מערכת COL | יום י"ד ניסן ה׳תשע״ט 19.04.2019

117 ימי חינוך לכבוד הרבי

מושל מדינת ניו-יורק, אנדריו קואמו; ראש העיר של ניו יורק, ביל דה בלסיו הכריזו על 117 ימי חינוך לכבודו של הרבי  • חגיגה מיוחדת בבירת מדינת נו יורק  • ההוראה של הרבי לגבי מצוות צדקה עמדה במרכז החגיגות. סיקור מיוחד מהמעמד לכבודו של הרבי באולבני בירת מדינת ניו-יורק • לכתבה המלאה
117 ימי חינוך לכבוד הרבי





אולבני בירת מדינת ניו יורק לבשה חג. החגיגה לכבודו של הרבי. בשביל הרבי "עושים" זמן.

הכרזת המושל

מושל מדינת נו יורק אנדריו קואמו מכריז בגאון שמדינת נו יורק "גואה שבמשך 79 השנים האחרונות היה המרכז העולמי של תנועת חב"ד במדינתנו מדינת נו יורק" והוא מכריז על "117 ימי חינוך לכבוד הרבי במדינת נו יורק" והוא מפרט שהימים מתחילים מ"האחד עשרה בחודש ניסן". וכמוהו, ראש העיר של נו יורק. כולם גאים שבירת חב"ד ליובאוויטש נמצאת במקומם.

חגיגה מיוחדת התקיימה בבירה של מדינת ניו יורק לכבוד יום הולדתו של הרבי. חבר בית המחוקקים האסמבלי של מדינת נו יורק דוד ופרין, יושב ראש החגיגה פתח במילים חמות על הרבי ועל תנועת חב"ד. "זה זכות וכבוד מיוחד עבורי להיות היו"ר של החגיגה לכבוד יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש".

חינוך לכל הילדים

הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית פתח בדברי ברוכים הבאים לחברי בתי המחוקקים של מדינת ניו יורק, מקורביהם ופקידיהם.

הרב בוטמאן ציין כי כאשר הרבי מדבר על החינוך הוא מדבר על חינוך של כל הילדים ללא הבדל גזע, דת, צבע או לאום. הרבי אמר שהוא רוצה שכל הילדים יידעו שיש "עין שרואה ואוזן שומעת ושהעולם הוא לא ג'ונגל".

הרב בוטמאן ציין כי כיום יש לרבי למעלה מ- 5000 מוסדות בלמעלה מ- 1000 ערים ב- 102 מדינות בעולם.

הרב בוטמן הדגיש מה הרבי אמר שאנחנו חיים בדור האחרון של הגלות ובדור הראשון של הגאולה ואנחנו יכולים לקרב את הגאולה עוד יותר באמצעות מעשים
של "טוב וחסד".

"פעולותיו של הרבי"
הכרזתו של המושל אנדרו קואומו נקראה על ידי הנציג המיוחד שלו לקהילה היהודית מיכאל סנאו. מיכאל סנאו הדגיש כי יש להרבי תפקיד חשוב מאוד בחייו האישיים. חבר האסמבלי וולטר מוסלי והסנאטור זלנור מירי, המייצגים את קראון הייטס באסמבלי ובסנאט, דיברו בהתלהבות על הקשר החם שיש להם עם הקהילה היהודית של קראון הייטס, שהיא מודל של שלום ודו-קיום.

הרבי דואג לכולם
הרב ישראל רובין, השליח של הרבי באזור אלבני וסביבתה, המפקח על בתי חב"ד רבים, דיבר על היקף פעילות הרבי בכל רחבי העולם.

במהלך הפתיחה של האסמבלי של מדינת ניו יורק לכבודו של הרבי הודה הרב בוטמאן לחברים על ההחלטה שהם הכריזו על "117 ימי חינוך" לכבוד יום ההולדת 117 של הרבי.

קיום ההוראה המיוחדת של הרבי
לפתיחת הסענאט של ארצות הברית בוושינגטון

הרב בוטמאן הדגיש בחרדה את הוראת הרבי בשנת תנש"א כשפתח את הסענאט של ארצות הברית בוושינגטון: "נעם מיט זיך א צדקה פושקע און זאהלן אלע זעהען וואס דו טוסט און זאלן זיי וויסן אויף וואס געלט דארף גיין" - "קח עמך קופת צדקה וכולם יראו מה אתה עושה וידעו על מה כסף צריך ללכת". בשעת התפילה, קיים הרב בוטמאן את הוראת הרבי ליתן צדקה. הביא אתו קופסת צדקה נהדרת הסביר לחברי בית המחוקקים את פקודת הרבי והכניס דולר בקופסת הצדקה. אחרי זה הוא הזמין את כל חברי בתי המחוקקים להשתתף בנתינת דולר אחד לתוך קופסת הצדקה.

"אין זה ניסיון לגביית כספים" הרגיע הרב בוטמאן את חברי בית המחוקקים, "כי אז היינו מבקשים מכם יותר מדולר אחד, זה רק ענין של עשיית צדקה, טוב וחסד בפועל ממש" וכמו שהרבי אמר לעשות פעולות של”GOODNESS AND KINDNESS”

כוחה של הוראת הרבי
הי' נהדר לראות שאחרי תפילתו של הרב בוטמאן עמדו חברי בית המחוקקים בתור להכניס דולר בקופסת הצדקה בדחילו-ורחימו לכבוד הרבי. "תראו, הם עומדים בתור לקיים את רצון הרבי" אמר חבר האסעמבלי דוד וופרין בסיפוק רב.

"דער רבי האט זיי אנגערירט"

בהמשך דיברו אחדים מראשי המחוקקים ובדברי כולם - בני ברית ושאינם בני ברית - בלטו רגשי הכבוד, התודה וההערצה לרבי, ובכולם היה ניכר, בסגנון החסידים, "אז דער רבי האט זיי אנגערירט" –"הרבי השפיע עליהם".

מצות לפסח
הרב בוטמאן גם הביא אתו מצות שמורה עבור חברי בתי המחוקקים כהוראות הרבי ב״מבצע מצות״.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.