מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשע״ט 17.04.2019

אלפים באירועי הפנסאים בי"א ניסן ● גלריה

היכלי 'יד לבנים' בחולו אירח את חיילי צבאות ה' לכנס ארצי לרגל י"א ניסן ● בתכנית מיוחדת ששילבה קטעי מסך במה ושזורה בהומור, צפו המשתתפים בבניית הכנס מאחורי הקלעים  ● במהלך האירוע מאה חיילי צבאות ה' הועלו לדרגת 'רב טוראי' ● לסיפור המלא
אלפים באירועי הפנסאים בי
צילום: יחזקאל איטקין
"גוט יום טוב!" נשמעות קריאות בחצר האולם, עת בוא החסידים מכל קצות הארץ כשבראשם חיילי צבאות השם הנרגשים. בכניסה לאולם נערכת קבלת פנים וטעימות משקה ומזונות לקראת המעמד המיוחד.

קהל ההמונים המגוון הנוהר לכיוון אולם ההתוועדות, מעיד כאלפי עדים על עומק החיבור והקשר של הילדים, כמו גם הוריהם, ליום הבהיר ולבעל יום ההולדת.

כבר בכניסה התחושה ברורה. זהו יום מיוחד. זמן מיוחד. זוהי חגיגת יום טוב.

היכלי ''יד לבנים'' בחולון, המארחים במעגל השנה אירועים שונים מפאת איכות המבנה והאלמנטים, לובשים חג. האולם עמוס באלפי חיילים, לרגל היום הבהיר והזך י"א ניסן.

במנהגי יום הולדת קבע הרבי "לערוך התוועדות של שמחה עם בני ביתו, חבריו וידידיו, שבח והודי' להקב"ה". זו התוועדות של בני ביתו של הרבי, משפחות חיילי צבאות השם. יום הולדת מלכנו נרגש באוויר. אשרינו מה טוב חלקנו, מזלנו גובר!

מאחורי הקלעים

בתכנית מיוחדת, המשלבת קטעי מסך במה ושזורה בהומור, צופים המשתתפים בבניית הכנס, במה שקורה מאחורי הראיונות, במה שמתרחש מאחורי כל חלק באירוע וכך נחשפים לרגעים מרגשים בהם באה לידי ביטוי קריאתו של הרבי ביום הולדתו: אדם לעמל יולד, כשיש לך קושי בעבודת ה' עליך לדעת שתפקידך עלי אדמות הוא לעמול ולעבוד את ה' בשמחה ובטוב לבב.

שיר מזמור

הרגליים מתרוממות מאליהן, בספונטניות אמיתית... אחרי שעה של תוכנית מעוררת, על תפקידנו: אדם לעמל יולד.. מושרים 'ניגוני הקאפיטלאך' כבבית חיינו, משולבים בקטעי וידאו הסוחפים אותך אל הפירמידות מול פני הקודש, אי אפשר שלא לרקוד.

ר' שמחה פרידמן יחד עם הנגן יוסף חיים פוצחים בניגון של השנה, 'הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו'...

על המסך מוקרנת דמותו הקדושה שעה בה הרבי מעודד את קהל החסידים שלושים ושבע שנה אחורה, אך האהבה היא אותה אהבה, האמת היא נצחית, לעולם..  "כי לעולם חסדו..."

רבי אנו חייליך

הרב זעליג אלטהויז מבטא את גודל היום ומתאר בשפה ציורית את המתרחש ברגעים אלו בעולמות העליונים לפי שיחות קדשו של הרבי הריי"צ, הוא מתאר את מסירותו של הרבי לכל אחד באהבה אין סופית ועד כמה עמל הרבי עבור כל אחד מהילדים.

בסיום הדברים המרגשים מקהלת הפנסאים מבצעת את השיר המרגש של קעמפ גן ישראל ארץ הקודש, המתאר את הרגעים הנשגבים בהם משביע הרבי הרש"ב את בנו הרבי הריי"צ על אהלי הקודש בליובאוויטש שימסור את נפשו, וינהג באופן של 'כך ולא אחרת' ואת מסירות הנפש של כל ילד עבור רצון הרבי.

וזאת לתעודה

עיניהם המבריקות של אלפי ה'חיילים' המצטיינים, כמו בוהקות מכל צדדי ההיכל, שעה שעולים שמותיהם על מסכי הענק.

זה כבר כמה חודשים בהם משקיעים הילדים את מרצם בביצוע פקודות צבאות השם, וכך בהתמדה מעוררת השתאות הם ממלאים שבוע אחר שבוע לפי הוראות המפקדה אותן הם מקבלים דרך מערכת טלפונית מתקדמת.

מאה חיילי צבאות השם, הועלו לדרגת 'רב טוראי', הם עולים על הבמה ומניפים בידיהם את תעודות הפאר לקול תרועות החברים וההורים.

אליהם יצטרפו בהמשך חבריהם שזכו במדליות, ובהמשך יקבלו אף הם את דרגת 'רב טוראי' בצבאות השם.

נחת חסידי אמיתי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.