מערכת COL | יום ה' ניסן ה׳תשע״ט 10.04.2019

לילה של מהפך: נתניהו והימין ניצחו, המפלגות החרדיות התחזקו

בתום לילה דרמטי של מדגמים, ותוצאות אמת חלקיות, בתום ספירת 95 אחוז מהקולות מתבהרת התמונה: נתניהו מוביל מעט על מפלגת כחול-לבן, וגוש הימין מתחזק ל-65 מנדטים ● המפלגות החרדיות מתחזקות כל אחת ל-8 מנדטים, ו'הימין החדש' של בנט לא עובר את אחוז החסימה ● כל הפרטים
לילה של מהפך: נתניהו והימין ניצחו, המפלגות החרדיות התחזקו
נתניהו וגנץ במדגם הלילי (צילום מסך)

ההיסטוריה חוזרת על עצמה: מי שהוביל במדגמים הראשונים, בחלקם אף במספר מנדטים בתחילת הלילה, היה בני גנץ ומפלגתו 'כחול לבן'. ככל שהחלה ספירת הקולות, המגמה התהפכה: הליכוד בראשות נתניהו הובילו בפער קטן אך משמעותי לאורך כל זמן הספירה בתוצאות האמת.

לאחר ספירת 97% מהקולות, 'הליכוד' התחזק ל-35 מנדטים. 'כחול לבן' קיבלה 35 מנדטים או 34 (לאחר ספירת קולות החיילים) ובכך מתייצבת התוצאה על יתרון גדול לגוש הימין. ש"ס ו'יהדות התורה' הפתיעו לטובה עם 8 מנדטים כל אחת. בשתי המפלגות החרדיות הצהירו מיד כי יתמכו בנתניהו להרכבת הממשלה.

נאום ניצחון מוקדם מידי

כשעה לאחר פרסום המדגמים, שכאמור הצביעו על יתרון משמעותי לכחול לבן, ארבעת ראשי המפלגה בני גנץ, יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי רצו למטה המפלגה התחבקו, רקדו והיושב ראש בני גנץ גם נשא נאום ניצחון וכבר תפר חליפות.

בנאומו אמר גנץ: "בבחירות יש מפסידים, בבחירות יש מנצחים. ואנחנו המנצחים. אני אהיה ראש הממשלה של כולם".

ככל שהתקדמו השעות אל תוך הלילה, התסריט המוכר ממערכות בחירות קודמות חזר והתממש: הליכוד החל להוביל בעקביות ככל שהנתונים זרמו לוועדת הבחירות המרכזית. נתניהו יצא עם רעייתו לנאום ניצחון. "הישג מדהים ובלתי נתפס", אמר נתניהו.

"אני מאמין שהקדוש ברוך הוא וההיסטוריה נתנו לעם ישראל הזדמנות נוספת, הזדמנות פז להפוך את מדינתו לאומה חזקה, מן החזקות בין אומות העולם", אמר נתניהו בין היתר.

ההישג המפתיע של המפלגות החרדיות

דרעי אמר פרק תהילים במטה הבחירות שלו לאחר תפילת מנחה, להצלחת רשימתו. והיתה לו סיבה טובה לדאגה: בסקרים הוא דשדש סמוך ונראה לאחוז החסימה. הישג מרשים עם 8 מנדטים, שם חזרה את ש"ס על המפה כגורם מרכזי בממשלה החדשה שתקום. מיד לאחר סגירת הקלפיות, הצהיר דרעי כי יתמוך בנתניהו, כמו שהבטיח במהלך מערכת הבחירות. רשימתו ש"ס הופכת להיות השלישית בגודלה במערכת הבחירות הנוכחית.

יעקב ליצמן, הצהיר אמש כי למרות המדגמים הנותנים 7 מנדטים ליהדות התורה, הוא מצפה לתוצאות אמת של 8 מנדטים, והוא צדק. מ-6 מנדטים ל-8 זו קפיצת מדרגה משמעותית. יש יאמרו 'גידול טבעי', אך התמיכה של אלי ישי, והצבעה של אלפי חסידי חב"ד ברחבי הארץ, הביאו ככה"נ את המנדט השמיני.

שתי המפלגות החרדיות בסה"כ 16 מנדטים, כוח משפיע בכל ממשלה שתקום.

איחוד הימין, מתייצבת על 5 מנדטים, לאחר לילה מורט עצבים של דשדוש סביב אחוז החסימה עם 4 בלבד. נציגי עוצמה יהודית - בחוץ.

מפלגת העבודה בשפל חסר תקדים

מ-24 מנדטים ל-6 בלבד, מדובר בהתרסקות. כבר אמש, ח"כ איתן כבל תקף את יו"ר העבודה גבאי ודרש ממנו להתפטר מיידית. מפלגת השלטון ההיסטורית, לא חוותה משבר כה עמוק בעשרות השנים האחרונות.

הימין החדש – הרפתקה מסוכנת
אלפי קולות חסרים לימין החדש של בנט ושקד, במה שמסתבר כהרפתקה מסוכנת. יש יאמרו יהירה גם כן, פיצול הרשימה כדי ליצור 'בריאה חדשה' שתנגוס בקולות הימין החילוני. עם נתניהו לא כדאי להתעסק, והוא הוכיח פעם נוספת כי הוא המומחה ב'שתיית קולות', ואת זה נכחו לראות בקמפיין ה'גיוואלד' של הרגע האחרון.

עוד מתוצאות האמת; חד"ש-תע"ל 6, איחוד מפלגות הימין עם 5 מנדטים, ישראל ביתנו 5, מרצ 4, כולנו 4 ורע"מ-בל"ד עם 4 מנדטים. הגוש הערבי נחלש מ-13 מנדטים לעשרה בלבד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.