מערכת COL | יום ט' אייר ה׳תשס״ה 18.05.2005

הרמטכ"ל המיועד ביקר בישיבה בכפר-חב"ד

סגן הרמטכ"ל והמיועד להכנס לתפקיד ראש המטה הכללי, האלוף דן חלוץ, ערך הבוקר (רביעי) ביקור בישיבת 'תומכי תמימים' בכפר-חב"ד. את האורח הזמין ר' מנחם לרר, שכיהן בעבר כיו"ר ועד כפר-חב"ד וכיום חבר הוועד. ל-COL נודע כי בוועד כפר חב"ד הובעה מורת רוח מהזמנת האורח הנכבד ללא תיאום עם הוועד וללא אישורו של יו"ר הוועד ר'  בנימין ליפשיץ, נורמות שהונהגו דוקא ע"י ר' מנחם לרר עצמו, בעת שעמד בראש הוועד. בהקשר לאמור הגיע לידי COL מכתב מרבו של כפר חב"ד, הרב מרדכי שמואל אשכנזי, שנכתב לפני עשר שנים, בו הוא כתב מפורשות כי "ביקורים רשמיים של אורחים רשמיים בכפר-חב"ד או במוסדותיו, יכולים להיערך אך ורק אם הם בתיאום מוקדם עם ועד כפר-חב"ד ובהסכמתו". נודע כי דבר הביקור לא הובא גם לידיעת אגודת חסידי חב"ד ואף לא לידיעת צעירי אגודת חב"ד האמונים מטעם תנועת חב"ד על הפעילות עם חיילי צה"ל. בצעירי חב"ד סבורים כי היה נחוץ מאד, לטובת האינטרס הכולל של תנועת חב"ד, שהרמטכ"ל המיועד יוועד אף עמם ויקבל סקירה על הפעילות שיזם הרבי עם חיילי צה"ל, פעילות שבמסגרתה מבקרים חסידי חב"ד כמאה וחמישים אלף חיילים בסוכות, חנוכה ובפורים, מביאים אליהם את שמחת החגים, מחלקים להם חנוכיות ונרות, סופגניות, משלוח מנות ועוד. פעילות זו היתה כה חביבה אצל הרבי, עד כי הוא השתתף, ביזמתו הקדושה, בהוצאות פעילות, זו מדי שנה. צילום מכתבו של הרב אשכנזי ב'כתבה מלאה'.
הרמטכ
אחד העסקנים אמר ל- COL כי נראה שזכרונו של לרר קצר, כי אם לא כן, לא מובן כיצד לרר מרשה לעצמו לצאת בפומבי ובריש-גלי נגד הוראת הרב אשכנזי, הוראה שהוא עצמו יזם, והפציר ברב אשכנזי להודיע על כך בזמנו, למרות אי הנעימות שהיתה כרוכה בכך.

העסקן מאחד המוסדות הוסיף ואמר כי גישה כזו, לדאוג לאינטרס של מוסד אחד תוך התעלמות מהאינטרסים של שאר המוסדות, עומדת בסתירה מוחלטת להוראות הרבי, והיא מנוגדת לעמדתם של כל שאר מנהלי המוסדות, המעונינים להסדיר ביקורי אורחים חשובים בתיאום מוקדם ובשיתוף כל העסקנים, ובראשם יו"ר ועד כפר חב"ד, יו"ר אגודת חסידי חב"ד, צעירי אגודת חב"ד ומנהלי שאר המוסדות. יצויין, כי זו לא הפעם הראשונה שר' מנחם לרר מביא אורחים נושאי משרות בכירות לכפר-חב"ד, ומפר את הכללים שהוא עצמו התווה בעת שכיהן כיו"ר הועד.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כמה יפה
ט' אייר ה׳תשס״ה
לראות ולהזכר בזמנים הטובים שראשי צה''ל היו באים לכפר ומניחים תפילין.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.