מערכת COL | יום ה' ניסן ה׳תשע״ט 10.04.2019

נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בוֹ: הניגון החדש של ר' שולם ברוכשטט לי"א ניסן

כשבארץ עסוקים במתח בכמות המנדטים המדויקת של כל מפלגה ומפלגה, מפרסם ר' שלום הלוי ברוכשטט, במהלך שמחת נישואין באולמי 'אוהלי תורה' שבקראון הייטס, את ניגונו החדש לקראת יום הבהיר י"א ניסן ● כך זה נשמע ● הוֹדוּ לַיהוָה כִּי-טוֹב: כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ ● לצפייה בוידאו, ולהאזנת הניגון
נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בוֹ: הניגון החדש של ר' שולם ברוכשטט לי
מתוך הוידאו | באדיבות המצלם

שלמה מן, כתב COL

כיום זה כבר הפך לשגרה: עם שוך חגיגות ימי הפורים מתחיל רפרטואר הניגונים החב"די להתמלא בעשרות לחנים חדשים על פרקו החדש של הרבי בתהלים, פרי תוצרתם של אנ"ש והתמימים מרחבי תבל. מה שהחל בתחילת שנות המ"מים עם שניים שלושה בעלי מנגנים הפך כיום לגל של עשרות (!) שמידי שנה, לקראת יום הבהיר י"א ניסן, מקדישים את מיטב שעותיהם להלחנת ניגון, מתנת בן לאביו לקראת יום הולדתו

אולם ללא ספק – על אף גל הניגונים המרובים, ומבלי לנסות "לקלקל את החגיגה" ח"ו - עיני כולם נשואות בזמן פרוס חודש האביב את כנפיו אל בית חיינו, או מדויק יותר – אל ר' שולם ברוכשטט, ששמו הפך מזוהה יותר מכל עם י"א ניסן ועם "הניגון החדש על פרקו של הרבי".

זכה ר' שולם שעשרות מלחניו התקבלו על ידי החסידים והפכו ל'נכסי צאן ברזל' בספר הניגונים החב"די. שמונה מניגוניו עלו על שולחן המלך וזכו לעידודים נמרצים מהרבי. אין ילד חב"די כיום שלא מכיר את "אורך ימים", "ילכו מחיל אל חיל" או "וייתן בפי שיר חדש" - כולם פרי לחניו של ר' שולם.

הערב זה קרה. במהלך שמחת חתונה, שהתקיימה באולמי 'אוהלי תורה' שבקראון הייטס, פרסם ר' שולם לראשונה את ניגונו החדש.

צפו בוידאו:



בשולי היריעה, נביא קטע משיחה שקיים כתבנו מנדי קורטס עם ר' שולם ברוכשטט לקראת י"א ניסן בשנה שעברה, אז שמע ממנו האם גם כיום, עשרים וארבע שנים אחרי ג' תמוז הוא חש את אותן תחושות שהרגיש לפני עשרים ושלושים שנה, בעת שהלחין את הניגונים בשנות האור. "מה אתה חוגג י"א ניסן אם דברים השתנו?" שאל אז ר' שולם רטורית מיניה וביה. "אם מבחינתך י"א ניסן הוא יום שגם כיום צריכים לציין ולחגוג במלוא העוצמה, ברור שניגון חדש הוא חלק מכך.

"לגבי אישית, אני יכול לומר בפה מלא כי אינני חש כל שינוי אז או עתה. תמיד לפני שהתחלתי להלחין את הניגון מה שעמד במרכז מחשבתי ומיקד את תשומת ליבי, היה להביא לרבי מתנה לקראת י"א ניסן. זה מה שחשתי אז, וזה מה שאני מרגיש כיום מידי שנה בשנה. ג' תמוז משנה בזה משהו?!"

לקריאת הריאיון המלא לחצו כאן >>>
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.