מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשע״ט 17.04.2019

6 שלוחים צעירים משתפים: היכן היו רוצים להתארח ב'סדר'?

וְאֶת עֲמָלֵנוּ: לרגל חג הפסח שוחח 'מרכז התקשורת החב"די' עם שלוחים צעירים מרחבי תבל - שב'ליל הסדר' הקרוב יארחו יהודים מכל הגוונים סביב השולחן הערוך בכל טוב - ושמענו מהם: אצל מי הם היו רוצים להתארח בחג - ומדוע? • פרויקט מיוחד במגזין פסח ב-COL • "מה נשתנה הלילה הזה" >>>
6 שלוחים צעירים משתפים: היכן היו רוצים להתארח ב'סדר'?
'ליל סדר מסביב לעולם'; ארכיון COL


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

הם שלוחים צעירים מלאים באנרגיה חסידית ומפיצים את אור היהדות במשך כל השנה - בקרב היהודים בתפוצות. חלק גדול מעבודתם מתנקז לחג הפסח, אז הם יארחו סביב שולחן 'ליל הסדר' את הבן החמישי, עליו דיבר הרבי.

לרגל חג הפסח תשע"ט שיחול בסופשבוע שוחח מגזין פסח ב-COL עם שלוחים צעירים מרחבי תבל - שב'ליל הסדר' הקרוב יארחו יהודים מכל הגוונים סביב השולחן הערוך בכל טוב - ושמע מהם: אצל מי הם היו רוצים להתארח בחג - ומדוע? 

***

הרב שניאור מעטוף - שליח חב"ד בבית הרפואה 'הלל' בחדרה:

"זו שנה שלישית שאנחנו עורכים ליל סדר למאושפזים ובני משפחותיהם ולצוות הרפואי. כל שנה מספר המתארחים קופץ בכמה עשרות אנשים. ליל הסדר מאוד מגוון, וכל אחד מגיע עם הסיפור הרפואי האישי שלו, ואנו דואגים לתת לכולם תחושה של בית ותקווה.

"לולא היינו בשליחות - הייתי מאוד רוצה לחזור לימים בהם היינו עושים את 'ליל סדר' אצל סבא וסבתא ז"ל, שם היינו מתארחים באוהל ענק כל המשפחה המורחבת (מאוד) כן ירבו, עם אווירה חגיגית חוויה מיוחדת, וזאת - עד השעות הקטנות של הלילה ושמחה גדולה.

"כיום אנו זוכים להיות בשליחות המלך. שנזכה לעשות נח"ר ולהחיש את הגאולה השלימה, ונזכה לעשות ליל סדר כבר בירושלים ורבינו בראשינו".

הרב מוישי מנדלסון - משלוחי חב"ד בפרנקפורט-גרמניה:

"אנחנו בשליחות כבר עשר שנים, ויצא לנו לעשות את כל סוגי ה'ליל-סדר'. גם הגדולים מאוד עם 200 אנשים כאורחים וגם יותר קטנים ואישיים. לכל 'סדר' יש את המיוחדות שלו - מצד אחד כשהסדר גדול יש הרבה עוצמה, כש-200 איש שרים ביחד 'מה נשתנה' וכו'. מאידך - כשהסדר קטן ויותר אישי, יש זמן ואפשרות להתעכב ולספר יותר.

"הייתי רוצה לחוות את 'ליל הסדר' עם סבי הרה"ח ר' יצחק מנדלזון שליט"א משכונת חב"ד בלוד. אני חושב שהעניין בליל הסדר - הוא לספר ולעניין... ואין יותר טוב ומעניין ממנו".

הרב שניאור כהן - שליח חב"ד בשכונת פסגות אפק בראש-העין:

"אנו בשליחות של הרבי זאת השנה הרביעית. מלבד ה'ליל הסדר' המרכזי בעיר, בו ישתתפו כ-100 איש, אנו נערוך גם סעודת 'שביעי של פסח' עם אורחים.

"יש לי געגועים לזמנים היפים ב'ליל הסדר' אצל הרבי, בשנת ה'קבוצה' ועוד, כאשר היינו מסיבים יחד התמימים שעות רבות עם כל החומרות של החג, ובמיוחד בלילה השני של פסח, עם ההסברים של ההגדה, מה שלא ניתן לעשות כיום ב'שליחות'. כנ"ל בשביעי של פסח, היו מגיעים להתוועד בחצרות-קודשנו חסידים ואנשי מעשה, וזה חסר מאוד. שם הייתי רוצה להתארח". 

הרב סעדיה גלויברמן - שליח חב"ד בקרטחנה-קולומביה:

"זאת השנה השנייה שלנו בשליחות, אך בפועל תהיה הפעם ה-3 בה נארגן את ליל הסדר בעיר שליחותינו. ומדוע? היות והגענו הנה טרם שיצאנו לשליחות, וערכנו פה את ליל הסדר.

"השנה נערוך את ליל הסדר באולם מפואר שנבנה ע"י ערבים טורקים ומשמש את ערביי האזור: ירדנים, טורקים, לבנונים, סורים ועוד. שמו: טורקו - הקלאב של הטורקים.

"ליל הסדר מורכב מתיירים ויהודים מקומיים, ואלו מאושרים שהאירוע יתקיים באולם כזה - היות והם כביכול מתנגדים ליהודים. וזה כמן סגירת מעגל.

"אני זוכר שכבחור שמעתי וקראתי רבות על ה'סדר' שהרבי היה עושה בביתו של הרבי הריי"צ, ובעייני זה היה חלום עבורי - שם הייתי רוצה להתארח. לראות מהו 'ליל הסדר' אצל הרבי - בליל החירות, ברגע שבו הקב"ה מוציא את עם ישראל ממצרים, והרבי, משה רבינו שבדור - הוא זה שמוציא את עם ישראל בכל רגע מהגלות. אני עוד אופטימי ובעז"ה נזכה לכך.

"עבורי - ליל סדר הוא זמן רוחני, לא רק גשמיות ומנהגים. סבי, הרב אשר גלויברמן עושה אצל הוריי שיחיו את ליל הסדר, ותמיד הוא עורך את הסדר עם הרבה דברי תורה ושיחות של הרבי".

הרב אורי בלוי - משלוחי חב"ד במומבאיי-הודו:

"למעשה בשנה זו הראשונה בשליחות שלנו איננו עושים סדר לבד, אלא מחברים את האנשים אל ליל הסדר הגדול שעושים השליח הראשי הרב ישראל וחיה קוזלובסקי, שמשפיעים על כל העיר ומגיעים לכל יהודי. באירוע ליל הסדר צפויים להשתתף כמאה וחמישים איש, יהודים מקומיים - מבוגרים וצעירים, מטיילים ואנשי עסקים.

"הכי מצופה באפשרות שיש - להיות בליל הסדר אצל הורי יקירי שיחיו. במשך כל השנה כולה הם נותנים את עצמם עבורנו. חינכו אותנו בהתקשרות לרבי ובביצוע השליחות שלו - אפילו שזה על חשבון הביקורים המשפחתיים השבועיים או החודשיים.

"מגיע להם את כל הערכה שבעולם בוויתור האישי שלהם, לראות ולחוש את הנכדים והנכדות והכל למען השליחות. והכל מתוך שמחה ורצון אמיתי". 

הרב מוישי רסקין - שליח חב"ד באוגנדה-אפריקה:

"אנחנו נמצאים מזה שנתיים בשליחות, וזה הפסח השלישי שאנו מארגנים - וב'ליל סדר' הזה ב"ה מצפים לכ-100 אנשים.

"החלום שלי, זה שהמשפחה שלי תהיה איתי בשליחות בפסח, אצלי בבית חב"ד. הדבר היחיד שחסר לי באופן אישי - זה המשפחות שלנו בפסח. מצד שני, הסיפוק של השליחות - אין לו תחליף. הלוואי ויכולנו לשלב את שניהם ביחד. ממילא, אני לא רוצה מקום אחר, אלא את כולם כאן - איתנו באוגנדה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.