל הזכרונות שהוא נתן לרבי.

ובמכתבו של ר' יעקב יוסף רסקין לרבי, הוא כותב בין היתר לרבי (שם, עמוד 277): "גם התניא של כבוד אביו הרה"ח ז"ל זי"ע שלמד בו תמיד נשאר אצלם, והי' בו הרבה הגהות עם כתב ידו של כבוד אביו, אשר אני זוכר מעט מהם, וכמו בפרק מ"א בענין גט וס"ת, למה הסדר קודם גט ואחר כך ס"ת, ונרשם בצדו שזהו ענין שקודם צריך להיות סור-מרע, ואחר כך ועשה טוב".

ואכן, שנים מאוחר יותר, כאשר ספר התניא הגיע לידי הרבי, וההערות של רבי לוי יצחק הודפסו בספר "לקוטי לוי יצחק", כותב שם רבי לוי יצחק בנוגע לקטע זה בתניא - שהוא כאמור, בשיעור חת"ת דהיום:

"בגט וספר תורה: צורך ב' הדמיונות, גט וס"ת, כי גט הוא מה שמגרש את האשה הרעה, וס"ת הוא המשכת הטוב. והיינו בחינת סור מרע, ועשה טוב, ואין טוב אלא תורה כו', כמו שכתוב כי לקח טוב נתתי לכם. הנה הלימוד בבינונים הוא בב' בחינות. א' לגרש את היצר הרע, כמאמר אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית המדרש כו', ב' המשכת הטוב, המשכת אלוקות על ידי התורה שלומד. זהו ב' הדמיונות דגט וספר תורה".

(וראה ביאורו של הרבי על דברים אלו של  אביו, בהתוועדות כ"ף מנחם אב ה'תש"י)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.