מערכת COL | יום ט"ו ניסן ה׳תשע״ט 20.04.2019

כיצד זה להרגיש אבוד? / מסר חסידי לחג

הערב בליל הסדר אנו אמורים לחוש את טעם המרור, "על שם שמיררו את חיי אבותינו במצרים" • להרגיש איך "עבדים היינו לפרעה במצרים", בעיקר איך יצאנו לחירות • ישנם זמנים נוספים שאנו חוגגים הצלה ממוות. אבל פסח זה טעם אחר לגמרי • שליח חב"ד בחדרה, הרב יוחנן בוטמן בטור חסידי למגזין פסח ב-COL • לקריאה >>>
כיצד זה להרגיש אבוד? / מסר חסידי לחג

מאת: הרב יוחנן בוטמן, שליח חב"ד בחדרה

***

מלך אחד יצא לנדוד בבגדים פשוטים כאחד העם, והרחיק ללכת מחוץ לעיר עד שתעה ביער הגדול.
שם לאחר ימים של חיפוש ותקווה, הרעב הציק לו וכמעט שנטה למות. בשארית כוחותיו המשיך ללכת והפעם ראה אור בקצה היער. סוף סוף בית. דפק בדלת. והתקבל על ידי איש פשוט ועני שהשיב את נפשו בפרוסת לחם יבשה ומים רותחים..

משנפרד ממנו, אמר לו המלך, אהיה לך אסיר תודה כל חיי. אתה מוזמן אלי לארמון בכל עת, בכבוד גדול. בהזדמנות הראשונה קנה האיש בגדים מהודרים ושם את פעמיו לארמון הגדול.
כטוב ליבו מהכבוד הגדול שאל את המלך בזחיחות הדעת, תגיד לי, "אז איך הרגשת כשהיית אבוד ביער האין סופי??"

המלך הרצין. המשרתים הבינו את הרמז.. והאיש הובל מיד למעצר.. זלזול בכבוד המלך ירום הודו, דינו עונש מוות! רגע לפני התלייה, ביקש המלך לדבר עם האיש הפשוט ואמר לו; "כך בדיוק הרגשתי כשתעיתי ביער". "רציתי שתרגיש זאת בעצמך!"...

*

הערב בליל הסדר אנו אמורים לחוש את טעם המרור, "על שם שמיררו את חיי אבותינו במצרים". להרגיש איך "עבדים היינו לפרעה במצרים", בעיקר איך יצאנו לחירות.

ישנם זמנים נוספים שאנו חוגגים הצלה ממוות. אבל פסח זה טעם אחר לגמרי. פה הכול התחיל, מאז גלות מצרים שנהיינו לעם, אנו בשרשרת ארוכה שטרם הסתיימה לחלוטין. עדיין מרגישים מאויימים, אין שקט וביטחון אבסולוטי.

עדיין, לא בכל מקום בעולם יפרסם בית חב"ד המקומי מראש את מקום עריכת הסדר, כדי לא להיחשף חלילה לגורמים עוינים. אבל בכל אופן דווקא הלילה נתבקש להיערך באופן אמיתי לתרחיש של גאולה.

*

נספר בהגדה את תחילת ההיסטוריה, "מתחילה עובדי עבודה זרה היו אבותינו" ונמשיך לומר, "ועכשיו קרבנו המקום (הקב"ה) לעבודתו". למה "ועכשיו", על מה שהיה אז? כי ההיסטוריה ממשיכה עד הערב שלנו!

נכון יצאנו ממצרים אבל לא לגמרי השתחררנו, עדיין קיימים אלו ש"עומדים עלינו לכלותינו". אבל "עכשיו קרבנו המקום". כי הנה כאן הרגע בערב הגדול, אנו חדורי תקווה לצאת לחירות, להיהפך לגמרי ל"בני חורין"..

"עכשיו" זה קורה..
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.