מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשע״ט 16.04.2019

צמרת הממשלה במעמד המרגש של 'כולל חב"ד' ● תיעוד ענק

היה זה אירוע שלא יישכח. מושקע, מפואר, מרגש. אירוע שייחרט היטב בקשר המשתתפים בו, עוד שנים רבות ● בר המצווה השנתית של 'כולל חב"ד', ל-117 נערים יתומים מכל רחבי הארץ, נערכה אתמול (שני) בירושלים עיר הקודש, בהשתתפות הרבנים הראשיים, שרים, חברי כנסת, נגידים ואישים בכירים ● האירוע נערך כמיטב המסורת לרגל י"א ניסן, יום הולדתו של הרבי, והוקדש לזכרו של הרב עמרם בלוי ע"ה, מנהל 'חסד מנחם מענדל' - החטיבה החינוכית של ה'כולל' שהשבוע חל יום השלושים שלו ● כל מה שהיה באירוע בכתבה המלאה ● בר המצווה של כולל חב"ד
צמרת הממשלה במעמד המרגש של 'כולל חב
(צילומים: שימי קוטנר)
צילומים: שימי קוטנר

היה זה אירוע שלא יישכח. מושקע, מפואר, מרגש. אירוע שייחרט היטב בקשר המשתתפים בו, עוד שנים רבות. בר המצווה השנתית של ארגון החסד הוותיק 'כולל חב"ד', ל-117 נערים יתומים מכל רחבי הארץ, נערכה אתמול (שני) בירושלים עיר הקודש. 

האירוע נערך כמיטב המסורת, ערב י"א ניסן, יום הולדתו של הרבי. המסורת הזו החלה כבר לפני עשרות שנים, אבל בכל שנה מחדש נערכת עם מלוא ההשקעה והשטורעם, משל היה זה האירוע הראשון. לצד 'כולל חב"ד', שמשקיע כמידי שנה במעמד המפואר, היו חתנים נוספים שתרמו מהונם להצלחת האירוע ברוב פאר, ובהם: הנגיד החסידי הרב אליהו שלוסברג - לעילוי נשמת אביו הרב אברהם יצחק שלוסברג ע"ה, ארגון 'בית' מברזיל בראשות השליח הרב יצחק משען ו'קרן מרומים'. 

החגיגה נפתחה ברחבת הכותל המערבי, שם התקבלו הנערים הנרגשים בתופים ובמחולות שהקפיצה את כל הרחבה הקדושה. עם בואם, קיבלו חתני בר המצווה זוגות תפילין, מתנת 'כולל חב"ד'. לאחר מכן נערכה התפילה החגיגית והעלייה לתורה, כשבני המשפחות מלווים אותם כל העת, לצד צוות 'חסד מנחם מענדל' - החטיבה החינוכית של 'כולל חב"ד', המלווה את היתומים והאלמנות בכל ימות השנה. 

בסיום התפילה נערכה לנערים פעילות חינוכית מיוחדת ועשירה ב'בנייני האומה', בהשקעה ובמסירות גדולה של צוות 'חסד מנחם מענדל'. 

בשעת צהריים, במרכזו של היום הגדוש הזה, התכנסו כולם לטקס החגיגי של בר המצווה שנערך לצד שולחנות ערוכים וברוב פאר והדר. 

על מסך הוידאו הענק, נראה האדם שכולם עכשיו חשים בחסרונו יותר מכל. זהו הרב עמרם בלוי ע"ה, שניהל במשך שנים את 'חסד מנחם מענדל' במסירות אין קץ ושימש עבור רבים מהנערים כאבא. על כל שולחן מונחים אלבומים מפוארים על חייו של הרב בלוי ע"ה, שנהרג בתאונה טראגית בירושלים. בהשגחה פרטית מופלאה, בשבוע בו נערך האירוע, חל גם יום ה'שלושים' לפטירתו. 

לצד הנערים ובני המשפחות, נטלו חלק אישים בכירים, ובראשם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לצד רבני העיר ירושלים, הראשון לציון הרב משה שלמה עמאר והרב אריה שטרן. בנוסף, נטלו חלק במעמד: רבה הטרי של העיר בני ברק הרב יצחק אייזיק לנדא, רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו, רבה של העיר באר שבע הרב יהודה דרעי, רבה של העיר קריית גת וחבר בית דין רבני חב"ד הרב משה הבלין, רבה של העיר חולון וחבר בי"ד רבני חב"ד הרב יוחנן גוראריה ומשפיע הישיבה המרכזית בכפר חב"ד הרב שניאור זלמן גופין.

את המעמד כיבדה צמרת הממשלה, פחות משבוע אחרי הבחירות הסוערות: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר התיירות יריב לוין, שר הקליטה וחבר הקבינט יואב גלנט, השר לענייני ירושלים זאב אלקין, שר האנרגיה יובל שטייניץ, השר לשיתוף פעולה איזורי צחי הנגבי, שר הכלכלה אלי כהן, שר הפנים הרב אריה דרעי, סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, סגן שר הביטחון אלי בן דהן, יו"ר ועדת חינוך הרב יעקב מרגי, סגן השר וחבר הכנסת משולם נהרי, חבר הכנסת אמיר אוחנה, חבר הכנסת ויו"ר ועדת הפנים יואב קיש, יו"ר ועדת הכנסת וחבר הכנסת מיקי זוהר, חבר הכנסת ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי וראש עיריית ירושלים משה ליאון.

האורחים הנכבדים התקבלו בכניסה לאולם על ידי צוות 'כולל חב"ד'. ר' זלמן וולף הופקד על הבאת אישי הציבור ושייט באולם במיומנות של בין "מזכיר ממשלה" ל"יו"ר קואליציה". 

בזה אחר זה עלו הנכבדים הבכירים, כל אחד לזמן קצר שהוקצב מבעוד מועד, בכדי לברך את הנערים. תקצר היריעה מלפרט את נאומיהם של שלל המכובדים, אולם כל אחד מהם ביטא את תחושתו המרגשת מול ההשקעה והמסירות של 'כולל חב"ד' למענם של הנערים היתומים. 

חלק מהנואמים ניצלו את הרגעים הקצובים בכדי לספר על חוויה אישית. כך, השר לענייני ירושלים זאב אלקין, סיפר כי בילדותו לא חגג בר מצווה, בגלל האימה מכוחות הסובייטיים. 

מיד לאחר איחול הברכה, התכבדו לשאול שאלה את הנערים, במסגרת שעשועון מושקע, כשכל נער יכול להשיב באמצעות שלט מיוחד. 

הנאום המרגש ביותר היה של הגב' יפעת אתיאס, אמא של אחד הנערים. היה זה נאום מצמרר שסיפק הצצה קטנה, אבל עוצמתית, לפעולותיו הכבירות של הרב עמרם בלוי ע"ה. לרגעים אחדים נשנק קולה של הגב' אתיאס, כשהזכירה את שמו של הרב בלוי ע"ה. 

ובהמשך לדבריה העוצמתיים, הוקרן קליפ וידאו שגרם לרבים מהמשתתפים להזיל דמעה. בוידאו נראה הרב בלוי ע"ה, במהלך פעולותיו במעגל השנה עם היתומים והאלמנות. חסרונו הורגש עד מאוד בקרב הנוכחים בבר המצווה שהוקדש כולו לזכר נשמתו הקדושה. 

למעמד קבלת עול מלכות שמים, הוזמן הראשון לציון הרב עמאר. כמיטב המסורת במעמדי 'כולל חב"ד', הרב עמאר הזמין את הקהל לעמוד על רגליו וקרא פרקי קבלת עול מלכות שמים. לאחר מכן נשא נאום ובו דיבר על היום הגדול הזה, בו רואים איך שעם ישראל מאוחד עם התורה. "אשרינו שאנחנו זוכים למעמדים האלה", אמר הרב ובירך את הנערים שהשם יערה עליהם רוח עוז וגבורה להיות גאים בתורת השם. 

את המעמד המרגש הנחה בטוב טעם ר' אפרים קמיסר, שהזמין את המכובדים, ובין הנאומים שילב מסרים יהודיים-חסידיים. 

כאמור, מאחורי במעמד הגדול עמד צוות מסור של 'חסד מנחם מענדל', ובראשם: הרב שי ויזל, הרב יצחק מרטון והרב חיים קפלן. 

על ניהול ההפקה ביד רמה, הופקדה חברת 'צבעים הפקות'. 

נחתמה לה עוד חגיגת בר מצווה גדושה ובלתי נשכחת וב'כולל חב"ד' ממשיכים במרץ לקראת שלל פעולות החסר הבאות, לקראת חג הפסח הקרב ובא. 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.