מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשע״ט 17.04.2019

לראשונה: "כינוס השלוחים השכונתי" בשכונה ט' באר שבע

בבית חב"ד שכונה ט' באר שבע ערכו לראשונה אירוע מיוחד של "כינוס השלוחים השכונתי" בערב י"א ניסן. הרעיון הוא שכל אחד מבאי בית חב"ד הוא שליח במקום מגוריו, ובתור שכזה, הוא מחלק לשכנים מצה שמורה לפני פסח, עורך טקס הדלקת נרות בחנוכה, תקיעת שופר בראש השנה, ופעילויות נוספות לאורך השנה • לסיפור המלא
לראשונה:
בבית חב"ד שכונה ט' באר שבע ערכו לראשונה אירוע מיוחד של "כינוס השלוחים השכונתי" בערב י"א ניסן. הרעיון הוא שכל אחד מבאי בית חב"ד הוא שליח במקום מגוריו, ובתור שכזה, הוא מחלק לשכנים מצה שמורה לפני פסח, עורך טקס הדלקת נרות בחנוכה, תקיעת שופר בראש השנה, ופעילויות נוספות לאורך השנה.

עשרות 'שלוחים' בכ-25 בניינים בשכונה התאספו לערב המיוחד, שהתקיים במתכונת דומה לכינוס השלוחים העולמי. מצגת מיוחדת עם סרטי וידאו ליוותה את האירוע. השליח הראשי לבאר שבע הרב זלמן גורליק דיבר על העיקרון שכל אחד שליח. נציגי השלוחים בבניינים שיתפו על חוויות מהפעילות עם השכנים.

מסמר הערב היה סיפורו האישי של השליח בבניין שד' ירושלים 52, ניסן פודולסקי. ניסן סיפר כיצד נקרא בתחילה 'יבגני', ורצה להיות שליח לחלק מצות שמורות בבניין שלו. הרב חיים הבר, השליח בשכונה, בירר האם יבגני מהול. יבגני השיב ש"הסבא התחיל", כלומר שהסבא עשה הטפת דם אך לא מילה כהלכה, כיון שבברית המועצות היה פחד לעשות ברית מילה. הרב הציע שיבגני יעשה ברית, אך יבגני השיב בשלילה כי "יש לו פחד מוות". למרות זאת נתן לו הרב מצות לחלוקה בבניין. למחרת חילק מצות בבניין, ולמחרתיים נסע ביוזמתו לארגון 'ברית יוסף יצחק' ועבר ברית מילה ופדיון הבן, ונקרא שמו בישראל 'ניסן'. את הכוח להתגבר על הפחד, זוקף ניסן לחלוקת המצות.

בשיאו של הערב הגיע מעמד ה'רול קול'. הוכרז כל בניין, ולקול תשואות המשתתפים נקרא השליח בבניין לקבל שי אישי מאת השלוחים הרב זלמן גורליק והרב חיים הבר. גם מקומו של 'הריקוד הספונטני' לא נפקד, ובסוף הרול קול יצאו המשתתפים בריקוד נלהב מלא בהתרגשות.
בסיום האירוע התיישבו השלוחים בשכונה לתמונה קבוצתית, ואף חתמו על פדיון נפש לרבי. הנוכחים יצאו מהערב בתחושת העצמה מיוחדת, שתביא לפעולה נמשכת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.