מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תשע״ט 14.04.2019

שורת מענות בפרסום ראשון > לקראת יום הבהיר י"א ניסן

בקונטרס 'התוועדות' החדש, שהופיע מטעם 'ועד הנחות בלה"ק' לקראת חג הפסח, מופיעים בנספח מיוחד מספר אגרות ומענות קודש חדשים • מזכירו של הרבי, הרה"ת ר' יהודה לייב גארנער ביקש לברר האם נכונה השמועה בשמו של הרבי בקשר להידוק קשר התפילין של יד לאחר הברכה, והרה"ת ר' ישראל יהודה לוין ביקש לברר איך להשפיע על אנשים שנמצאים כל היום בעבודה מנץ החמה ועד צאת הכוכבים לגבי הנחת תפילין • להורדה
שורת מענות בפרסום ראשון > לקראת יום הבהיר י
המזכיר הרב גרונר בפתח חדרו הק' של הרבי; י"ד ניסן תש"נ. JEM
כרועה נאמן לעם ישראל, מנהיג ונשיא הדור, הדגיש הרבי שוב ושוב שבעניני הלכה יש לפנות אל רבנים מורי הוראה בפועל. כמעט לכל השואלים והמבקשים לקבל ממנו הכרעה הלכתית, נהג לענות בכיוון זה.

זעיר פה זעיר שם, בצבצו הכרעות הלכתיות שחשפו טפח משיטתו ההלכתית של הרבי, ומתוך עשרות אלפי מענות ואגרות קודש, לוקטו במאמץ רב פיסות שהפכו לפסיקות הלכתיות בכל חלקי השולחן ערוך, ויצאו לאור בבימות שונות ברבות השנים.

מנהגי חב"ד, מנהגי 'בית הרב' ומנהגי קהל החסידים, היו יקרים וחביבים אצל רבינו. בעצמו נהג לתעד במחברתו את אשר ראה – מנהגיו והליכותיו של כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע, ומנהגים אלו שאת חלקם פרסם רבינו עצמו בקונטרסים או בספרים שונים, נדפסו אחר כך מתוך המקור, בסדרת ה'רשימות' שיצאו לאור לפני קרוב לחצי יובל שנים.

במסגרת עבודת מערכת 'אגרות קודש', שע"י בית ההוצאה לאור של תורת רבינו 'ועד הנחות בלה"ק' בראשות הרב חיים שאול ברוק שיחי', מתפרסמים מידי שבוע אגרות או מענות קודש חדשים, שייצאו לאור בכרכי 'אגרות קודש' ההולכים ונדפסים, או יופיעו בכרכי ה'מילואים' לשנים קודמות. עד עתה יצאו לאור ל"ב כרכים, והכרך הל"ג הכולל את האגרות משנת ה'תשל"ח יופיע לקראת יום ההילולא ג' תמוז – 25 שנה.



בקונטרס הטרי של לה"ק שיופץ השבוע לקראת חג הפסח, מופיע מענה מיוחד, שנרשם על גליון שאלה של המזכיר הרה"ת ר' יהודה לייב גראנער שיחי'.

הרב גראנער, שלצד עבודת המזכירות, גם סייע בשנים הראשונות בעבודת הליקוט והעריכה של 'ספר המנהגים' שיצא לאור ע"י קה"ת, שאל בהזדמנות:

כ"ק אדמו"ר שליט"א

בדבר פתיחת וקשירת העניבה בתפילין של יד, ישנה שמועה כאילו אשר כ"ק אדמו"ר שליט"א אמר בתור הוראה שאין נכון שתהא העניבה פתוחה בעת אמירת הברכה, כי אז יש הפסק בין הברכה להידוק התפילין על היד,

ודעתו אשר העניבה תהיה קשורה (פארמאכט) ולאחרי הברכה רק לקרב התפילין של יד להיד לקשרה ולהדקה.

לייבל

ועל גליון שאלה זו (האצור בארכיון ספריית אגודת חסידי חב"ד) הואיל רבינו להשיב בכתב יד קודשו:

"אין הוראה ממני לאיזה צד שיהיה".
ע"כ.

וראה עוד בארוכה בזה: 'מקדש מלך' חלק רביעי עמוד תצט ואילך, 'ימי מלך' חלק שלישי עמוד 984.



מענה נוסף, הקשור למצוות הנחת תפילין וניתן ללמוד ממנו לשאלות העולות מפעם לפעם בנוגע ל'מבצע תפילין', מתפרסם בקונטרס זה, מחודש תשרי ה'תש"ל:

הרב ישראל יהודא לוין, שאל את רבינו איך "להתנהג ומה לענות לאנשים שנוסעים לעבודה לפנות בוקר ובאים בלילה, אם רוצים להשפיע עליהם שיניחו תפילין בביתם".

ועל זה הואיל רבינו להשיב בכתב יד קודשו:

1) בזה הרי פסק דין ברור בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן.

2) בנוגע להנוסעים לעבודה לפנות בוקר ובאים בלילה, שקלא וטריא באחרונים, ויעשה בזה כהוראת רב מורה הוראה.

3) אזכיר על הציון לכל הנ"ל.




לעיון במענה המיוחד, ולהורדת הקונטרס:

לגרסת הדפסה - לחצו כאן!
לגרסת קריאה - לחצו כאן!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.